הג'נטלמנים ביקורת סרט

The Gentlemen Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הג'נטלמנים":
"גאי ריצ'י חוזר אל השורשים עם קומדיית גנגסטרים לונדונית מבדרת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Gentlemen
משחק מתיו מקונוהי, צ'רלי הונאם, הנרי גולדינג, קולין פארל, יו גרנט במאי/ת גאי ריצ'י  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להג'נטלמנים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"כמו פעם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע56.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די36.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים גאי ריצ'י היה אחד השמות הלוהטים ביותר בעולם הקולנוע. ב- 1998 קומדיית הגנגסטרים שלו "לוק, סטוק ושני קנים מעשנים" יצאה לאקרנים וזכתה לשלל שבחים. היא הפכה גם את השחקנים הלא מוכרים שהשתתפו בסרט, ביניהם ויני ג'ונס וג'ייסון סטיית'ם לכוכבי סרטי פעולה. הסרט היה קצבי, סוחף ועמוס בהומור שנון. כל אלו סיפקו לו ביקורות טובות והצלחה קופתית גדולה. איתה גם החלה ההתעניינות של הוליווד ובסרטו השני "סנאץ" כבר היה אפשר למצוא את בראד פיט ובניסיו דל טורו בתפקידים הראשיים.מאז ריצ'י התחתן עם מדונה ביים עבורה סרט קולנוע בלתי ניתן לצפייה בשם "Swept Away", ביים סרט פעולה גרוע שהפיק וכתב לוק בסון בשם "Revolver", חזר לעצמו באופן חלקי עם "רוקנרולה", וביים שני סרטי "שרלוק הולמס" מצליחים בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור וג'וד לאו. הוא התגרש ממדונה, נכשל בענק בשנת 2017 עם חידוש מיותר לעלילות קינג ארתור ובשנה שעברה הפתיע לטובה עם "אלאדין" בכיכובו של ויל סמית' בתור הג'יני. נראה שההצלחה נמשכת עם "הג'נטלמנים" שבו ריצ'י חוזר אל המקורות ומביים סרט פשע קומי רווי סצנות פעולה מדממות. בהתאם למעמדו כבמאי שובר קופות התגייסו לעמוד מול המצלמה יו גרנט, מת'יו מקונוהיי, צ'רלי הונם, קולין פארל, הנרי גולדינג, מישל דוקרי, ג'רמי סטרונג ואדי מרסן.
כוכבי הקולנוע מגלמים גנגסטרים ועיתונאים מושחתים שנקלעו למכירה מסובכת של אימפריית סמים בתסריט שכתב ריצ'י, בסרט שמאוד משתדל אבל לא מחדש דבר. היתרון המרכזי של "הג'נטלמנים" שהוא בהחלט מצליח לבדר, ולעומת סרטים רבים בז'אנר הוא לא מזלזל לרגע אחד באינטליגנציה של הצופה. העלילה בקצרה מתארת את עלילותיו של מיקי פירסון, אמריקאי שהקים אימפריית סחר במריחואנה בלונדון. הוא נשוי לאישה קשוחה, יד ימינו הנאמן לצידו, הוא פוגש ברוכש שמאוד מתעניין וגם בגנגסטר צעיר מהמאפיה הסינית שמעוניין בעסק. יש גם עיתונאי שעוקב אחרי העניין בהתלהבות ועורך עיתון שמעוניין לנקום. בקיצור המון אנשים שמעוניינים לנגוס בהצלחה ששמה מיקי פירסון. הדבר גורר שורה של סיטואציות אלימות ומבדרות.העלילה מסופרת מנקודת מבט של יודע כל, אדם שהתבונן על הנעשה ויודע הכל או חושב שהוא יודע הכל. קוראים לו פלטשר, הוא עיתונאי חוקר (יו גרנט) שמגיע לדירתו של ריי, עוזרו של פירסון ב(צ'רלי הונם) שנראה שבין השניים יש הכרות רבת שנים. גרנט המגלם הומו מציע בלי הפסקה שלל הצעות מיניות לריי. נראה שהזהות המינית אצל פלטשר זה כלי תסריטאי זול כדי לצחוק על ניסיונותיו הפתטיים להתחיל עם ריי, דבר המרדד את דמותו הממזרית. אבל הסרט גם מכיל שלל בדיחות גזעניות על סינים, שחורים ורוסים, אז זאת לא היצירה הכי תקינה פוליטית המוקרנת בימים אלו בבתי הקולנוע.
"הג'נטלמנים" מחזיר את ריצ'י בן ה-51 לסביבה המוכרת שלו, והתוצאה אכן מבדרת, אבל התחושה היא של עודף מאמץ, בעיקר בהומור הבינוני שמכיל שלל קללות גזעניות, מיזוגניות והומופוביות. הכי קל לרדת נמוך כדי למצוא חן בעיני הקהל. דווקא הסיטואציות האלימות שהופכות לסיטואציות קומיות אבסורדיות הן הלו שהופכות את הסרט למהנה ולעיתים אף מפתיע. ההברקה המרכזית של הסרט היא קבוצת צעירים המתעמלת במכון כושר/איגרוף מקומי שמנוהל על ידי עבריין לשעבר שחזר למוטב. הצעירים הנ"ל רוקדים, מתאגרפים, שרים בקצב הראפ ומצליחים להפתיע בכל פעם מחדש. כאילו יצאו מאדפטציה עכשווית ל"אוליבר טוויסט" או ממחזה דיקנסי.מקונוהיי בתפקיד מיקי פירסון זורח, גם הונם מרשים ופארל פשוט נפלא. הסרט עמוס במחוות ליצירות קלאסיות כמו "השיחה", "הסנדק", "יום שישי הארוך" אפילו כרזה לסרט הלא ממש מצליח של ריצ'י, "שם קוד מ.ל.א.ך" מופיעה באיזשהו שלב. באופן מפתיע הצלע החזקה וגם החלשה בסרט היא דמותו של פלטשר בגילומו של יו גרנט, המספר של הסרט שהוא גם סיפור המסגרת. דמותו מתחילה להעיק באמצע הסרט וכל פעם שחוזרים אליה נראה שלא ממש ביודעין גם הסרט צונח ברמת המתח ומבחינת ההומור. עם כל זה, "הג'נטלמנים" הוא סרט פעולה קומי מוצלח ומבדר מסוגו ואם אתם אוהבים את סרטי הפשע של ריצ'י, נראה לי שאתם עתידים ליהנות מהמוצר החדש שלו.
הג'נטלמנים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4920/11/2020 10:23:05
7/10אייקון ציון
מבולגן. תזזיתי מידי וקשה למעקב בעיקר בחלקו הראשון. מיקי פירסון הוא טייקון אמריקני קשוח וערמומי שחי בלונדון שצבר את הונו מתעשיית מריחואנה ענקית ובלתי חוקית שהקים. הוא מתכנן למכור את העסק. בעקבות כך נכנסים מספר חמדנים לתוך הסיפור ,ביניהם אנשי עולם תחתון וגם תחקירן במערכת עיתון שמנסה לסחוט את עוזרו של מיקי. העניינים מסלימים וניגודי האינטרסים בין השחקנים השונים מובילים למשחקי חתול ועכבר ולמרחץ דמים. הסרט דורש ריכוז גבוה והיה אפשר לעשות אותו פשוט יותר מבחינת העלילה והדיאלוגים.מתיו מקונוהיי שחקן ענק וזה לא חדש. בשורה התחתונה אפשר ציפיתי ליותר.
שם: ברגיל: 2515/04/2020 18:50:12
3/10אייקון ציון
מצטערת אבל מבחינתי זה לא עבר את מבחן הברברת. מלא דיבורים כל ההתחלה מייגעת. בקיצור סרט משעמם.
שם: איציק גורגיל: 4631/03/2020 23:10:17
8/10אייקון ציון
סרט טוב מאוד שיכל להיות מצויין עם פחות קשקשת והתחכמויות לשוניות. העריכה נראית בהתחלה מבולבלת אבל מתגלה בהמשך כגאונית. מתיו מקונוהי כמו תמיד גונב את הזרקור משאר הכוכבים במשחק מדהים!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Radical5רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט