אנולה הולמס ביקורת סרט

Enola Holmes Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "אנולה הולמס":
"צפייה מהנה ומבדרת לכל המשפחה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Enola Holmes
משחק מילי בובי בראון, סם קלאפלין, הלנה בונהם קרטר, הנרי קאביל במאי/ת הארי ברדביר  
הרפתקאות
ביקורת סרט לאנולה הולמס מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"מבדר וסוחף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע18.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די68.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2006 הסופרת האמריקאית ננסי ספרינגר כתבה את ספרה הראשון מתוך סדרה בלשית לנוער בשם "אנולה הולמס", בה היא מתבססת על דמויות ומקומות מהסדרה הידועה "שרלוק הולמס" של הסופר ארתור קונאן דויל. ספרינגר מוסיפה להם גיבורה פרי דמיונה – אחותו הצעירה של שרלוק הולמס, אשר החושים הבלשיים שלה מזכירים את שלו. בניגוד לסרט הכושל "הולמס & ווטסון", שנטפליקס סירבו לשדר בתקופת ההרצה שלו ועשו זאת רק לאחר זמן מה – את הסרט "אנולה הולמס", שתוכנן להיות מופץ בקולנוע טרם הקורונה, נטפליקס אימצו בחום.העלילה מתרחשת באנגליה של שנת 1884 ומספרת על הנערה האמיצה אנולה הולמס, המגולמת על ידי מילי בובי בראון הנפלאה ("דברים מוזרים"), שגם משמשת כמפיקה בסרט. אנולה גדלה עם אימה ללא אביה שמת ואחיה הגדולים שיצאו מהבית בשלב מוקדם בחייה. משמעות שמה "לבד", בכתיבה באנגלית מהסוף להתחלה. הוא מסמל תקווה לעצמאות מצד אימה. במהלך הסרט היא מחפשת את אימה הנעדרת, שמשוחקת על ידי הלנה בונהם קרטר ("סיפורי דגים"), ונעזרת ביכולות הבילוש שלה, אשר לא נופלים מאלו של אחיה המפורסם, כדי להערים על אחיה הגדולים שרלוק (הנרי קאוויל) ומיינקרופט (סם קלפלין) ולעזור ללורד בן גילה שנמצא במנוסה כשחייו בסכנה (לואי פרטרידג').
אימה של אנולה חינכה אותה בחינוך ביתי והכריחה אותה להתאמן בענפי ספורט, לקרוא מגוון ספרים ואפילו ללמוד על שוויון זכויות בין נשים לגברים, מה שנתפס באותה תקופה כטירוף מוחלט. האחים הולמס חוזרים לבית ילדותם ומוצאים את היצור הפראי חסר הנימוסים שאמור להיות אחותם. האח מיינקרופט מחליט לשלוח אותה למוסד "שיאלף אותה" וילמד אותה לתפקד כאישה כנועה ומסורה. שרלוק, לעומת אחיו, מכבד את אחותו כאדם המיוחד שהיא, אך הנושא לא חשוב לו דיו כדי להתנגח עם מיינקרופט. שרלוק מחפש את אימו באמצעות עובדות שהוא אוסף, בעוד אנולה מחפשת אותה באמצעות רמזים, שרק היא מבינה מההיכרות העמוקה עם אימה. בניגוד לשיטותיו האנליטיות של שרלוק, אנולה לא מונעת מרגשותיה להניע אותה בדרך למטרה, ולעיתים אף להסיט אותה לזמן מה.שתי התעלומות שהסרט מספק הן קלילות כאשר המרכיב ההרפתקני הוא המוביל את הסיפור והן מתאימות לצפייה לכל המשפחה, כולל של בני נוער שלא מעוניינים לאמץ את המוח יותר מדי. הדמות של אנולה היא אנושית, פגיעה וחביבה בהרבה מזו של שרלוק שתואר תמיד כ"גאון קר" ובוודאי מזו של מיינקרופט. דמותו של שרלוק מרגישה קטנה, שטוחה וזניחה יותר ממה שהצופים היו מצפים מדמות אייקונית כגון זו. בובי בראון הכריזמטית מחזיקה את הסרט, כשהיא מככבת לראשונה בתפקיד קולנועי ראשי, ומציגה דמות כובשת ואינטליגנטית שהצופים לא יכולים לסרב לצאת איתה להרפתקה.
העריכה בסרט מלוטשת, הצילום נהדר והוא נאמן לתקופה של המאה ה-19 עם תלבושות מוקפדות וגינונים מתאימים. עוד משולבים בסרט כמה קטעי אנימציה מקסימים. היוצרים משתדלים להתחנף לצופות וצופים צעירים כשהגיבורה משמשת גם כמספרת פטפטנית השוברת את הקיר הרביעי לעיתים קרובות ומשתפת את הצופים במה שמזכיר ולוג בסלפי, שיטה בה במאי הסרט הארי ברדבר נקט רבות בבימוי הסדרה "פליבג", אשר גם בה הדמות הראשית מדברת אל המצלמה. הקריינות המרובה והאזכורים הפמיניסטים המרובים, המתאימים בעיקר לתקופה הנוכחית, מרגישים לעיתים מוגזמים. הסרט למעשה שונה מאוד מסיפוריו הקלאסיים של שרלוק הולמס, אך לא בהכרח לרעה.גם מי שלא צפה בסרטים של שרלוק הולמס מימיו יוכל ליהנות מהסרט. אולי דווקא חלק מהצופים שראו סרטים קודמים בכיכוב הבלש אף עלולים להתאכזב, מכיוון ש"אנולה הולמס" פחות מתוחכם ושונה מבחינות רבות. למרות שהסרט עומד בזכות עצמו, העובדה שהוא מבוסס על ספר ראשון מתוך סדרת ספרים פותחת הזדמנות ברורה לסרט המשך בכיכובה של הגיבורה המבריקה, שיהיה מבוסס ככל הנראה על ספר אחר בסדרה של ספרינגר, או אפילו לסדרת הרפתקאות מבדרת. בסופו של דבר זהו סרט מותח עם תפניות רבות, הומור חביב, ההשקעה בו ניכרת, והוא מתאים לצפייה מהנה של כל המשפחה.
אנולה הולמס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4931/07/2021 09:19:34
7/10אייקון ציון
מהנה ומעצבן לסירוגין. הנערה החמודה והמשחק שלה היא גולת הכותרת. כשהיא מישירה מבטה למצלמה ,אנולה מספרת את סיפורה ומשתפת במחשבותיה. אנולה היא האחות הצעירה של שרלוק הולמס שירשה בגנים שלה את יכולותיו. כשאמא שלה נעלמת, מגיעים לביתה שני אחיה, שרלוק והאח הגדול.בעקבות כוונתם להעבירה למוסד לנערות, היא נמלטת ונוסעת לחפש את אמא שלה.כעת אנולה יוצאת להרפתקה ובדרך היא פוגשת אציל צעיר, שנס על נפשו מפני משפחתו בגלל הצבעה על חוק בפרלמנט הבריטי שבה אמור להשתתף ולהצביע בניגוד לדעתם. לכל אורך הדרך, היא מגלה פיקחות, תעוזה, קשיחות וקור רוח. סגנון של סרטים למתבגרים שלא כל אחד ימצא את מקומו שם. גם ארוך מידי .
שם: ליטלגיל: 3030/12/2020 14:45:55
10/10אייקון ציון
אחלה סרט! מצחיק שנון שחקנים טובים! וחתיכים כייף לצפות לכל המשפחה
שם: איציק גורגיל: 4719/10/2020 11:08:10
8/10אייקון ציון
אגדת התבגרות משעשעת על נקבת שרלוק הולמס שמנסה בכל האמצעים להשתחרר מכבלי הנשיות המסורתיים. למילי בוב בראון יש קסם אישי והסרט הזה תפור עליה, היא אפילו פונה למצלמה ישירות מדי פעם ומספרת על ההרפתקה של אנולה בהערות אגב מהנות. נהניתי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט