השער התשיעי ביקורת סרט

The Ninth Gate Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "השער התשיעי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Ninth Gate
משחק ג'וני דפ, פרנק לנגלה, עימנואל סיגנר, לנה אולין במאי/ת רומן פולנסקי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להשער התשיעי מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע11.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די77.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בהיתי באטימות במסך המקרין את הכתוביות העוברות לאיטן, והמעידות על כך שזה הגיע - סוף הסרט. "זהו זה"? שאלתי את עצמי, והאמת - לא בתדהמה יתרה.משהו קרה פה לרומן פולנסקי. משהו לא טוב. לא האמנתי שאני אהיה זה שיכתוב ביקורת קוטלת על סרט, אבל הנה זה בא, ואי אפשר לעצור את זה. זה זמן רב שלא ראיתי סרט כל כך גרוע. חורה לי שאני כותב מילים אלו על האדם שהביא לעולם את "צ'יינה-טאון" המופתי, ואת "תינוקה של רוזמרי" המצמרר. ואף על פי כן - כתוב-תיכתב הביקורת.
רומן פולנסקי לקח כאן ספר, שיכול להיות שהיה אכן מעניין במקור, ופרס אותו על שעתיים ורבע של פיהוק מתמשך. מעשה בנוכל ושמו דין קורסו (ג'וני דפ), אשר מתמחה בבילוש אחר עותקים נדירים של ספרים עתיקים. רצתה יד הגורל, ואדם אמיד (פראנק לנגלה) החוקר את השטן, מראה לו עותק של ספר אשר אמור לזמן את השטן, ואשר אמונה היא שלוציפר סייע בכתיבתו. המיליונר מטיל על דין למצוא שני עותקים נוספים של הספר המסתובבים בעולם, על מנת לזהות איזה מבין העותקים הוא העותק האותנטי, אשר בכוחו ליצור קשר עם השטן. הצרה היא, כפי שמיודענו דין מגלה במהרה, שיותר מדי רציחות נוגעות לחיפוש הספר האותנטי. הוא מתחיל לסייר בעולם ולהתחקות אחר העותקים הנוספים, תוך שהוא פוגש טיפוסים מוזרים, ונתקל באירועים שונים ומשונים. אחריו מתחקה ישות מלאכית (עימנואל סנייה), השומרת על צעדיו.אחת מהבעיות העיקריות של הסרט, היא חוסר האמינות הבסיסי של התסריט. ודוק, זה לא שהתסריט בדיוני ולכן הוא לא אמין. זה פשוט שהתסריט אינו הגיוני ואי אפשר, גם ככל שרוצים, להיסחף אל תוך העלילה. שנית, המשחק של הדמויות הנו עלוב ופאתטי, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בקאסט איכותי למדי, בו חבר ג'וני דפ, אשר בכל יום מצוי הנו שחקן משובח ואהוב עלי, עם יכולות משחק מגוונות.
בעיה נוספת היא השיעמום. אתה פשוט מת באיזשהו שלב שהסרט ייגמר. זה לא דבר שצריך לקרות - סרט צריך להיות כמו רכבת, שלוקחת אותך לשעתיים למחוזות אחרים, קסומים. כאן אתה מרגיש מרוחק מהסרט, ומסתכל עליו במבט של גיחוך. פולנסקי ניסה לקחת אלמנטים מאינדיאנה ג'ונס, טווין פיקס ומסרטים מיתיים, בתקווה שהוא יצליח לשלב את הטוב שבכל העולמות, אולם כל שיצא לו הוא מעשייה חסרת אמינות בסיסית וחסרת-עניין, אשר למן הרגע הראשון מנסה להמריא ומתרסקת.הדבר היחיד היפה בסרט הוא הצילום המרהיב של נופים ומקומות. אתרי הצילום שבחר פולנסקי הם מרהיבים וצבעוניים, וכנראה שגם הדבר היחיד שמונע מהצופה לכבות את מכשיר הדי.וי.די ולנסות להמשיך לצפות בסרט. התעלומה כיצד הצליח פולנסקי לצלם סצינות בניו-יורק, למרות שגלה מארה"ב מחשש למאסר (בעל בעבר קטינה) נפתרה, כאשר התברר לי שגם הסצינות בניו-יורק, צולמו למעשה באירופה... חבל מאד שהבימוי חסר המעוף מעיב על כלל הסרט ועל צילומיו המרהיבים.עם זאת, ולמרות כל אשר קטלתי, כולי תקווה שזוהי מעידה חד-פעמית של הבמאי פולנסקי, ואני עדיין מנסה לזכור לו את צ'יינה-טאון הנפלא, כשאני כותב מלים אלו. ולמי שעדיין לא הבין - אני לא אהבתי את הסרט במיוחד. קחו את הכסף, וקנו גביע גלידה טוב בבן אנד ג'ריס - שם לפחות תקבלו תמורה לכספכם.
השער התשיעי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שקדגיל: 1330/06/2005 13:39:28
6/10אייקון ציון
לפי דעתי הסרט היה טוב! אבל קצת ארוך מדי ולא מובן! אני אישית אהבתי אני לא יודעת בקשר אליכם אם הסרט היה קצת פחות ארוך נראה לי שיותר הייתי אוהבת וכרגיל ג'וני דפ נותן משחק מדהים! אין ספק שהוא השחקן הכי טוב ומיוחד שיש
שם: ליעד בר יוחאיגיל: 1801/11/2003 01:27:51
6/10אייקון ציון
סרט נחמד ביותר. רובו של הסרט מצויין ומותח אך הסוף הלא מובן והלא צפויי הורס את ההנאה כולה...!!!
שם: מאור טולדנוגיל: 1705/08/2002 04:10:46
7/10אייקון ציון
כמו שרבים לפני כבר אמרו מתחיל להימאס עלינו קצת ההידבקות הזו של גוני דפ לתפקידי בלשים מוזרים. דווקא כאן ההתחלה וגם האמצע ניראת מבטיחה ומעניינת אבל הסוף המטופש הורס הכל. בקיצור,סרט נחמד להעביר איתו את הזמן.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט