גיבורים במצולות ביקורת סרט

Kursk Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "גיבורים במצולות":
"טרגדיה אנושית שעובדה לסרט אקשן ברמה בינונית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kursk
משחק ליה סיידו, קולין פירת, מתיאס שונארטס במאי/ת תומאס וינטרברג  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לגיבורים במצולות מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"הישרדות במצולות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט "גיבורים במצולות", הפקה בלגית-צרפתית, מספר את סיפורה של הצוללת הרוסית הקורסק K-141, שפיצוץ פנימי גרם לטביעתה באוגוסט 2000. לאורך הסרט אנו לומדים להכיר לעומק את אנשי הצוות ונחשפים להשתלשלות האירועים שהובילו לפיצוצה וטביעתה במצולות הים. במקביל למאבקם של 23 אנשי הצוות (תוך התמקדות בקפטן חיל הים הרוסי, מיכאיל אוורין), ששרדו את הפיצוץ, לשרוד עד שתגיע העזרה המיוחלת, מציג הסרט את מאבקן של המשפחות, הממתינות לחדשות על יקיריהם, בביורוקרטיה הקשה כדי שיסייעו להן.הסרט, ששמו באנגלית הוא "קורסק", ולדעתי הולם יותר לסרט, ממשיך את קו סרטי הצוללות הטראגיים שמבוססים על סיפורים אמיתיים. כמו קודמיו "571- U" משנת 2000 בכיכובו של מתיו מקונוהי, "K-19" משנת 2002 בכיכובם של הריסון פורד וליאם ניסן ו"צוללת אינדיאפוליס: גברים עם אומץ" משנת 2016 בכיכובו של ניקולס קייג', ישנו ניסיון לעבד את האירועים הטראגיים לסרטי אקשן סוחפים. אך בניגוד לסרטים הקודמים על צוללות שנעשו, בסרט זה ישנו חידוש - הובאה נקודת המבט של המשפחות. נקודה זו תפסה חלק ניכר מהסרט. התסריט שבוסס על ספרו של רוברט מור, "זמן למות", מראה את צורת ההתמודדות של המשפחות עם חוסר הידיעה על מצב יקיריהם, את האומץ והתעוזה להילחם בהנחיות הקרות של חיל הים הרוסי ואת הדאגה והאהבה ליקיריהם.
הבמאי הדני תומאס וינטנברג ידוע בבימויו הרגיש, המאופק והמטלטל. הוא ביים בעברו מספר סרטים מוצלחים מאוד כמו "החגיגה" משנת 1998 שעסק בגילוי של התעללות נפשית וגילוי עריות במשפחה במהלך יום הולדת. אחד הסרטים הטובים ביותר שלו לטעמי, "ניצוד" עם מאדס מיקלסן, עוסק בקהילה קטנה ומאוחדת שביום בהיר אחד "מגלה" שאחד מחבריה, שעובד בתור גנן בגן הילדים, מואשם במגע מיני עם אחד הילדות ומוקע מהקהילה על לא עוול בכפו. גם בסרט זה הבימוי של וינטנברג היה רגיש והצליח להעביר את הקשר העז בין בני המשפחה לאנשי הצוות ובין אנשי הצוות לבינם.יחסים אלה היו מנוגדים לקור העז שהפגינו הבכירים בממשל, שלא התחשבו באנשי הצוות שבצוללת ולא ניסו לעזור לחלצם בצורה מיטבית, עד שכבר היה מאוחר מדי. וינטרברג לא חוסך בביקורת קשה כלפי הממשל הרוסי והאשמה כבדה על דם החיילים שנשפך לשווא.
עם זאת, התחלת הסרט בחתונת אחד מאנשי הצוות על הסיפון הייתה מקרטעת, מונוטונית ואיטית. למרות שברורה לי הסיבה להכנסת האירוע, קרי, להראות את האחווה ששררה ביניהם ועד כמה מסורים היו אחד לשני, אני עדין חושבת שסצנה זו הייתה די מיותרת או שניתן היה להכניס זאת כפלאשבק בזמן השהייה בצוללת. לאחר עשרים דקות של אקספוזיציה איטית הקצב של הסרט מתגבר, כאשר נקודת המתח המיוחלת מגיעה והסרט הופך למעניין וסוחף. האפקטים, שאמורים להוות חלק נכבד מסרט בקנה מידה שכזה, היו בינוניים, ניתן היה להוסיף עוד ולשדרג אותם. מרגע הפיצוץ, שעון החול התחיל בספירה אחורה וניתן היה לראות עד כמה קשה הייתה ההישרדות בצוללת הפגועה בידיעה כי אנשים רבו נהרגו. אחת הסצנות המותחות הייתה החיפוש של מיכאיל וחברו אחר טבליות חמצן באחת הקומות המוצפות, תוך ידיעה כי אולי לא יחזרו משם. הצלם אנתוני דוד מנטלה צילם זאת בצורה כה מוחשית שהצלחתי לחוש הזדהות ואמפטיה עם הצוללנים.יש לציין לטובה את מתיאס שואנארטס, שחקן בלגי נאה, שחדי העין יזהו אותו מתפקידו בסרט "דרור אדום" לצד ג'ניפר לורנס, שנכנס בטבעיות לנעליו של מיכאיל אוורין, קפטן חיל הים הרוסי. הוא משחק קפטן רגיש, כריזמטי, אמיץ ונאמן והמבטא הרוסי נשמע אמין למדי. לטעמי ליהוקו היה מצוין. זהו שיתוף הפעולה השני של שואנארטס עם הבמאי וינטרברג. הוא שיחק בסרטו הקודם של וינטרברג, שאף הוא היה עיבוד לספר, "הרחק מההמון הסואן" לצד קארי מאליגן.גם השחקנית הצרפתייה ליה סיידו, שמוכרת ממשחקה בסרטים "כחול הוא הצבע החם ביותר" ו"ספקטר" מסדרת ג'יימס בונד, הצליחה לרגש בתפקידה כטניה, אשתו ההריונית של מיכאיל שנאבקת בממשל על מנת להציל אותו ואת חבריו הכלואים בצוללת. לעומת זאת, מצאתי את משחקו של זוכה פרס האוסקר, קולין פירת', שגילם את דיוויד ראסל, מפקד בחיל הים הבריטי, שהוביל את שירותי ההצלה הימיים של אנגליה לחילוץ אנשים הצוות שבצוללת, כלא אמין. והערה כללית - הדמות שגילם פירת' הייתה רק חלק משני בעלילת הסרט ולכן היה טעם לשים את תמונתם של שוטנארטס וחבריו על הפוסטר ולא את פירת'. תמונתו של פירת' על הפוסטר אינה משקפת בפועל את גודל תפקידו ובמובן מסוים משטה בקהל הצופים שרוצה להגיע לצפות בסרט בשל נוכחותו.
גיבורים במצולות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4828/03/2020 09:28:03
7/10אייקון ציון
לא מיוחד. חשבתי לכתוב שמדובר בסרט משעמם ,אך הסוף המרשים קצת שינה את זה. למרות זאת , אי אפשר להתחמק מתחושת הבנאליות כי בסופו של דבר מדובר בעוד סרט מז''אנר האסונות. סיפורה של הצוללת הרוסית קורסק שהיתה חלק מהצי הרוסי המתיישן. פיצוץ בתוכה הכניס למצוקה אנשי צוות שבראשם עומד מפקד צעיר בשם מיכאל ,שנאלצו להילחם על חייהם בזמן שהזמן אוזל. למרות הצעות לעזרה מצד מדינות אחרות, הרוסים מתמהמהים וגם מסתירים מידע ממשפחות הצוות.אישתו של מיכאל נאבקת כדי לדעת מה עלה בגורל בעלה.המירוץ נגד הזמן הוא המוטיב המרכזי. בסך הכל הצילום מרהיב והמשחק טוב ,אך הנושא והעלילה נותנים תחושה שכבר ראינו את הסרט בעבר.
שם: גילגיל: 4407/12/2019 16:53:56
9/10אייקון ציון
סרט נהדר ,, מוצל עשוי היטב , משחק מצוין
שם: Peledגיל: 6910/04/2019 03:12:12
8/10אייקון ציון
סרט בהחלט מהנה. הבעיה שנתתי 8 ולא ציון גבוה יותר נובעת מכך שישנן לא מעט סצנות שנמתחות סתם כמו מסטיק. אפשר יה לקצרן או סתם לוותר עליהן. אבל בהחלט שווה ללכת ולצפות בסרט זה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט