מקום שקט ביקורת סרט

A Quiet Place Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מקום שקט":
"לא מחדש הרבה, אבל מותח ומצמרר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Quiet Place
משחק ג'ון קרסינסקי, אמילי בלאנט, מיליסנט סימונדס במאי/ת ג'ון קרסינסקי  
אימה
ביקורת סרט למקום שקט מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נוסחתי ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ב"מקום שקט", סרטו השלישי כתסריטאי ובמאי של השחקן ג'ון קרסינסקי, בכיכובו ובהשתתפותה של רעייתו, אמילי בלאנט, עשה קרסינסקי את הלא ייאמן: הוא יצר סרט אימה בלי צעקה אחת, כאשר האפקט המרכזי בו הוא שהדמויות חייבות לשמור על שקט תמידי, אפילו ברגעי הפחד הקיצוניים ביותר. "מקום שקט", שהתקבל עם ביקורות אוהדות ממבקרי הקולנוע בארה"ב, הצליח לעשות זאת עם תקציב הפקה צנוע בממדים הוליוודיים - 17 מיליון דולר - והפתיע בגדול כאשר הפך לשובר קופות והכניס בסוף שבוע אחד 50 מיליון דולר, יותר מהפתיחות של סרטי אימה מצליחים אחרים מהשנים האחרונות, כגון: "לזמן את הרוע", "תברח" ו"לא לנשום".אז מה גרם לסרט להפוך להצלחה כל כך גדולה? הניחוש שלי שמדובר בשילוב בין ז'אנר האימה לדמויות נשיות חזקות ודומיננטיות עם האטרקציה התסריטאית של דמויות החייבות לפעול בשקט מוחלט כי ישנם חייזרים עיוורים אך בעלי חוש שמיעה מושלם שטורפים כל אדם שמשמיע רעש. שני אלו הופכים את הסרט לנגיש לקהל רחב של נשים שיגיעו לצפות בדרמה נשית מרגשת וגם גברים חובבי אימה שיגיעו לראות חייזרים רעים תוקפים משפחה, מה שהופך אותו לסרט דייטים אולטימטיבי לבני עשרים פלוס.
הסרט של קרסינסקי אפקטיבי ומצליח לשמור על מתח לכל אורכו. יש לציין את סיקוונס הפתיחה שסופו ישאיר אתכם מופתעים לחלוטין וגם את סיקוונס הסיום המותח, כולל סצנה אחת מוצלחת קצת לפני סוף הסרט בה שני הילדים נאבקים על חייהם.כמו בסרטים אמריקאים רבים, גם הסרט הזה מורכב מעלילה שעוסקת במשפחה המתמודדת עם אובדן, שרק אסון גדול יוכל לגרום להם להחלים מהטרגדיה שפקדה אותם. מלבד הבימוי המקצועי, הסרט עובד בעיקר בזכות השחקנים שלו. אמילי בלאנט נפלאה כאם המשפחה, אבל מי שגונבים את ההצגה הם שני הילדים המעולים: מיליסנט סימונדס המגלמת את הבת הבכורה והחירשת, הנאבקת להיות שוות זכויות כמו אחיה הצעיר וגם חיה עם אשמה בעקבות טרגדיה מהעבר, נועה ג'ופ (הזכור מהסרט "פלא") הוא הבן הצעיר שצריך להראות בגרות שהיא מעבר לגילו.
בגזרת היצורים אין הרבה חדש. הם שילוב בין החייזרים מסדרת הסרטים "הנוסע השמיני" ויצורים מהסדרה המצליחה של נטפליקס "דברים מוזרים". בגלל שהסרט לא מכיל באמת סצנות אלימות מדממות וגרפיות, אין בו קללות, והתחושה המשפחתית שורה עליו, הוא מזכיר את סרטי האימה שסטיבן ספילברג הפיק אי שם בשנות השמונים. הפעם המפיק הבכיר הוא מייקל ביי, המוכר יותר כבמאי של סרטי "הרובוטריקים", "בחורים רעים", "הפריצה לאלקטרז" ו"ארמגדון". אין ספק שזהו הפרויקט הקולנועי הטוב ביותר שהבמאי המושמץ ביותר בהוליווד מעורב בו מזה שנים.כמו המון סרטים בז'אנר גם סרט זה עמוס חורים. בגלל האפקטיביות הרבה של הסרט לא חשבתי על כך, אבל כאשר סיום הסרט הגיע ועימו גם הפתרון, עלתה בי השאלה, כיצד לא היו מדענים או אנשי צבא מתוחכמים בעולם שחשבו על דבר כל כך פשוט? בסופו של דבר "מקום שקט" מספק 90 דקות מהנות, עשויות היטב שיגרמו לצופים לשבת על קצה הכיסא וחובבי הז'אנר, כמוני, עלולים להתענג עליו.
מקום שקט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4714/06/2019 11:28:12
7/10אייקון ציון
די מעניין אבל לא מביא בשורה חדשה. בסך הכל שווה צפייה גם אם לא הכי מפחיד. זוג הורים וילדיהם שרדו הכחדה אנושית. הגורם לאסון הם יצורים עיוורים ואימתניים אך בעלי חוש שמיעה מפותח שתוקפים והורגים כל יצור חי שפולט רעשים. המשפחה שגרה ביער ,חייבת לשמור על שקט פן גורלם יהיה רע ומר. הבעייה מתגברת כאשר האם נכנסת להריון וצפוייה ללדת. הסוף לא מובן ונתון לפרשנות.
שם: משהגיל: 3401/01/2019 03:40:40
10/10אייקון ציון
סרט אימה יחודי מסוגו שהעלילה שלו מתבססת בעיקר על שקט לצורך הישרדות..פשוט מדהים!
שם: איילתגיל: 6221/10/2018 00:08:59
6/10אייקון ציון
סרט אימה,איטי,מרוכז,מתומצת,לא מעניין במיוחד.השקט שולט בו, ומהשחקנים נדרש איפוק ושליטה עצמית ולא להוציא הגה שגורם לצופה להשתעמם.אפשר לוותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט