הנוסע ביקורת סרט

The Commuter Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "הנוסע":
"קלישאת אקשן צפויה שמרגישה כעוד מאותו הדבר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Commuter
משחק ליאם ניסן, ורה פרמיגה, ג'ונתן בנקס, פטריק וילסון במאי/ת ז'אומה קולייט סרה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להנוסע מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"נוסחתי וסביר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עד לפני כעשר שנים, ליאם ניסן הבריטי היה נחשב לאחד השחקנים המוערכים ביותר בעולם. למרות שהשתתף בכמה להיטים לא קטנים (כמו "באטמן מתחיל" ו"מלחמת הכוכבים: אימת הפנטום"), הוא עדיין היה מזוהה כשחקן דרמטי משובח בעיקר בזכות הופעותיו המרשימות ב"קינסי", "מייקל קולינס" וב"רשימת שינדלר".

כשבשנת 2009 עלה לאקרנים הסרט "חטופה", הוא הפך ללהיט גדול ומפתיע. היה ברור שמול עינינו נולד כוכב אקשן חדש ומפתיע במיוחד - לא בחור צעיר במיוחד, אלא שחקן איכותי בן 56. מאז, חייו של ניסן השתנו לחלוטין והוא הפך גם לאחד השחקנים האהובים בעולם.נראה שמאז אותו סרט, ניסן בחר להתמקד יותר בחשבון הבנק שלו מאשר באיכות הפרויקטים בהם הוא מופיע. בתוך פחות מעשור, הוא השתתף במעל ל-10 סרטי אקשן/הרפתקאות, חלקם זכו להצלחה וחלקם נעלמו כליל מהמסכים, אך ניסן ביצע טרנספורמציה מדהימה שכנראה אף אדם, אפילו הוא עצמו, לא היה חושב שהיא באמת אפשרית. אבל הנה, ניסן לא חושש להיראות מגוחך ובגיל 65, הוא מפציע עם סרט חדש "הנוסע", בו הוא משתתף בכמה ובכמה בסצנות מלאות אדרנלין, וכמובן לא שוכח להחזיק נשק פעם או פעמיים.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
העובדה שניסן משתתף בעוד סרט אקשן היא כבר גימיק שמיצה את עצמו, כשגם הפעם הוא מגלם איש כוחות הביטחון לשעבר. במקרה הזה שוטר בשם מייקל שהפך לסוכן ביטוח שמגלה בהפתעה גמורה שמעסיקיו החליטו לפטר אותו. מיואש, הוא עולה על הרכבת הקבועה אותה הוא לוקח כדי לחזור לביתו - ומכאן הסרט מתחיל להעלות הילוך. מול מייקל מתיישבת לפתע אישה בשם ג'ואנה. היא נאה, פלרטטנית במידה ומראה רוח של חביבות כלפיו, אך היא לא תמימה כפי שהיא נראית.לג'ואנה יש הצעה במיוחד עבור מייקל: אם הוא ימצא מבין כל מאות נוסעי הרכבת אדם בשם "פרין", הוא יקבל בתמורה 100 אלף דולרים, שבהחלט יוכלו לעזור לו לממן את הלימודים של בנו ואת החיים כמובטל. כמובן שהדבר לא יהיה קל, שכן למייקל אין שום רמזים לגבי זהותו של "פרין" (שאמור לרדת מהרכבת בתוך זמן קצר), וגם כי אחד משליחיה של ג'ואנה נמצא על הרכבת, והוא דואג לפגוע במי שמנסה להפריע למייקל להגיע ליעד.
וכך אנו צופים במשך כשעה וחצי כיצד "הנוסע" משתמש בכל קלישאה אפשרית שקיימת בספר. שוטר לשעבר שהכסף גורם לו לבצע מעשה לא מוסרי? יש. רגעי קונספירציה שאמורים למתוח אותנו לקצה המושב? כמובן שיש. סצנות מתח שמתנהלות בתוך חלל יחסית קטן, צפוף ומלא אנשים? ברור - ולמי אכפת מכל המסתוריות שמסביב.

אם הסיפור נשמע לכם מוכר, זה כי כבר ראיתם את הסרט הזה לפני 4 שנים תחת השם "נון סטופ", שגם בו השתתף ניסן כאיש ביטחון לשעבר שצריך לאתר אדם בחלל קטן - כשבאותו סרט היה מדובר במטוס. היי, לשני הסרטים האלו אפילו יש את אותו הבמאי - ז'אומה קולייט סורה (זה שיתוף הפעולה הרביעי בין השניים לאחר "נון סטופ", "מרדף לילי" ו"זהות לא ידועה").אין ב"הנוסע" אפילו רגע אחד שמרגיש מקורי אפילו במעט. הנוסחתיות שלו שוחקת במהירות, ואם לא סצנות האקשן שמבוצעות בצורה מהנה והופעה סבירה של ניסן (שלגמרי מתנהל פה על אוטומט), הוא היה הופך לבלתי סביר בטיפשותו. הדמויות החשודות, הטקסטים הכל כך בנאליים, השעון המתקתק והתסריט הדבילי הם הגורמים המובילים לעקרותו של הסרט. למזלו של הסרט, הבמאי קולייט-סרה עושה עבודה סבירה בכך שהוא מעניק את מירב תשומת הלב למה שבשבילו הגענו לפה - האקשן. אלו לא סצנות מדהימות שלא ראינו בעבר, אבל הן מהנות מספיק כדי לתת תחושת סיפוק קלה לצופים.בסופו, הסרט גורם בעיקר להתגעגע ליכולות המשחק האמיתיות של ניסן, ובעיקר לבחירת סרטים מוצלחת יותר שלו. סביר להניח שבשנים הקרובות הוא יחזור לטיבו, אך בינתיים נאלץ להסתפק בעוד סרט פושר בכיכובו שבסך הכל נועד להיות יומית בינונית ולא דבר מעבר לכך.
הנוסע - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5022/04/2022 18:02:49
7/10אייקון ציון
לא מחדש כלום אבל מייצר מתח ועניין. אניני טעם יוכלו למצוא חורים בסיפור ,שלא לדבר על ההגזמות והסוף הצפוי, אבל זה לא משנה. יותר טוב ממה שחשבתי אבל עדיין לא מדובר על פאר היצירה.
שם: ערןגיל: 4720/12/2018 18:44:41
8/10אייקון ציון
מותחן סוחף ומפתיע, גבר שמפוטר מעבודתו חייב לאתר אדם זר ברכבת על מנת להציל את משפחתו ולזכות בסכום סכף גדול. בסוף הטובים מנצחים
שם: Ron.Aגיל: 3006/04/2018 23:00:40
6/10אייקון ציון
אוי.. איזה סרט הזוי. מתה על ליאם ניסן אבל הסיפור פה קצת מעורר צחקוק.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט