אהבה מריקוד ראשון ביקורת סרט

Finding Your Feet Movie Review

תמונת כתבשרון טהר על "אהבה מריקוד ראשון":
"יש חיים גם אחרי גיל הזהב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Finding Your Feet
משחק אימלדה סטונטון, טימותי ספאל, סיליה אימרי במאי/ת ריצ׳רד לונקריין  
קומדיה
ביקורת סרט לאהבה מריקוד ראשון מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"שבלוני וחביב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"אהבה מריקוד ראשון" היא הקומדיה החדשה של הבמאי הבריטי ריצ'רד לונקריין, שביים קומדיה רומנטית חביבה אחת בשם "ווימבלדון" על שני שחקני טניס. הקריירה של לונקריין, למרות שהיא נמשכת כמה עשורים, בעיקר סיפקה לצופים מגוון סרטים בשלל ז'אנרים - "פריצה ברשת" מותחן בינוני עם הריסון פורד, "הבית באומבריה" התקופתי עם מגי סמית וגם אדפטציה מיותרת ל"ריצ'רד השלישי". נוכחותה של המועמדת לפרס האוסקר, השחקנית הבריטית המצוינת אימלדה סטונטון, לא מצליחה להפוך את סרטו החדש "אהבה מריקוד ראשון" לראוי לצפייה. סטונטון זכורה מתפקידה המעולה בדרמה התקופתית של מייק לי, "וירה דרייק", על אחות המבצעת הפלות לא חוקיות בשנות ה-50 בבריטניה. הצעירים ואלו שלא מתעניינים בקולנוע איכותי יזכרו אותה מתפקידי משנה בשוברי קופות כגון "הארי פוטר" ו"מליפיסנט".כאשר סנדרה אבוט (סטונטון) משיקה את הסטטוס החדש שלה כ"ליידי", היא מגלה באותה נשימה שבעלה, איתו חלקה את חייה במשך 40 שנות נישואין, בוגד בה עם חברתה הכי טובה. סנדרה הפגועה בורחת מחייה הבורגניים, ועוברת לגור אצל ביף, אחותה הגדולה. סיליה אימרי ("נערות לוח השנה", "מלון מריגולד האקזוטי") שונה ממנה בתכלית. היא רווקה החיה את חייה בצמצום וללא טכנולוגיה, חבריה שייכים לחוג הריקוד במועדון ובזמנה החופשי היא גם מעשנת ג'וינטים ויוצאת לדייטים. נסערת ממזלה הרע, לסנדרה לוקח זמן להתחבר לחייה החדשים, אך לאט לאט היא מגלה את הקסם בריקוד שוב, ומתחברת שוב לעצמה.
"Finding Your Feet", שמו המקורי של הסרט, הוא כמובן מדויק יותר ומתאר את המצב שבו סנדרה נמצאת. מדובר באישה שצריכה למצוא הקול והקצב שלה מחדש. לכן השם העברי של הסרט "אהבה מריקוד ראשון" הוא פשוט קלישאתי ולא מדויק. כבר שנים רבות שגם הוליווד וגם הקולנוע האירופאי והבריטי יודעים שקהל רוכשי הכרטיסים מתחלק לשניים: בני נוער וצעירים בשנות ה-20 לחייהם וגמלאים. לכן ישנם סרטים רבים הפונים לשני הקהלים, כאשר רק בשנה האחרונה נתקלנו בסרטים המיועדים לקהל הפנסיונרים שהפכו ללהיטים כאשר הבולט בהם הוא "מועדון הספר הטוב" עם ג'יין פונדה ודיאן קיטון. נראה ש"אהבה מריקוד ראשון" ממשיך את ז'אנר הקומדיות לקהל בוגר ומלהק כמעט אך ורק שחקנים מבוגרים.אך מה יקרה כאשר דמותה תאבד את כל מה שהיא מעריכה בעולם? האם נצליח להתאהב בדמות נוירוטית וסנובית כמו סנדרה? לאחר בריחתה מהבית האריסטוקרטי והפריבילגי, מבינה ליידי סנדרה שמנהגיה אינם תואמים את פשוטי העם. היא לומדת במהרה כמה היא אינה שונה מקבוצת הריקוד של ביף. יחד עם שורשיה הפשוטים יותר, אלו המאפשרים לה להתלוצץ עד אין קץ כאשר היא והאינסטלטור חומקים מפקח הגורר להם את הרכב למשל, היא מגלה את עצמה ונזכרת באהבתה לריקוד, תשוקה שנטשה בזמן נישואיה.
הסרט לא ניחן בתסריט מורכב ובדמויות בעלות רבדים. הבעל הוא הדמות הרעה, האינסטלטור טוב הלב נחשף כמלאך כאשר מגלים את סיפור חייו. הדמות היחידה שמקבלת גוונים שונים של אפור היא סנדרה. החל מהתסרוקת החדשה שלה, בה היא חושפת גוון צבע שחרחר וצעיר יותר, ועד לרומנים המתרחשים בסרט. ההתרככות של סנדרה כלפי קבוצת הריקוד יוצרת רומן חדש שהולך ומתעצם. ובדומה לסרטים הוליוודיים קיטשיים רבים, הרומן סופג מהלומה בדרך לאהבת אמת. הסרט ניחן בשפע של מניפולציות תסריטאיות שבלוניות וצפויות שאינן מפתיעות.הליהוק של צוות השחקנים הנפלא הוא בהחלט הקלף החזק ביותר של הסרט. מדובר באנסמבל שחקנים שפשוט כיף לבהות בו גם כאשר התסריט והבימוי כושלים לחלוטין. מלבד אימלדה סטונטון בתפקיד הראשי וסיליה אימרי כאחותה שכובשת את המסך עם חוצפה ותעוזה, ניתן למצוא את השחקן האיכותי טימותי ספל ("סודות ושקרי"ם, "מר טרנר") גם ג'ואנה לומלי מהסיטקום "פשוט נהדרת" נמצאת כאן בתפקיד המורה לריקוד, וכמו תמיד היא מושלמת. כולם ביחד מספקים כמה רגעים נוגעים ללב, אבל זה פשוט לא מספיק כדי להפוך את הסרט הזה לטוב.
אהבה מריקוד ראשון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5112/05/2023 10:34:24
7/10אייקון ציון
נדרשת סבלנות לצלוח את ההתחלה והתגמול מגיע בהמשך.החלק השני טוב ומעניין יותר. סרט שמעביר קשת של רגשות ובזה הייחוד שלו. מסר מרכזי הוא שהחיים לא מסתיימים בגיל השלישי. אפשר וצריך למצוא משמעויות ולבחור דרכים בה אנו מבטאים את עצמנו ויוצרים ערך וטעם לקיום שלנו. נכון לכל גית אגב.המשחק טוב ומעורר הזדהות עם הצופה. ציון 7.5.
שם: אוריאלגיל: 5528/03/2019 07:30:41
9/10אייקון ציון
קומדיה נחמדה למבוגרים לא לצעירים הם ישתעממו
שם: רוניתגיל: 4607/03/2019 16:13:41
10/10אייקון ציון
סרט נהדר ומהנה .אהבתי סיפור אהבה בגיל השלישי מומלץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט