מעל החוק ביקורת סרט

Shot Caller Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מעל החוק":
"סרט כלא אפקטיבי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shot Caller
משחק ניקולאי קוסטר ולדאו, לייק בל, בנג'מין בראט במאי/ת ריק רומן וו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למעל החוק מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"שגרתי ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע46.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די48.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטי כלא נעשו עוד מראשית ימי הקולנוע. הכלא הוא מקום אידיאלי לאמנות השביעית - הוא מעין מיקרוקוסמוס בפני עצמו עם חוקים משלו, מנותק מהעולם החיצוני מקום שבו המראות לעיתים קשים מנשוא והצופה אמור לצפות במסך בבהלה ולדעת כי הוא מוגן באולם הקולנוע (או בביתו). הכלא גם מאפשר ליוצרי הקולנוע לבחון את הנורמות המגדירות מה מותר ומה אסור בחברה ורוב הסרטים העוסקים בנושא גם ישרטטו את מערכת הכליאה כמערכת נוקשה ובלתי הולמת.בשל המדיניות המכבידה בארה"ב שהחלה עוד בשנות ה-70 גדל וגדל מספר האסירים בבתי הכלא והגיע לכמויות שאפילו עברו את מספר היושבים בגולאגים בברית המועצות בשיאה האפל. כמות האסורים הרבה חלחלה גם לתרבות וסרטי הכלא חזרו למרכז הבמה ובמיוחד פרחו סדרות הטלוויזיה כמו "אוז" ולאחרונה "כתום הוא השחור החדש" – סדרות וסרטים אלו הפכו את האסיר לגיבור תרבות לכל דבר. הוסיפו לכך את השיגעון החברתי החדש "חדרי בריחה" ותבינו מדוע תעשיית סרטי הכלא רק ממשיכה לפרוח.
"מעל החוק" הוא הסרט החדש באגף האיקסים. אדם נורמטיבי נכנס לכלא בשל תאונה ושם הוא לומד שאם לא יצטרף לאחת הכנופיות הוא לא יזכה לראות אור יום להרבה זמן. כרגיל בסרטים אלו העלילה מציגה את לידתו מחדש בכלא עם התובנות ההישרדותיות המחרידות שהסביבה החדשה מציגה בפניו. . במקביל העלילה מזגזגת לזמן שאחרי שחרורו מהכלא כשהוא כבר חבר מכובד בכנופיה (מזכיר קצת את סדרת הטלוויזיה "ילדי האנרכיה " הלא רעה).ניקולאי קוסטר ולדאו, ג'יימי לאניסטר מ"משחקי הכס", הוא הגיבור המיוסר שהפך מאיש משפחה למופת לחיית אדם אימתנית והוא מיטיב להציג את השינוי שחל בדמות שאותה הוא מגלם. הבעיה היא ששאר הדמויות די רדודות והעלילה גם מתחילה לקבל תפניות לא ריאליסטיות בעליל.
בסופו של דבר אם לא ממש מחפשים היגיון צרוף, "מעל החוק" הוא עוד סרט כלא אפקטיבי שלא גולש למופרכות ולסקסיזם מיותר (כמו בסרטי" נשים בכלא" למיניהם שהיו פופולריים בשנות השבעים). מצד שני אין הוא מתקרב ליצירות הכלא הגדולות באמת כמו "חומות של תקווה" "המורד" ו"ברובייקר". עוד יומית לסוף הקיץ ותו לו.
מעל החוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: motekooגיל: 6029/10/2018 00:34:49
8/10אייקון ציון
סרט מתח פשע טוב. האמת הכואבת של עולם הפשע. טירוף של צירוף מקרים קשה. מקבל 8 בסולם MOTEKOO. שווה צפייה ביית.
שם: anipoגיל: 4608/06/2018 10:41:23
8/10אייקון ציון
עצמתי ועשוי היטב, אלים מאוד ולבעלי קיבה חזקה. סיפורו של ג''ייקוב, איש משפחה נורמטיבי,נשוי ואב לילד. עולמו מתהפך בעקבות תאונה קטלנית בה היה מעורב כנהג. העלילה מסופרת דרך שני צירי זמן מקבילים. האחת היא בהווה, מהנקודה שבה ג''ייקוב משתחרר מהכלא ומתכנן להוציא לפועל עיסקת נשק לא חוקית. השנייה היא בעבר, כאשר הוא נכנס לכלא ונאלץ להפעיל את מנגנון ההישרדות שלו. לצורך כך הוא מתחבר לכנופיה של לבנים שלהם יש סכסוך אלים ומדמם עם האסירים השחורים בכלא. ג''ייקוב מקבל גב מהכנופיה אך יש לזה מחיר והוא הופך להיות חיית טרף רצחנית. לכל אורך הדרך, אישתו ובנו אותם הוא אוהב, נמצאים ברקע והוא יעשה הכל כדי שחייהם לא ייפגעו. השחקן הראשי נותן הופעה לפנתיאון, הקצב מצויין ואין אף רגע דל.
שם: Valentino Rossiגיל: 3018/11/2017 05:00:58
8/10אייקון ציון
סרט חזק שנותן לנו הצופים הסתכלות מעניינת על הבחירות שלנו בחיים התסריט מצוין המשחק נפלא במיוחד של השחקן הראשי בקיצור סרט חזק שורה תחתונה שווה לצפות.
קישורים
חץ מעל החוק (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט