לגו באטמן ביקורת סרט

The Lego Batman Movie Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "לגו באטמן":
"הגרסה הכי משוגעת ומצחיקה של באטמן"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Lego Batman Movie
דיבוב רוסריו דוסון, וויל ארנט, ראלף פיינס, מריה קארי, מייקל סרה, וויל ארנט במאי/ת כריס מקיי  
אנימציה
ביקורת סרט ללגו באטמן מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"כיף גדול"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כש"סרט לגו" יצא לאקרנים ב-2014, אף אחד לא ציפה שהוא יהפוך ללהיט ענק, ויותר מזה – אף אחד לא ציפה שהוא באמת יהיה סרט טוב. רבים תהו, ובצדק, איזו עלילה תוכל להיות בסרט שמבוסס על משחק ילדים, אבל מיליוני צופים נוכחו לגלות את אחד הסרטים הטובים של אותה שנה.

מכיוון שהסרט עשה כל כך הרבה כסף, ואפילו זכה לביקורות מצוינות, היה זה עניין של זמן עד שייצא לו סרט המשך, או במקרה הזה – ספין אוף לדמותו של באטמן, שהיה לדמות שגנבה את ההצגה בסרט הקודם. רף הציפיות נהייה גבוה במיוחד."לגו באטמן" שונה, כמובן, מכל סרט קודם שעסק בדמותו של האביר האפל. הוא מצחיק, צבעוני, מטורף, שטותניקי וקופצני – רחוק שנות אור מהסרטים האפלים של כריסטופר נולאן וטים ברטון, וגם כמובן מסדרת האנימציה האהובה. עם זאת, הסיפור הבסיסי שלו נשאר כמו שהוא: ברוס וויין הוא אותו הבאטמן שמפחד מליצור קשר אמיתי עם כל אדם שהוא לא אלפרד, המשרת הוותיק והמגונן שלו. ההשלכות על חייו של באטמן כגיבור על שמתבודד עם עצמו עומדות במרכזו של הסרט, שמציג את הצד המצחיק בחייו הפרטיים של הגיבור בחליפה השחורה.
במשך שנים התרגל ברוס וויין להיות לבדו, גם כשהוא פועל בחושך כדי למגר את הפשע בגות'האם סיטי. עם זאת, נראה שכל הזמן הזה הייתה לו סוג של אהבה אחת, לפחות ברמה המקצועית – הג'וקר, הנמסיס שלו. באטמן, באדישותו הידועה לשמצה, פוגע ברגשותיו של הג'וקר בכך שהוא אומר לו שהוא לא מהווה חלק חשוב בחייו, ושהאויב הגדול ביותר שלו הוא דווקא סופרמן.

הג'וקר נעלב, ומחליט להוציא לפועל את הנקמה האולטימטיבית שלו בבאטמן – הוא מסגיר את עצמו לידי המשטרה המקומית, יחד עם כל הנבלים האחרים בעיר, כמו ביין ואיש החידות, וכך לא יהיה לו במי להילחם. מה בעצם עומד מאחורי התוכנית שלו?בשלב הזה, לבאטמן כבר אין ממש במי להילחם או יותר גרוע מכך – הוא כבר לא יכול לגרום לתושבי גות'האם להעריץ אותו. אם זה לא מספיק, ברברה גורדון, בתו של מפכ"ל המשטרה ג'יימס גורדון, מתמנה למחליפתו של אביה, ומחליטה לפתוח בתכנית לפיה על המשטרה להפסיק לפעול עם באטמן, שעובר על החוק וגם לא באמת מצליח לתפוס את הרשעים.

באטמן ימצא את עצמו מנסה להבין מהי מטרתו האמיתית של הג'וקר במקביל לניסיון שלו להוכיח את תרומתו לעיר. הוא יתחיל את המסע לבדו, אבל בדרך יצטרפו אליו ברברה, אלפרד וגם דיק גרייסון, ילד נודניק אותו הוא מאמץ בטעות ושיהפוך בהמשך לרובין.
סגנון ההומור השטותניקי של "סרט לגו" לא השתנה כמעט בסרט הסולו של באטמן, והוא מצחיק בדיוק כמו קודמו, אם לא יותר. הוא מגחיך את סיפור של ברוס וויין/באטמן, הופך את הג'וקר לדמות שאפשר להתחבר אליה ובעיקר מציג דמות שגונבת את ההצגה ממי שעשתה זאת בעצמה בסרט הקודם – דיק גרייסון/רובין.

עם טונות של רפרנסים לעברו של באטמן בעולם הקומיקס, הטלוויזיה והקולנוע וכמות עצומה של נבלים אגדיים אחרים, כמו דרקולה, המכשפה מהמערב, וולדמורט ואפילו העין של סאורון, אי אפשר שלא להעלות חיוך ברגעים רבים במהלך הסרט.הבמאי כריס מקיי עשה מהתסריט מטעמים, ודאג להשאיר את הרוח הצעירה שבו לכל אורכו. הוא הוציא את המיטב מהשחקנים המדבבים שבו, שנראה שעשו כיף גדול באולפן ההקלטות ושגם לא הגיעו לעבודה רק כדי לקבל את צ'ק המשכורת שלהם, אלא כדי לבנות דמות אמיתית בעזרתם קולם בלבד. אם תצפו בסרט, צפו רק בגרסה האנגלית שלו.

קולו העמוק של וויל ארנט, הלא הוא ברוס וויין/באטמן, לא יוצא מהראש גם בסיומו של הסרט, והוא הצליח לתפוס בדיוק מושלם את הגיחוך שבבאטמן, ואף הפך את גרסת הלגו של באטמן לכזו שתיזכר כאחת הטובות של האביר האפל על המסך הגדול."לגו באטמן" הוא קודם כל סרט אנימציה מצחיק, כיפי ומהנה שמעלה הרבה חיוכים על הפנים, והוא יעשה זאת לילדים ולמבוגרים כאחד. סביר להניח שהמבוגרים יוכלו ליהנות מהסרט אפילו יותר מהילדים, הודות לרפרנסים הרבים שבו, אבל בשורה התחתונה הוא פשוט קומדיה מוצלחת וחכמה שלא מזלזלת בצופים שלה, לא משנה בני כמה הם. עכשיו נשאר רק לקוות שסרטי לגו הבאים יהיו טובים לפחות כמו הגרסה המגניבה הזו של באטמן.
לגו באטמן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: SHAYEגיל: 3620/07/2017 18:48:04
7/10אייקון ציון
סרט משעשע מאוד. תסריט מתוחכם מותאם למבוגרים בגרסא האנגלית. מושקע בטקסט. משעשע מוצלח.
שם: .MOR Rגיל: 1426/05/2017 22:58:48
7/10אייקון ציון
סרט כיפי וחביב !!! האנימציה והרכבת דמויות הלגו מרשימה במיוחד, הדיבוב המקורי מעולה, הבדיחות שנונות ומשעשעות במיוחד והדיאלוגים לא רעים בכלל אבל התסריט והעלילה לפעמים בסיסיים, פשטניים, צפויים ולא הכי מקוריים. בקיצור, אופציה אובה לצפייה משפחתית. אפשר (אפילו מאוד) לראות !!!
שם: שוליגיל: 5808/05/2017 15:43:01
8/10אייקון ציון
הלכתי עם הנכד בן ה-7 לראות את לגו בטמן. הסרט נחמד ומעביר מסרים חיוביים הנכד נהנה מאוד אבל, לטעמי, יש תזזיות רבה מדיי בעיקר בתחילת הסרט מה שגורם לבלאגן לצופה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט