יונתן אגסי הציל את חיי ביקורת סרט

Jonathan Agassi Saved My Life Movie Review

תמונת כתברפאל (דניאל) תמנה על "יונתן אגסי הציל את חיי":
"יצירה קולנועית ישראלית מרתקת על בריחה, משפחה וסקס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jonathan Agassi Saved My Life
משחק יונתן אגסי במאי/ת תומר הימן  
תיעודי
ביקורת סרט ליונתן אגסי הציל את חיי מאת רפאל (דניאל) תמנה | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"חשוב לצפות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די61.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"יונתן אגסי" היה השם שנטל לו יונתן לנגר, צעיר יפה, טוב מזג וחמים מחולון, שהפך לפני 12 שנה לאחד מכוכבי הפורנוגרפיה הגאה הידועים בעולם, ובהמשך גם למספק שירותי ליווי. במשך תשע שנים עקב הבמאי האינטליגנטי תומר הימן אחרי חייו של יונתן בברלין ובישראל, אורח חייו, יחסיו עם משפחתו, ומסעו לעבר הכרה והתוודעות עצמיות.בתחילת הסרט נרדם אגסי כשעניין שנוגע לאביו עולה על הפרק. ידיד שנמצא איתו מספר לעומדים מאחורי המצלמה שזה תמיד כך – בכל פעם שעולה משהו הקשור באביו, שעזב אותו ואת משפחתו לברלין כשהיה ילד, הוא חווה הצפה בלתי ניתנת להכלה, מתנתק, ומתעלף או נרדם.
אגסי נראה בסרט כשהוא טוען שעניין אביו מוצה, ושמעולם לא עשה ממנו עניין גדול מדי. באותו הזמן הוא מנהל חיים סוערים, שאינו מסוגל לעצור אף לרגע של נשימה, לשינה של ממש, להירגעות, והם רצופי אלפי מפגשים מיניים בהפקות פורנוגרפיה יקרות, אצל קליינטים, במועדונים של מופעי BDSM, או סתם כך. אגסי מתמסר כל כולו למשיכתו לגברים, לעונג מיני אקסצנטרי או לא אקסצנטרי, לעונג שבתיעוד המין ולמשחקיות שבו, לפראיות, לאלימות; הוא מסניף קוקאין, מעשן קראק, לפעמים מזריק הירואין, נוטל סטרואידים, שוקד על פיתוח גופו ללא הפוגה, נוסע ממקום למקום בעולם בהתמדה, מזריק חומרי הזקפה אל אבר מינו, ותוך כדי כך גם מנהל מערכת יחסים אינטימית וקרובה, וגם סבוכה ובעייתית, עם אמו ועם אחיו, ובהמשך לפעמים גם עם אביו.אגסי מצהיר שכל רצונו הוא לשמח אנשים, לגרום להם הנאה, עניין וסיפוק. ניכר שיש בכך אמת, ושאגסי מאפשר לעצמו חופש שיש בו גם ממד נאצל ולגיטימי. אבל בסרט הוא נראה גם כמי שאינו יכול לעצור, והוא נדחף על ידי צמא מייסר ושאינו יודע רוויה ומיצוי לפרסום, לאהבה, לקבלה, לתחושת הכרה, ולנינוחות שבשייכות. אמו האוהבת והמודאגת ואחיו, שמנסים לקבל אותו ככל יכולתם בשל הסבל שעבר כילד נשי ונרדף, ושמודעים לשבירותו, אבל גם אמביוולנטיים לגבי אורח חייו, מעלים בזהירות שאלה לגבי מידת ריכוזו בעצמו ועיוורונו.
הסרט מתאר מעברים בלתי אפשריים ולעתים משעשעים מאוד בין אפלה דמונית לבין יומיומיות פשוטה או רגעים של קדושה, כאילו הדבר טבעי לגמרי – ואולי יש בדבר הזה משום אמירה חשובה על אודות תקופתנו, שיש להרהר בה ברצינות.הסרט עוסק בקשר שבין רקמה משפחתית וחברתית רעועה, ניכור חברתי ומשפחתי ואדישות רגשית מצד הורה, למצבם של צעירים רבים בכלל, והאופי שמקבלים חייהם של צעירים רבים כאלה – אקטים אינסופיים של בריחה (מין, עבודה, סמים, הצלחה, בילויים, טיפוח קיצוני של הגוף) ושל ניסיון לייצורה של תחושת ריצוי ותחושת שייכות על ידי עיסוק אינסופי בנראות עצמית (אגסי מכור לפייסבוק, בין היתר).הסרט הזה הוא מייצג חשוב של נושא שמהותי לכולנו – במדינת תל אביב ומחוצה לה. הוא שואל שאלה גדולה לגבי משמעותה של הפורנוגרפיה – אולי אף רוצה "להרוג אותה" כדברי הבמאי הימן – ולגבי הקיצוניות, התוקפנות והתכליתיות הקרה שרבים מאיתנו כורכים עם חיים ועונג ועם אינטימיות, עם עצמנו ועם זולתנו, במעגל אינסופי של עיוורון ושל גירוי. חשוב לראות את הסרט ולהבין את רוחו ואת מסריו של האיש הנבון אשר יצר אותו.
יונתן אגסי הציל את חיי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Orגיל: 3020/10/2018 14:44:25
10/10אייקון ציון
יצירת מופת דוקומנטרית! אחד הסרטים הנועזים והאמיצים שסופרו בקולנוע הישראלי. הצצה נדירה וחד פעמית לעולם אסור אכזרי וחסר מוסר. תחזיקו חזק- סרט ללא מעצורים עמוס ברגש מופלא. מהסרט הזה תצאו כשאתם מאוהבים ביונתן ואנה לנגר ותרצו לשכוח את הדמות "יונתן אגסי".
שם: ברגיל: 2315/10/2018 11:36:49
10/10אייקון ציון
סרט דוקומנטרי מופתי מן השורה הראשונה שעוקב אחר חייו של יונתן לנגר או בשם הבמה שלו- יונתן אגסי. הסרט עוסק בנושאים נרחבים כמו יחסים במשפחה, הקהילה ההומוסקסואלית אך בראש ובראשונה נושא הסרט הוא תעשיית הפורנו. הסרט מעלה על הפרק נושאים חשובים. נכון, הוא מעט צהוב ומציצני אבל הוא עושה את העבודה ומרתק את הצופה למסך. בסופו של יום, סרט עצוב על אדם אבוד ותעשייה שהופכת אותך למכונה. בסרט תמונות גרפיות חושפניות ולכן הוא לא מתאים לכל אחד.
שם: מאורסיגיל: 2523/09/2018 12:19:50
7/10אייקון ציון
סרט שנוי במחלוקות בקרב חבריי לעבודה- חצי מעובדי המשרד אמרו שהסרט מדהים ויצאו מזועזעים, החצי השנה השתעמם ולא התרגש- ואני בחצי שלא התרגש. נראה שקצת אין פואנטה לסרט חוץ מלזעזע ולדחוף בולבולים במקום שלא צריך. יש סצינות חזקות וקשות לצפייה. לא הרגשתי התחלה-אמצע-סוף. דווקא החלק הכי מעניין היה בשיחה עם היוצרים והשחקן - שלא הוכנס לסרט. גם המערכת יחסים הלא בריאה/מוזרה/מעוררת השראה לא הוצגה כראוי בסרט. לסיכום- אין סיבה לנהור לקולנוע בהמונים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט