נקמה חריפה ביקורת סרט

Peppermint Movie Review

תמונת כתבשרון טהר על "נקמה חריפה":
"בסרט הזה כבר היינו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Peppermint
משחק ג'ניפר גארנר, ג'ון אורטיז במאי/ת פייר מורל  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לנקמה חריפה מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"אקשן מיותר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כאשר מתעוררת ריילי נורת' (ג'אניפר גארנר) מתרדמת בבית החולים, היא מגלה שבעלה ובתה לא נותרו בחיים. הם נהרגו יום קודם לכן בקרב יריות, ביום בו חגגו לבתה יום הולדת עשר. נורת', עקרת בית ופקידה בבנק, מצפה שצדק ייעשה בבית המשפט, ושלפחות תוכל להתאבל בידיעה שהגורמים למוות של משפחתה נרקבים בכלא. מערכת בית המשפט מאכזבת אף היא, כאשר פרקליט, שופט ותובע מושחתים כולם נותנים ליורים להשתחרר ללא עונש. אבלה, כועסת, ובעיקר בלי שום דבר להפסיד, נורת' מחליטה לשדוד את הבנק בו עבדה, ונעלמת מעל פני האדמה, כדי לחיות את חייה כנוקמת אכזרית בפשע. כעבור חמש שנים היא חוזרת ללוס אנג'לס כדי לנקום את נקמתה ביורים. זוהי העלילה של סרטו החדש של פייר מורל "נקמה חריפה". אם קראתם ושאלתם את עצמכם מה חדש תחת השמש? והאם זה לא נשמע מוכר? אז נכון. החל מ"משאלת מוות", דרך סרטי באטמן, "דדפול", "גלדיאטור", "להרוג את ביל" ואפילו במידה מסוימת "חטופה" עם ליאם ניסן (שאף הוא בוים על ידי פייר מורל) - כולם סרטים עם פחות או יותר אותה העלילה. הגיבור הראשי מאבד את משפחתו והופך להיות אובססיבי לנקום את מותם. אז החידוש היחידי שיש לבמאי מורל להציע הוא ג'ניפר גארנר בתפקיד הראשי. דמות גיבורת העל די בנתה את השחקנית הזו, הידועה מהסדרה "זהות בדויה" וגם מהסרט בו כיכבה "אלקטרה".
את הסיפור הבנאלי והבינוני הלבישו על סצנות אקשן מלאות אלימות, יחד עם מוזיקת מטאל כבדה, אבל גם העריכה של סצינות אלו לא מצליחה לפצות על עלילה לוקה בחסר. גארנר, למרות יכולותיה, לא מצליחה לפרוץ את הגבולות ולהציג דמות שניתן להתחבר אליה. את האבל שלה היא מתעלת לתוך האלימות הנצפית על המסך, עד כי הסרט כולו מרגיש כמו פורנוגרפיה של אקשן מיותרת, כזו שראינו לא מעט בסרטי שנות ה-2000.הקושי האמיתי שחוויתי עם הסרט הזה הוא חוסר האמינות שהוא מציג. אם לבאטמן לקח כל שנות ילדותו כדי להפוך לגיבור על, נורת' משיגה את הידע שלה כמעט בהכל – בפריצות, במערכות אבטחה, בקונג פו, בירי בנשקים ואפילו בניתוח תוך תקופה של חמש שנים. מורל אף מצמיד לנורת' לוחמת הצדק מועדון מעריצים במדיה החברתית.
גיבורת העל הטרייה מצליחה ליצור לעצמה שם, ולעשות את מה שכל אזרח שנעשה לו אי צדק היה רוצה לעשות. את האהדה הזו הסרט לא ממנף מספיק כדי לגרום לקהל להתחבר לפן האנושי של נורת', אלא מאדיר את יכולותיה הפיזיות ולא מתמקד דיו ביכולותיה הרגשיות. ייתכן שבחוסר אנושיותה של הדמות, חטא מורל לגארנר מאוד, ולכן מדובר בסופו של דבר בסרט בינוני.
נקמה חריפה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4720/12/2018 18:52:17
5/10אייקון ציון
המחמאות מוגזמות , מתחיל טוב וממש מדרדר בהמשך להרבה דם , אלימות ומעט מאוד הגיון. ההנאה הפכה לפיהוק
שם: הקוצר ברינהגיל: 6028/11/2018 20:46:43
8/10אייקון ציון
אחלה סרט לאוהבי הז''נר. ראיתי ונהנתי. אישה רגילה שרוצחים את בעלה וביתה יוצאת למסע נקמה. התסריט אינו פגום, בניגוד לנטען ע"י כמה צופים. לפי התסריט לקח לאישה הרגילה להיהפך ללוחמת גרילה 5 שנים שבהם חייתה לוחמת בזירות איגרוף וקרבות רחוב לא חוקיים של מהמרים. כאמור לחובבי הז''נר סרט טוב.
שם: איציק גורגיל: 3826/11/2018 01:35:31
8/10אייקון ציון
ג''ניפר גארנר שחקנית אקשן? מתברר שכן. הסרט אמין ועשוי היטב. לחובבי האדרנלין שבינינו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט