קונג: אי הגולגולת ביקורת סרט

Kong Skull Island Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קונג: אי הגולגולת":
"פנטזיית מפלצות עם ניחוח הוליוודי קלאסי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kong Skull Island
משחק ברי לארסון, ג'ון גודמן, טום הידלסטון, סמואל ל. ג'קסון במאי/ת ג'ורדן ווגט רוברטס  
הרפתקאות
ביקורת סרט לקונג: אי הגולגולת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מבדר מסוגו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ארבעה תסריטאים זאת בדרך כלל לא נקודת התחלה טובה, שמצביעה על חוסר אחידות והתפזרות לשלל כיוונים שיהפכו את הסרט לבלגן אחד גדול. באופן מפתיע מוצר הצריכה "קונג: אי הגולגולת" מפתיע ומצליח לספק חוויה קולנועית לחובבי הז'אנר. מדובר בניסיון שני של אולפני "וורנר" להפוך את הזיכיון על המפלצות הקלאסיות העומד לראשותם לסדרת סרטים רווחית שתעמת את היצורים הענקיים והמפורסמים במלחמה אחת גדולה – גודזילה נגד קינג קונג. למי שתהיה סבלנות לחכות אחרי הרשימה הארוכה של הקרדיטים גם יזכה ליהנות מטיזר המכין אותנו לבאות.את "גודזילה" המצליח משנת 2014 ביים במאי אלמוני יחסית בשם ג'ארת אדוארדס, שמאז הספיק לביים את "רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים". באולפני "וורנר" הבינו שיש כאן פוטנציאל מסחרי לא ממומש ולא צריכים במאי מפורסם שיעמוד מאחורי הפרויקט. מספיק במאי צעיר ומוכשר שיספק את הקול הייחודי שלו כאמן. אדוארדס הביא את הרצינות התהומית מסרט המפלצות העצמאי "Monsters". כך "גודזילה" הזכיר לצופים את סרטי "באטמן" של כריסטופר נולאן. על אף שהסרט זכה להצלחה הוא גם זכה לביקורת על רצינות היתר שבו.
כך מצא את עצמו במאי עצמאי ולא מוכר חביב פסטיבל סאנדנס, ג'ורדן ווגט רוברטס - שהפרויקט הכי מפורסם שלו הוא בימוי מערכונים עבור Funny" or Die" - על הסט של סרט שעלותו הגרנדיוזית משוערת ב- 180 מיליון דולר. האולפנים צדקו. הצוות הטכני המיומן סיפק שפע פעלולים מרהיבים וסצנות קרב מסחררות ואילו ג'ורדן ווגט רוברטס סיפק את הניחוח הקליל וההומוריסטי, שהופך את חווית הצפייה ב"קונג: אי הגולגולת", למשעשעת ומבדרת. החלטה חכמה ומעניינת נוספת היא להפוך את הסרט לתקופתי והוא מתרחש בסופה של מלחמת וייטנאם ועל רקע המלחמה הקרה.שני מדענים מסוכנות ממשלתית סודית, החוקרת האם מפלצות ענק משחר ההיסטוריה אכן קיימות על פני כדור הארץ, משכנעים סנטור כלשהו (ריצ'רד ג'נקינס) לתת להם תקציב כדי לחקור אי מסתורי בצורת גולגולת שאולי קיים אי שם במזרח הרחוק. את המדענים מגלמים ג'ון גודמן הנפלא והשחקן קורי הוקינס ("המתים המהלכים", "24: מורשת"). אליהם מצטרפים: כוכבת הקולנוע הסינית טיאן ג'ינג כמדענית נוספת, לוחם מסתורי וגשש מבריק בגילומו של הבריטי טום הידלסטון (סרטי "ת'ור"), צלמת פציפיסטית בגילומה של זוכת האוסקר ברי לארסון ("החדר"), מפקד של יחידה קרבית בגילומו של סמואל ל. ג'קסון והמון חיילים ממוצאים אתניים שונים ושלל מדענים לבנבנים נטולי אופי שיקפדו את חייהם.
אבל השחקן שהופך לכוכב האמיתי של הסרט, ובדמותו הושקעו מיטב הרגעים המשעשעים וגם המשקל הרגשי של הסרט, הוא לא אחר מג'ון סי ריילי הנפלא. הוא מגלם חייל אמריקאי שנתקע על האי בזמן מלחמת העולם השנייה אחרי שהמטוס שלו התרסק עליו. חלפו מאז עשרות שנים כך שהמפגש שלו עם החוקרים והחיילים, שכלל לא מבינים עדיין לאיזה תסבוכת הם נקלעו, הופך למבדר. הסצנות עם קונג עצמו ושלל המפלצות בהן הוא נאבק מושקעות ומרשימות, אבל השימוש בתלת מימד לא ממש חכם ומספק.הדבר המרשים ביותר בסרט "קונג: אי הגולגולת", הוא שיוצריו מתייחסים בהערכה לשורשים מהם הוא צמח, זאת לעומת "גודזילה" שהתעלם מהמקורות הקולנועיים מהם הגיע כדי ליצור מפלצת חדשה לחלוטין. הגורילה האימתנית מזכירה בהתנהלותה את אותו קוף עצום ממדים שנחשף לקהל לראשונה בשנת 1933. התוצאה נוסטלגית ויש בה מידה רבה של תמימות שנעדרת כמעט לחלוטין בשנים האחרונות משוברי הקופות, המנסים להוכיח שהם הרבה יותר מסרטים מבדרים לכל המשפחה ושיש להם גם משקל אומנותי כלשהו. עשו טוב מאוד אולפני "וורנר" וחבריהם מאולפני "Legendary", הבמאי ג'ורדן ווגט רוברטס והתסריטאים שהם מתייחסים למוצר הצריכה שלהם בצורה קלילה ומבדרת בלי להפוך אותו למשהו שהוא בהחלט לא. בסך הכל מדובר בגורילה ענקית שנלחמת במפלצות ומי שמגיע לצפות בסרט מהסוג הזה רוצה משהו מבדר. זה בדיוק מה שאנחנו מקבלים.
קונג: אי הגולגולת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4623/02/2018 18:26:28
8/10אייקון ציון
באתי בלי ציפיות ויצאתי פעור פה. במהלך עשרות השנים האחרונות נעשו כמה סרטים על קינג קונג וחשבתי לעצמי מה עוד אפשר לחדש. הסרט הזה החזיר אותי למשך כמעט שעתיים לילדות ולסרטים שאהבתי. בשלהי מלחמת וייטנאם יוצאת משלחת לאי מסתורי כדי לחקור אותו. לצורך אבטחתם מתלווים אליהם כוחות צבא ארה"ב שזה עתה סיימו את תפקידם במלחמה. כבר עם הגעתם לאי הם נתקלים בקונג אדיר המימדים. אבל מסתבר שיש שם עוד הרבה יצורים מוזרים ומסוכנים וגם שבט אבוד שאליו הצטרף חייל אמריקאי שהלך לאיבוד במלחמת העולם השנייה. האפקטים מדהימים וברור שלראות בקולנוע זה מעצים אבל גם בטלויזיה זה בסדר. המסר הוא , שהבן אדם יכול להתנהג כחיה וחיה יכולה להתנהג באנושיות. או במילים אחרות, הבן אדם הוא החיה הכי מסוכנת.
שם: Mגיל: 5705/10/2017 01:38:50
6/10אייקון ציון
האפקטים בסדר... את לוקי תמיד כיף לראות... פה ושם מותח. זהו. כל השאר סתם ממש.
שם: SHAYEגיל: 3620/07/2017 18:20:48
6/10אייקון ציון
סרט אקשן נחמד... האמת שלא התלהבתי אין כלום מיוחד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט