שחקן מספר אחת ביקורת סרט

Ready Player One Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "שחקן מספר אחת":
"הזרקת נוסטלגיה מהאייטיז שמחממת את הלב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ready Player One
משחק טיי שרידן, טי ג'יי מילר, אוליביה קוק, מארק ריילנס במאי/ת סטיבן ספילברג  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לשחקן מספר אחת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סוחף ומבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של סטיבן ספילברג הוא כנראה תחילת מסע ההיפרדות של איש הקולנוע הוותיק מקהל המעריצים שלו, ביצירה קולנועית עתידנית ופנטסטית שכמעט מהרגע הראשון נעה בקצב מסחרר עם סצנות פעולה מהמרשימות והמרהיבות שנראו על גבי המסך הגדול השנה. נכון, לקראת סופו אחרי שהתעלומה נפתרת יש תחושה שהסרט מסרב להסתיים, אבל עדיין מדובר בחוויה כל כך מרגשת עבור מי שגדל על הפסקול של האייטיז ואוחז באהבה עצומה לסרטי ז'אנר כמו "ענק הברזל", "בחזרה לעתיד", "הניצוץ", "משחק ילדים", "מי הפליל את רוג'ר ראביט", "פארק היורה", "קינג קונג" ועוד. אז אם אתן או אתם שייכים לקבוצה הנ"ל כמוני, הסרט הזה בשבילכם. ואם אתם רוצים לחוות אותו בכל אספקט אפשרי, אני ממליץ לצפות בו בתלת מימד באולם ה-IMAX הקרוב אל ביתכם.לא קראתי את רב המכר של ארנסט קליין עליו מבוסס הסרט ולכן אין לי את הכלים לערוך השוואה בין המקור הספרותי למוצר הקולנוע המרשים של ספילברג, אבל אין ספק, הבמאי האגדי שבקריירה ארוכת השנים שלו שהחלה בראשית שנות ה-70 סיפק לנו שלל סרטי פנטזיה והרפתקאות בלתי נשכחים כבמאי ביניהם: "מלתעות", "מפגשים מהסוג השלישי", "אי.טי", "אינדיאנה ג'ונס", "פארק היורה" והפיק את "בחזרה לעתיד", "מי הפליל את רוג'ר ראביט", "גרמלינס" ועוד יודע כנראה שזמנו קצוב והתחיל בסוג של מסע פרידה מהצופים הנאמנים שגדלו על יצירתו ולכך הוא מגייס את מארק ריילנס, השחקן הבריטי הזכור לטובה מ"גשר המרגלים" המגלם את המיליארדר ג'יימס האלידיי שיצר את ה"אואזיס", עולם וירטואלי פנטסטי שאליו מרבית בני האנוש נמלטים כדי להתחמק ממציאות של עוני.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
באותו "אואזיס", כולם יכולים להיות עשירים, צעירים, יפים. אבל הם גם יכולים להיות יצירי הדמיון שלהם, לוחמים עשויים ללא חת, דמויות נוסטלגיות שהם גדלו עליהם, להיות בעלי כלי רכב, לרקוד במועדונים מרהיבים, להשתתף במרוצי מכוניות, קרבות עם מפלצות ומה לא. אבל העולם הווירטואלי הזה נוצר בגלל שהאלידיי לא היה מסוגל להתמודד עם המציאות. עכשיו כאשר הוא מת, הוא הכריז על תחרות שבה האדם שינצח יירש את כל הונו אבל גם את השליטה על העולם הווירטואלי שהוא יצר. בתחרות משתתפים קבוצות מאורגנות, תאגיד מושחת שמעוניין לשלוט ב"אואזיס" וגם אנשים בודדים עם כוונות טובות. אחד מהם הוא הצעיר, וייד וטס, שגדל ומתגורר אצל דודתו אחרי שהוריו נפטרו באופן טראגי.השנה היא 2045, וכמו רוב האנושות, וֵייד וַטס המתגורר באתר גרוטאות, גם הוא נמלט מחייו לתוך האואזיס, המקום בו כל אחד יכול להיות כל דבר, לעשות כל דבר, וחולם להיות זה שיפתור את החידות. ביחד עם חבריו במציאות המדומה הם מנסים לפענח את שלל ההרפתקאות והמשימות שהאלידיי הותיר אחריו. כולם מתקשרים לתרבות הפופולארית של שנות השמונים של המאה העשרים, העשור בו האלידיי גדל, ועליו ביסס את חידותיו. כאשר וטס מצליח לפענח את החידה הראשונה ולצלוח את ההרפתקה בשלום, הוא מוצא את עצמו בעמדת כוח וסוג של סלבריטאי, אבל גם מגלה שיהיו כאלה שישמחו לחסלו ואת הקרובים לו.
הסופר ארנסט קליין עסק בכתיבת התסריט יחדיו עם זאק פן, המגיע מתוך המכונה ההוליוודית וכתב עבור מארוול ו-DC. השילוב בין השניים מספק חוויה מבדרת גם לאוהבי סרטי הפעולה והפנטזיה אבל גם לחובבי הנוסטלגיה, ההומור וכמובן גיקים שכמותי שיתלהבו בכל רגע מהופעה או תזכורת כלשהי מיצירה קולנועית חשובה או אזוטרית משנות ה-80. יחדיו הם מספקים לספילברג את התסריט לסרט ההרפתקאות הטוב ביותר שהוא ביים מאז "פארק היורה" הראשון.טיי שרידן, השחקן ההוליוודי העולה התחיל את הקריירה שלו עם תפקידים ראשיים בסרטים של מיטב אנשי הקולנוע העצמאים הבולטים של תקופתנו, אם זה טרנס מאליק ב"עץ החיים", דיוויד גורדון גרין ב"ג'ו" וג'ף ניקולס ב"מאד". בכולם הוא מאוד הרשים בנוכחות העזה והלא מתחנפת שלו. מדובר בשחקן צעיר איכותי שיכול להפך לכוכב קולנוע. ב-2016 הוא הפך לחלק מהעולם של סרטי "אקס-מן" כאשר לוהק לתפקיד סקוט סאמרס, תפקיד שכרגע לא השאיר חותם. אבל אין ספק תפקיד הפריצה האמיתי שלו הוא ב"שחקן מספר אחת". שרידן כובש את המסך הגדול.לצד שרידן ניתן למצוא את בן מנדלסון, שוב פעם בתפקיד האיש הרע. התחושה היא שהוא מגלם את האיש הרע תוך כדי שינה. הוא עושה זאת היטב אבל הדמות שלו לא ממש מסעירה, מפחידה או מטרידה. הבריטית הצעירה אוליביה קוק מקסימה כלוחמת וירטואלית ואילו התסריטאית זוכת פרס האמי והשחקנית המוכשרת לנה וואיט בתפקיד עם היפוך מגדרי מפתיע ומחמם לב. ויש גם שני שחקנים צעירים מקסימים ולא מוכרים - פיליפ זאו שזהו סרטו הראשון ווין מוריסקי תגלית מפתיעה שמגיע ממיאנמר, ארץ נשכחת שלא ידועה בתרבות הקולנועית שלה. כולם הופכים את "שחקן מספר אחת" לא רק למוצר בידורי סוחף, אלא גם לחוויה עשירה מגדרית, אתנית ופלורליסטית. ליהוק נפלא המשלים את רוחו של הסרט.
שחקן מספר אחת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אדםגיל: 1131/08/2018 08:41:36
10/10אייקון ציון
סרט נהדר, מותח, מרגש, מתוחכם... הוא סוחף אותך ישר אל העתיד. מתאים לכל המשפחה. מומלץ לאוהבי מציאות מדומה.
שם: תמירגיל: 1508/06/2018 23:53:40
2/10אייקון ציון
סרט לא ברור, משעמם, מעצבן, לא מתאים לאף גיל ולא מגיע לרמה של סרט ששווה את מחיר הכרטיס.
שם: תום יורקגיל: 4704/05/2018 12:29:02
8/10אייקון ציון
מעניין ויצירתי!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט