בית המזימות ביקורת סרט

Crooked House Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "בית המזימות":
"עיבוד מביש לרומן של אגאתה כריסטי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Crooked House
משחק כריסטינה הנדריקס, גיליאן אנדרסון, גלן קלוז, טרנס סטאמפ במאי/ת ז'יל פאקה ברנר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבית המזימות מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מביך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הגעתי לצפות בסרט" בית המזימות" בשקיקה גדולה כי מה יכול להיות טוב יותר מצפייה בעוד עיבוד ליצירתה של אמנית ספרי המתח הבריטית אגתה כריסטי? עד היום נעשו קרוב לחמישים סרטים על פי ספריה. סרטים שבחלקם הגדול היה בהם הוד והדר, סרטים שהצליחו לתפוס את השנינות והתחכום של כריסטי וחלקם אפילו היו יצירות מופת כמו "רצח באוריינט אקספרס" של סידני לומט (ולא העיבוד העכשווי של קנת בראנה) או "עד התביעה" הגאוני של בילי ויילדר עם מרלן דיטריך האחת והיחידה. לצערי ב"בית המזימות" אין כלום ממה שהיה לסרטים אלו.בפתיחה בסטייל הפילם-נואר מגיעה נכדתו של מיליונר מסתורי אל צ'רלס היוורד הבלש הפרטי. לצ'רלס ולנכדה הייתה פרשת אהבים קצרה כשהוא פגש אותה בקהיר בזמן מלחמת העולם השנייה. עכשיו הסבא שלה, איל ההון ליאונידיס, הלך לעולמו והיא רוצה לפענח את תעלומת מותו. היא מוציאה סיגריה וצ'רלס מצית לה אותה ואני כבר מתחיל להתגעגע לסם ספייד בכיכובו של המפרי בוגרט.
צ'רלס (השחקן הבריטי מקס איירונס, הבן של ג'רמי איירונס הנהדר) מגיע לאחוזה שבה מסתבר מתגוררים בערך כל קרוביו של המנוח - אחותו, אשתו הצעירה, בניו ונכדיו. כולם מוזרים ומנופחים (כמו שבריטים סנובים אמורים להיות בסרטים) וצ'רלס מוצא עצמו בחקירה לא פשוטה.התמה של "כולם חשודים" אופפת את העלילה אבל הסרט, שבכלל יצא כסרט טלוויזיה במקור, מטפל בחומרים של כריסטי בצורה לא נכונה. נדמה שהבמאי ז'יל פאקה ברנר (שדווקא חיבבתי ב"מפתח של שרה") מנסה בכוח לדחוף כל קלישאה מספריה של כריסטי והתוצאה מאולצת וחלולה. השחקנים הרבים וביניהם גלן קלוז, טרנס סטאמפ וג'יליאן אנדרסון מלהגים את שורותיהם כדחלילים נטולי חשק והכול כל כך צפוי, איטי ונמרח.
הסרט משתפר במעט לקראת סופו, אך עדיין מדובר ביצירה זניחה לחלוטין שמביישת את המקור הספרותי .לבן של ג'רמי איירונס נכון עתיד מזהיר. לסרט ממש לא.
בית המזימות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4912/03/2021 09:34:39
6/10אייקון ציון
אכזבה. גם פריק כמוני של מותחנים בסגנון אגתה כריסטי לא התרשם. איטי מידי ומגזים בדיאלוגים מעייפים.בשנות ה-50, בלש שמילא בעבר תפקיד בשירות משרד החוץ הבריטי וכיום הוא בלש פרטי, נפגש עם אישה שאיתה ניהל רומן בעבר. היא נכדתו של איל הון ממוצא יווני שנמצא מת באחוזתו והיא חושדת שנרצח. כאן הבלש נכנס לתמונה ופוגש את כל בני המשפחה שכל אחד מהם מלא באגו ולא נוח לבריות. כמיטב המסורת, לכולם מניע לרצח. אחרי החקירה עוקב בכיר מהסקוטלאנד יארד שהכיר את אביו של הבלש.מיהו הרוצח? מהסרטים הפחות טובים בז''אנר שיצא לי לראות. ציון 6.5.
שם: איילתגיל: 6223/09/2018 00:39:15
7/10אייקון ציון
סרט בריטי מסוגנן ע״פי סיפור חקירה של אגתה כריסטי,בקצב של שנות ה-50, בהקפדה על כל הפרטים של התקופה.כל אחד מבני המשפחה חשוד ברצח,כי לכל אחד יש מניע,והסרט זורם לאט עד שבסוף הפתעה.
שם: מבקרגיל: 9924/06/2018 11:11:37
8/10אייקון ציון
אחלה מזימה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט