פרסומת

דמבו ביקורת סרט

Dumbo Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "דמבו":
"אסור לטים ברטון לעבוד עם אולפני דיסני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Dumbo
משחק אווה גרין, מייקל קיטון, קולין פארל, דני דה ויטו במאי/ת טים ברטון  
ילדים
ביקורת סרט לדמבו מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חסר מעוף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני עשור התחולל אירוע ששינה את פני הקולנוע: תלת המימד באדיבות ג'יימס קמרון וסרטו שובר הקופות עצום הממדים "אווטאר". קמרון הצליח לעורר צמא לסרטים מרהיבים נוספים בתלת מימד. חודשים מעטים אחרי יציאת "אווטאר", אולפני דיסני הוציאו לאוויר העולם את שיתוף הפעולה הראשון שלהם עם טים ברטון, "אליס בארץ הפלאות". הסרט זכה להצלחה כלכלית חסרת תקדים ועורר את תאבונם של דיסני ליצור חידושים נוספים לסרטי אנימציה קלאסיים מבית האולפנים. מאז זכינו לצפות ב"מליפיסנט", "סינדרלה", "ספר הג'ונגל" ו"היפה והחיה". לדעתי הצנועה למרות ההצלחה המסחרית הגדולה של "אליס בארץ הפלאות", מדובר בסרטו הרע ביותר של ברטון. עד כמה רע? הסרט הזה אפילו יותר גרוע מהחידוש האיום שלו ל"כוכב הקופים". הסרט הזה היה בלתי ראוי לצפייה. נראה שברטון ואולפני דיסני הסכימו להניח לביקורות הקולנוע בצד ולחזור לעבוד יחדיו, כי בהוליווד עם הצלחה כלכלית לא מתווכחים.אם "אליס בארץ הפלאות" הוא החידוש הגרוע ביותר לסרט אנימציה מבית דיסני, "דמבו", תופס מקום מאוד מכובד אחד לפני האחרון עם התואר החידוש המשמים ונטול המעוף – בקיצור הפיל המעופף הזה כל כך עייף מהחיים שנראה שהסרט והצוות שלו פשוט תקועים עמוק בבוץ ומסרבים לצאת ממנו. ככל שהסרט מתקדם, נראה שהפיל הזה יותר נהנה להשתכשך בבוץ ומסרב להתעופף לו השמימה. ברטון נמצא במלכוד שממנו הוא כנראה לעולם לא יוכל לצאת. סרטיו הראשונים הם קלאסיקות קולנועיות נצחיות שהשפיעו על דורות שגדלו עליהם: "ההרפתקה הגדולה של פי וי הרמן", "ביטלג'וס", "המספריים של אדוארד", "אד ווד", "הסיוט שלפני חג המולד" וכמובן שני סרטי "באטמן" עם מייקל קיטון.
כל קולנוען שבוחר לעבוד עם אולפני דיסני צריך לוותר על ראיית העולם האישית שלו ולפעול לפי מה שהאולפן רואה לנכון, אבל נראה שבסרט "דמבו", שבו הטריילר מבטיח לנו את החזון היצירתי הייחודי של ברטון כאוטר, אפילו אולפני דיסני חיכו שברטון יספק להם משהו אחר לחלוטין. נראה שברטון פשוט בחר ללכת לפי הכללים ואפילו החזון הוויזואלי הייחודי שלו המשלב קאמפ וטראש לצד אקספרסיוניזם, התפוגג לתוך עולם קולנועי שבלוני לא ממש מעניין. אם מבחינתו של ברטון ללהק שוב פעם את דני דה ויטו כמנהל קרקס ולצלם אותו ב-low angle זה חזון קולנועי, המצב שלו בכי רע."דמבו", למי שלא גדל על הסרט המצויר הקלאסי משנת 1941 , מבוסס על ספר ילדים מאת הרולד פרל והלן אברסון. הסרט המצויר בחר להתמקד בגור הפילים בעל האוזניים הענקיות, ובעכבר טימותי העוזר לו. החיות בסרט המצויר היו המרכז והלב של הסרט. זאת הייתה גם הסיבה להצלחה העצומה של הסרט הכל כך מרגש הזה. כל מי שגדל על הסרט זוכר את הפרידה הטראומטית של דמבו מאמא שלו ואת ההתעללות האכזרית של שאר הפילים בקרקס. כיצד הוא התיידד עם העורבים וכמובן את הידידות האמיצה עם העכבר שהדריך אותו בשעת צרה. כל אלו לא קיימים בסרט החדש. אז מה כן יש לנו?
החיות אינן מדברות ובהחלט לא שרות. הגיבורים האמיתיים של הסרט הם שני ילדים מאוד יפים וחלולים, אבא שלהם שחוזר מהמלחמה עם יד אחת, מנהל קרקס כושל, לוליינית צרפתייה וקוסם שהוא יותר איש עסקים ממולח. הדמויות רחוקות מלהיות מעניינות, מורכבות או מסעירות, אבל כולם מלוהקים בקפידה על ידי שחקנים נפלאים שלדאבוני מתבזבזים כאן, ביניהם מייקל קיטון, אווה גרין, קולין פארל, אלן ארקין ועוד. "דמבו", באופן אבסורדי, על אף שהוא דמות ממוחשבת לחלוטין, יותר אנושי מכל השחקנים בשר ודם, אבל זה בהחלט לא מספיק כדי להחזיק סרט באורך של שעתיים.האשמה היא לא רק בברטון ובאולפני דיסני, אלא גם בבחירה בערן קרוגר, התסריטאי של סרטי "הרובוטריקים". הבחירה בזוכה בפרס הראזי כתסריטאי הגרוע ביותר, תסריטאי שמאז סרטו הראשון בשנת 1999 "סכנה ברחוב ארלינגטון", נכשל באופן סדרתי לספק את הסחורה, היא בהחלט בחירה איומה לסרט שחייב שיהיה לו תסריט מרגש עם נשמה. "דמבו" כבר משלב התסריט הוא שבלונה נטולת לב והבחירה בקרוגר היא אולי הטעות הגדולה ביותר של אולפני דיסני, וגם של ברטון שהסכים לעבוד איתו.הקריירה של ברטון רחוקה מלגסוס. סרטים מאוחרים שלו, שהם הרבה פחות משפיעים, עדיין מוצלחים, כמו "סליפי הולו", "הפלישה ממאדים", "סיפורי דגים", "חתונת רפאים" והדרמה הקטנה והבלתי מוערכת מספיק, "עיניים גדולות". סרטים אלה הם הוכחה שעדיין יש לו מה לתרום. אפילו בסרטו הלפני האחרון, "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים", היו ניצוצות שהזכירו את הייחודיות שלו כאמן. אולי ברטון צריך לחזור ולחפש את עצמו בהפקות הרבה פחות גרנדיוזיות ויותר בסיפורים צנועים, מוזרים ויוצאי דופן. פחות להשקיע ב-CGI ויותר בתסריט ובנשמה.
דמבו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4617/08/2019 00:24:28
8/10אייקון ציון
חידוש מדהים ומרגש! הפילון נראה כל כך אמיתי ממש פלאי הטכנולוגיה. ועח מסר לשיחרור החיות מהשבי אל הטבע. נהניתי והתרגשתי.
שם: .MOR Rגיל: 1620/06/2019 02:27:25
6/10אייקון ציון
סרט סביר וחביב. הצילום לא רע בכלל, הפס-קול נהדר ומוסיף המון לאווירה, האפקטים מצויינים, המסרים חשובים וחינוכיים מאוד, העריכה מעולה והדיאלוגים קלילים ונחמדים אך המשחק ברובו לא משכנע והתסריט והעלילה לא מחדשים שום דבר, די צפויים, גנריים, מעט קלישאתיים ונוסחתיים. חשוב להוסיף כי לא הגעתי לסרט עם ציפיות גבוהות במיוחד ובסופו של דבר נהנהתי ממנו. בקיצור, יותר לילדים אך המבוגרים לפחות לא ישתעממו בו. אפשרי לצפייה (מגיע לו אפילו 6.5).
שם: אוריאלגיל: 5521/05/2019 15:25:16
10/10אייקון ציון
הלכתי עם הנכדים הם נהנו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ילדים
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט