שיין בלאק הוא אחד הבמאים והתסריטאים המוערכים בהוליווד. הוא התסריטאי של סרטי "נשק קטלני", שהיו להיטים אי שם בסוף שנות ה-80 תחילת ה-90, הוא כתב את התסריט של קומדיית הפעולה "אחרון גיבורי הפעולה" עם ארנולד שוורצנגר שהפכה לפולחן וזכתה להערכת הביקורת אבל פחות של הקהל הרחב. בשנת 2005 הוכיח גם את כישרונו כבמאי עם קומדיית פעולה פילם-נוארית בשם "קיס קיס בנג בנג" עם רוברט דאוני ג'וניור. כעבור כמה שנים טובות, בשנת 2013, חברו משכבר הימים דאוני ג'וניור גם סידר לבלאק את עבודת הבימוי השנייה שלו - "איירון מן 3", שלדעתי הצנועה הוא הסרט הטוב ביותר מבין שלושת סרטי הסדרה.בשנת 2016 הוא חזר אל כור מחצבתו עם קומדיית פעולה פילם-נוארית נוספת בשם "בלשים בע"מ", בכיכובם של ריאן גוסלינג וראסל קרואו. הסרט לעניות דעתי היה פחות מוצלח ונראה שבלאק ממשיך באותו הכיוון עם "הטורף", סרט המשך ללהיט בכיכובו של ארנולד שוורצנגר משנת 1987. בלאק השתתף בו כשחקן ואף היה לקורבן הראשון של החייזר הרצחני. השמועה מספרת שבלאק הוזמן להשתתף בסרט המקורי רק כדי שתוך כדי הצילומים הוא יוכל לשכתב את התסריט ולהכניס קצת הומור שחור בתוך סרט האימה/פעולה המדמם. אחרי שלושה סרטי טורף ושני סרטי "הטורף נגד הנוסע השמיני" נראה שהמפגש הקולנועי השישי במספר עם "הטורף" הוא סוג של סגירת מעגל עבור הקולנוען המוכשר.
פרסומת
הסרט הראשון הפך לקלאסיקה עבור חובבי הז'אנר. הוא היה סוג של שלישייה מדממת ולוהטת שהפגישה בין במאי מוכשר, ג'ון מקטירנן רגע לפני שביים את "מת לחיות", כוכב הקולנוע השרירי ביותר ביקום, ארנולד שוורצנגר שבדיוק היה בשיאו, וחייזר לוחמני ורצחני שלא נראה כמותו על גבי המסך הגדול. לכאורה מדובר באחד החייזרים הרצחניים המוצלחים ביותר בתולדות הקולנוע. בלאק, שנקרא כדי לחדש את הסדרה, ממשיך את הקו הסגנוני של "איירון מן 3" ועורך כאן סוג של מחווה לסרטי האייטיז של ספילברג וחבורתו. העלילה מתרחשת בעיירה כל אמריקאית שלווה במהלך חג ליל הקדושים. אחד הגיבורים הראשיים הוא ילד חמוד המתגלה כגאון הנמצא על הספקטרום האוטיסטי. יש כאן גם אבא לוחם עם שריטה קשה מהצבא, חבורת לוחמים עם בעיות נפשיות שאמורות להיות מצחיקות, מדענית מבריקה, עקרת בית מודאגת, מדענים רעים וכמובן, הטורף.יש יותר מדי דמויות מיותרות בסרט החדש וכל אחת תופסת מקום וזמן עם דיאלוגים ומונולוגים ארוכים מדי עם המון הסברים, למקרה ואנחנו לא מבינים את מה שאנחנו רואים על גבי המסך. צוות החיילים עם הבעיות הנפשיות הן קריקטורות לא משעשעות ורגעי ההומור שלהם מעייפים. כל זה מאט את הקצב של הסרט ולעיתים נראה שבלאק מאוהב יותר מדי בתסריט שלו מאשר במה שבאמת באנו לראות - סרט מדע בדיוני על חייזר שהתחביב שלו זה ציד של בני אנוש. גם כאשר החייזר מופיע, בלאק מסבך את הדברים. מסתבר שהוא טורף שנמלט מטורף אחר ויש לו גם סיבה טובה להימלט מאותו טורף. לחובבי צער בעלי חיים נוספו הפעם גם כלבי צייד גדולים, מכוערים וטורפים מהחלל החיצון. בקיצור הסרט הזה רווי בכל טוב, חוץ מסצנות פעולה המשלבות אימה ועשויות היטב.
"הטורף" הראשון לא היה רווי דיבורים, הוא היה סרט עם עלילה בסיסית למדי שבסופה התמקדה בשני גברים הנמצאים במלחמת הישרדות אלימה בג'ונגל טרופי: אחד חייזר רצחני והשני שוורצנגר. הסרטים שהגיעו לאחר מכן ניסו ליצור עולמות מורכבים יותר. הסרט השני התרחש בניו יורק ואילו השלישי בכוכב של הטורף עצמו. השלישי הוא אולי הקרוב ביותר ברוחו לסרט הראשון. אני כמובן מעדיף לא להתייחס לשני הסרטים הרעים עם הנוסע השמיני. הניסיון ליצור סרט לכאורה לכל המשפחה בסגנון "הגרמלינס" או "אי.טי" אבל עם הומור לא תקין פוליטית ואלימות גראפית בוטה, מתחיל טוב. גם המפגש הראשון עם החייזר עובד, אבל אז נכנסים המדענים על ההסברים המעייפים שלהם והמפגש עם קבוצת החיילים המעורערים בנפשם והסרט הולך לאיבוד בתוך עצמו וסצנת הפעולה הגדולה שהייתה אמורה להיות גרנדיוזית ומרשימה לא ממש מצילה את המצב. היא אפילו מרגישה עלובה למדי.אך נראה שהחיסרון הגדול ביותר הוא בליהוק של השחקן הראשי בויד הולברוק. הוא התגלה בעברו כשחקן אופי לא רע בשלל תפקידי משנה קטנים, אך הוא עדיין לא החזיק סרט קולנוע שלם על כתפיו. אחרי צפייה בסרט הנ"ל די ברור למה. שחקן ראשי בסרט כמו "הטורף" צריך להיות הרבה יותר משחקן טוב, הוא צריך להיות כוכב בעל כריזמה, כמו שוורצנגר בזמנו. לדאבונו של הולברוק, לא רק שהדמות שלו כחייל וצלף מטעם צבא ארה"ב כתובה איום והיא איננה אמינה בשום אופן, הוא פשוט לא מתאים לתפקיד. דווקא ג'ייקוב טרמבלי, הזכור מהסרטים "פלא" ו"החדר", המגלם את בנו של הולברוק הנמצא על הספקטרום האוטיסטי, ניחן בנוכחות של כוכב קולנוע. העובדה שגם התפקיד שלו כתוב איום לא ממש מפריעה לו לכבוש את המסך. הדמויות הנשיות, על אף שהן חזקות מבדרך כלל, גם הן רדודות ולא ממש אמינות."הטורף" ברגעיו הטובים המעטים הוא רק מראה למה שהוא היה יכול להיות, אם בלאק ומפיקיו היו מספיק חכמים כדי לעצור את מה שנראה כמו תאונת רכבת רבת משתתפים, עם יותר מדי שחקנים המגלמים דמויות לא מעניינות שלא אכפת לנו מהן. עם יותר מדי מילים שנשפכות כמו מפל בלתי נגמר ומעט מדי סצנות פעולה ואימה שבאמת מצליחות לרגש, נשארנו עם יומית חלשה ולא אפקטיבית שלא מבצעת את המטרה המרכזית שלשמה היא נוצרה: ליצור ריבוט לסדרת סרטים שלא בטוח בכלל שיש לה כל כך הרבה מעריצים שמחכים לסרט נוסף שלה.