החומה הגדולה ביקורת סרט

The Great Wall Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "החומה הגדולה":
"קולנוע בטעם של פעם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Great Wall
משחק מאט דיימון, ויליאם דפו, ג'ינג טאין, פרדו פסקל במאי/ת ז'אנג יימו  
הרפתקאות
ביקורת סרט להחומה הגדולה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"גדול מהחיים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ראשית גילוי נאות: אני חייב לז'אנג יימו את העיסוק שלי בקולנוע. בזמנו צפיתי בסרטו "מחול הפיגיונות" ובסיום הסרט הופיע אכזור לשחקנית אניטה מואי. מכיוון שהייתי היחיד באולם שידע מיהי החלטתי לתקן את המצב ופצחתי בכתיבה קולנועית (למעוניינים, אניטה מואי הייתה מהזמרות והכוכבות הגדולות של הקולנוע ההונג-קונגי בשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת).תעשיית הקולנוע הסינית הפכה לגדולה בעולם וכל מי שעיניו בראשו רוצה לקפוץ על העגלה (או הדרקון) הזו ובראשם האמריקאים. שיתופי הפעולה בין הסינים לאמריקאים בתחום הקולנוע הולכים ומתרבים ו"החומה הגדולה", שהוא הסרט הסיני היקר בכל הזמנים, מסמל את הרצון האמריקאי מחד לנגוס בשוק הסיני ואת הרצון הסיני מאידך לחדור למערב גם דרך הקולנוע.
יימו, שעבר דרך ארוכה מאז שהושם במעצר בית בעקבות סרטו הביקורתי "סיפור חיים" עד שהפך לדרלינג של סין בימינו - חוזר לביים ספקטקל קולנועי כפי שרק הוא יודע מבחינת שימוש בצבעים וצילום מופלא. סרט סיני כשר למהדרין עם כוכב ראשי אמריקאי - מאט דיימון שמגלם שכיר חרב שבסין של המאה ה-11 מגיע למעוז צבאי שממוקם על החומה הגדולה ועוזר למקומיים להילחם במפלצות שמאיימות להשמיד את סין ואחר כך את כל שאר העולם.סרטו הקודם של יימו ששילב אנגלית וכוכבו הראשי היה שחקן זר – "פרחי מלחמה " בכיכוב כריסטיאן בייל - היה קטסטרופה מבישה. "החומה הגדולה" אינו מתקרב ליצירות המופת של יימו כ"הפנסים האדומים" ו"גיבור", אולם מדובר עדיין בסרט מהוקצע ויפה מאוד לעין. מי שלא יתאמץ לחפש עומק ודיאלוגים קוהרנטיים, יקבל סרט שלי הזכיר סרטי הרפתקאות הוליוודיים מהתקופה שלפני אובדן התמימות .סרטים כמו "הפיראט ארגמן" מ-1952 שמטרתם היחידה הייתה להסב לצופה שעה ומשהו של כיף טהור ותו לא.
מי שמוכן רק לכיף, יקבל אותו במנה גדושה כולל מפלצות מרושעות וסצנות לחימה עוצרות נשימה. "החומה הגדולה" אינו סרט אומנותי ואין בו רבדים וכפלי משמעות אבל הוא קולנוע שמכוון לליבו של הצופה ופורט על הרגש. תנו לי עוד סרטים כאלו ואהיה מאושר.
החומה הגדולה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1501/08/2018 17:37:00
5/10אייקון ציון
סרט רדוד ומצועצע. המשחק לאורך רוב הסרט לא רע, הצילום נהדר, הפס-קול מצויין ודי מוסיף לאווירה, סצנות האקשן מרשימות ומהנות, רוב האפקטים נפלאים, והעריכה מעולה אבל הדיאלוגים שטחיים וילדותיים והתסריט והעלילה בינוניים במיוחד, לא תמיד מעניינים ו/או סוחפים במיוחד, חלולים מאוד ומטופשים. בקיצור, עדיף לוותר.
שם: anipoגיל: 4602/02/2018 18:19:23
6/10אייקון ציון
מרשים ויזואלית אבל באופן כללי לא התלהבתי יותר מידי. שני שכירי חרב ששרדו מתקפה בדרכם לסין לחפש אבק שריפה,נתפסים ונישבים על ידי קבוצת לוחמים סינים על החומה הגדולה. אותם לוחמים מאויימים ומותקפים על ידי יצורים ירוקים ומפלצתיים, כאשר רק החומה מפרידה בינם לבין המוות. כשאחד משני הלוחמים רותם את יכולותיו לטובת משימות ההגנה והרג המלכה של המפלצות, המפקדת של הלוחמים הסינים מעריכה ומוקירה את זה . לסיכום: ציון 6.5 ואם הייתי צעיר ב 30 שנה הציון היה גבוה יותר.
שם: Mגיל: 5730/07/2017 22:24:02
6/10אייקון ציון
לא עלילה לא דמויות אבל כן פעלולים ואפקטים... אז אפשר לראו ואפשר גם לא
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט