עשיר בהפתעה ביקורת סרט

Crazy Rich Asians Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עשיר בהפתעה":
"הסרט המושלם לסגור איתו את הקיץ"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Crazy Rich Asians
משחק קונסטנס וו, הנרי גולדין, מישל יאו, אווקאפינה במאי/ת ג'ון מ'. צ'ו  
קומדיה
ביקורת סרט לעשיר בהפתעה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כובש לבבות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די39.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נמצאה הקומדיה הרומנטית של 2018. קוראים לה בעברית "עשיר בהפתעה", או בשמה המקורי והטוב יותר "Crazy Rich Asians". היא מבוססת על רב מכר בינלאומי משנת 2013 של סופר ממוצא סינגפורי בשם קווין קוואן. הסרט הוא שעתיים מושלמות של הומור קלאסי, רומנטיקה בלי בושה, צוות השחקנים המקסים והסקסי ביותר שנראה על גבי המסך הגדול מזה זמן ועם עלילת דג מחוץ למים בסגנון אופרת סבון משופעת בדמויות נשיות חזקות. אם כל זה לא מספיק, גיבורי הסרט משתייכים לקבוצה העשירה ביותר בסינגפור – ככה שמה שעתידים לצפות בו על גבי המסך הגדול הוא עושר שספק אפילו אם משפחת נתניהו חובבת השמפניות הוורודות והסיגרים תיתקל בו במציאות הישראלית האפרורית.לא ייאמן שחלפו 25 שנה מאז שאולפן הוליוודי השקיע כסף בסרט שהצוות שלו מורכב כמעט אך ורק משחקנים אסייתים. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה בשנת 1993 עם הלהיט "חוג שמחת המזל". העובדה שהשבוע אולפני יוניברסל הכריזו על צילומי סרט המשך עם אותו במאי וצוות השחקנים היא רק הוכחה שהקהל האסייתי בארה"ב חיכה לסרט מסוג זה, אבל לא רק הוא. "עשיר בהפתעה" הצליח במהירות לשבור את הגטו האתני כי הוא פשוט סרט טוב מסוגו שמספק את הסחורה, גם מבחינה קומית וגם מבחינה רומנטית.
העלילה פשוטה ומוכרת, אפילו מעולם סרטי הבורקס הישראלי ושלל הטלנובלות החביבות על הקהל הרחב מערוץ "ויוה". צעירה מבית עני ולא מיוחס נאלצת להתמודד עם משפחתו של בן זוגה העשיר. רייצ'ל היא פרופסור לכלכלה, ניו יורקית, בת לאם חד הורית. ניק בן זוגה מזה שנה מציע לה להצטרף אליו לסינגפור לחתונתו של חברו הטוב ביותר ולהכיר לראשונה את משפחתו. כשהיא מוצאת את עצמה במטוס במחלקה הראשונה רייצ'ל מבינה כי ניק שכח לספר לה פרט אחד קטן על חייו ועל משפחתו: הוא היורש של אחת המשפחות העשירות ביותר באסיה ואחד הרווקים המבוקשים ביותר בסינגפור.מה שהופך את הסרט הזה למיוחד, חוץ מהעובדה שכל הדמויות בו אסייתיות, הוא הנוכחות הנשית החזקה לאורך כל הסרט. מרבית הסצנות המשמעותיות שייכות לדמויות הנשיות ולא לגברים הזוכים בעיקר ליחס מחפצן, ואכן מרבית הזמן הגברים מבלים ללא חולצה עם שרירי בטן מלוטשים. הנשים הן הדמויות המורכבות שהופכת את הסרט המדובר למעניין. לסרט הנפלא הזה יש קאסט בין דורי מרשים במיוחד. השחקנית הראשית היא קונסטנס וו המוכרת בעיקר מהסיטקום האמריקאי האסייתית "Fresh of the Boat" וסדרת הרשת הגאה "EastSiders", שזמינה גם בנטפליקס. היא הזרה שנאלצת, בלי שהוכנה מראש, להתמודד עם הרווקות העשירות בסינגפור, כשהן אכולות קנאה על כך שדווקא צעירה ניו יורקית ענייה היא זאת שהצליחה לגנוב את ליבו של הרווק המבוקש במדינה. קונסטנס נזהרת לא להפוך את הופעתה הקולנועית הגדולה הראשונה לחגיגה של דרמטיות יתר, והדמות שהיא מגלמת שכלתנית ולא נותנת לרגשות להשתלט עליה. גם כשזה קורה היא משחקת באופן מאופק.
שתי אגדות מיתולוגיות של הקולנוע האסייתי לוקחות חלק בסרט. את הסבתא השולטת ביד רמה במתרחש מגלמת השחקנית בת ה-91, ליסה לו, שהנוכחות שלה בסצנות השונות בכיכובה פשוט מלכותיות, כאילו המלכה אליזבת צעדה עכשיו לתוך הסרט. השחקנית השנייה צעירה יותר, אבל עדיין סוג של מלכה במיוחד בז'אנר אמנויות הלחימה - מישל יאו האגדית. מאז אמצע שנות השמונים יאו כיכבה בעשרות סרטי אומנויות לחימה ובשנת 2000 הפכה לכוכבת בינלאומית בזכות "נמר דרקון", סרט אמנויות הלחימה הרומנטי שהצליח להפוך לאירוע בינלאומי תחת ידיו של אנג לי. סרט שגם הוכיח לקהל הרחב שהיא שחקנית דרמטית נפלאה. היא גם השתתפה בעונה האחרונה של "Star Trek: Discovery". בסרט זה היא מוכיחה שוב איזו שחקנית נהדרת היא כאשר היא מגלמת את אמו הקשוחה של ניק, שעושה חיים קשים לרייצ'ל, חברתו של בנה.ג'אמה צ'אן מגלמת את אחותו של ניק המתמודדת עם בעלה, קצין לשעבר בצבא סינגפור שגם הוא סוג של דג מחוץ למים. הדוגמנית הבריטית היפהפייה משדרת יופי ועוצמה. אבל מי שגונבת את ההצגה היא הקומיקאית והזמרת אקוואפינה, המגלמת את חברתה מהלימודים של רייצ'ל ומתגוררת בסינגפור עם הוריה השייכים למעמד הביניים. כאשר תראו את הכוונה למעמד ביניים העיניים שלכם עומדות להסתנוור קשות. אקוואפינה הופכת את הסרט לתענוג הקומי שהוא ומיטב הרגעים הקומיים המוצלחים עובדים בעיקר בזכותה. אפשר לציין לטובה בסרט את שלל דמויות המשנה הצבעוניות והסיטואציות הקומיות המוצלחות, אבל אין ספק שבזכות הסרט הזה אנחנו עומדים לקבל עוד הרבה מאקוואפינה.הבמאי שעומד מאחורי הסרט המצליח הזה הוא ג'ון צ'ו, שיש לו ניסיון רב עם סרטים מוזיקליים, ביניהם "סטפ אפ 2 ו-3" והסרט התיעודי Justin" "Bieber: Never Say Never, המתעד את סיבוב ההופעות של כוכב הפופ. אם מתעלמים מ"האשליה 2" ו"כוח המחץ 2" הכושלים, אפשר לטעון ש"עשיר בהפתעה" הוא המשך ישיר לפועלו הקולנועי המרכזי – מדובר בסרט שהמוזיקה היא חלק דומיננטי כולל שלל עיבודים מוזיקליים במנדרינית ללהיטים של מדונה או קולדפליי. הסרט עצמו מבוים כאילו מדובר במיוזיקל הוליוודי קלאסי עם סצנות שבהן המצלמה נעה בין מאות חוגגים לבושים בפאר בקוקטיילים או מסיבות מרהיבות עין מרוב עושר, רק עם מגע אסייתי. הסצנות הנ"ל סוחפות את הקהל לתוכן וממצות את כל הרגעים הדרמטיים האפשריים. לראשונה מזה זמן רב ממש לא הפריע לי לשבת 121 דקות באולם הקולנוע ולהתענג מכל שנייה שהופיעה על גבי המסך.
עשיר בהפתעה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4722/06/2019 09:38:40
7/10אייקון ציון
לא חייבים. מבנה קלאסי של קומדיה רומנטית, רק שאת הגיבורים הלבנים מחליפים אסייאתים. רייצ''ל המתוקה היא פרופסור לכלכלה צעירה בניו יורק ,שמכירה את ניק ומתאהבת בו. היא נוסעת איתו לסינגפור ,שם הוא אמור להיות שושבין בחתונת חברו הטוב. תוך כדי הנסיעה לשם, רייצ''ל מגלה שניק שייך לאחת המשפחות העשירות בסינגפור. כשהם מגיעים הם פוגשים את חבריו וחברותיו של ניק ואת משפחתו. מי שעומדת בדרכם לממש את אהבתם,היא אימו של ניק , שלא חושבת שהיא ראויה לבנה. הסוף צפוי וטיפה מרגש, גם לאלו שכבר פיתחו רמת ציניות גבוהה בעקבות ריבוי הצפיות בסרטי הז''אנר. אם היו מקצרים את אורכו של הסרט ,היו יכולים להפיק תוצאה טובה יותר.
שם: מיכלי1987גיל: 3229/04/2019 22:17:25
7/10אייקון ציון
חמוד. מבדר. מהנה. חסר קצת עלילה.... צילומים ופסקול מדהימים.
שם: יעקבגיל: 6022/12/2018 21:40:31
7/10אייקון ציון
קומדיה רומנטית חביבה וצבעונית
קישורים
חץ עשיר בהפתעה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט