בוראט 2 ביקורת סרט

Borat 2 Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "בוראט 2":
"לא מגיע לגבהים של קודמו, אך מוצלח ומשעשע בפני עצמו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Borat 2
משחק סשה ברון כהן, מריה בקלובה במאי/ת ג'ייסון וולינר  
קומדיה
ביקורת סרט לבוראט 2 מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"משעשע ורלוונטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די50.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות30.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני 14 שנה הגיח הכתב הקזחי בוראט, מפינה קטנה בתכנית "המופע של עלי ג'י", לסרט הוליוודי בכיכובו. הסרט ייסד ז'אנר שרשום על שמו של הקומיקאי סשה ברון כהן - שילוב של קומדיה מוקומנטרית פרועה וגסה, סרט מתיחות וסאטירה נוקבת במהלכה הדמות האאוטסיידרית חושפת את הצדדים החבויים בעם האמריקאי. "בוראט" היה לאחת הקומדיות המצליחות, מצחיקות ומוערכות ביקורתית של המילניום, הוביל לסרטים שונים בהם ניסה ברון כהן לשחזר את הטריק ("ברונו", "הדיקטטור"), זכה במועמדות לאוסקר על התסריט ואף בתביעה ממשרד החוץ של קזחסטן בשל ההצגה המעליבה של בני עמם.כעת בוראט חוזר בסרט המשך עם מספר בעיות מובנות. הראשונה שבהן היא כי בעוד בשנת 2006 הגזענות והטירוף האמריקאי שכנו לעיתים מתחת לפני השטח ולחזות נעימה ומסבירה, כיום אחרי 4 שנים של דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב, שום דבר כבר לא נראה מופרך או מוקצן וקשה להפתיע ולהבהיל אותנו עם האמיתות שבוראט מוציא מאזרחים אמריקאים (בעיקר מהצד הרפובליקני העמוק אותו הוא תוקף). השנייה היא שבוראט הפך לדמות שמוכרת בכל העולם. כיצד הוא יכול לעבוד על אנשים שיזהו את דמותו ברגע?
הפתרון שברון כהן נוקט הוא להתייחס להצלחת הסרט הראשון בתוך העלילה. אחרי שפגע בתדמיתה של קזחסטן, הוא נשלח על ידי הנשיא להחזיר את הכבוד האבוד ולהעניק קוף במתנה לסגן נשיא ארה"ב מייק פנס. לאחר מסע ברחבי העולם באניית משא, הוא מגיע לארה"ב כדי לגלות שבתו טוטאר הסתננה לאנייה וכי הקוף מת לאחר שלטענתה "אכל את עצמו". נשים, לפי הסרט, הן חסרות כל זכויות ומעמד בקזחסטן ולכן מחליט בוראט להעניק את בתו במתנה לפנס ויוצא עמה למסע בו היא תעבור סדרת ניתוחים פלסטיים שישדרגו את מראה שלאחריהם תינתן כמנחת פיוס.אם בסרט הקודם קו העלילה שמקשר בין המערכונים בין בוראט למפיקו כבד המשקל אזמאט היה ברקע של הסיפור (אך גם סיפק את אחת הסצנות הזכורות והקורעות של ההתאבקות בעירום ביניהם), בסרט הנוכחי המוקד הוא סיפור הרקע הפיקטיבי בין בוראט לבתו. זה מעניק לסרט ההמשך יותר משקל רגשי וגם קו עלילה פמיניסטי מובהק של שחרור הבת מכבלי החברה הפטריארכלית בה גדלה, אך גם מכיל פעמים רבות את הרגעים המיותרים בסרט בהם בוראט משוחח עימה בעברית רצוצה שאמורה לייצג את השפה הקזחית והיא עונה לו בשפתה.
ההצלחה של הסרט היא ביצירת רגעים קומיים טהורים שהם גם בעלי נופך פוליטי ביקורתי. דוגמת הסצנה בה בוראט מבקש מבעלת חנות עוגות לכתוב "יהודים לא יחליפו אותנו" על עוגה שנותן לבתו, התחזות שלו לזמר קאנטרי ששר עם הקהל "לשלוח לגז את המדענים כמו שהגרמנים עשו", ביקור אצל רופא הפלות שמסרב לבצע הפלה בבתו לאחר שבוראט מספר לו שהכניס תינוק אליה (למרות שהכוונה כלל לתינוק פלסטיק שבלעה) וכמובן הסצנה המדוברת עם ראש עיריית ניו יורק לשעבר והמקורב לטראמפ, רודי ג'וליאני. הסצנה מציגה את פניו האמיתיות כשהמפגש עם טוטאר בת ה-15 שמראיינת אותו מתקדם למיטתו ונעצר רק כשבוראט מתפרץ לחדר וצועק עליו "היא בת 15. היא מבוגרת מדי בשבילך!".הסרט אף מצליח לייצר מספר סצנות מרגשות בהן הוא חושף דווקא צדדים יפים יותר של אמריקה כולל ביקור אצל בייביסיטר אפרו-אמריקאית של בתו שמשכנעת אותה לצאת מכבלי אביה ולהתקדם לדרך משלה וסצנה נהדרת בה בוראט נכנס לבית כנסת בתחפושת של יהודי על פי הסטריאוטיפים האנטישמיים וזוכה לנחמה ולניפוץ הסטיגמות בהן האמין ע"י ניצולת שואה שמציגה את הפן החומל והאנושי שבמפגש בין אישי שיכול להתגבר על דעות קדומות וגזענות מושרשת.לא כל הסצנות ב"בוראט 2" עובדות ולסרט לוקח זמן רב להתפתח. הביקורת בו היא רק כלפי הצד הרפובליקני וברוב המקרים אינה מציגה צדדים שלא נחשפנו אליהם בשנים האחרונות. לעיתים העיסוק בבדיחות מיניות הוא מעט וולגרי וקו העלילה בין האב לבתו מוצלח אך תופס נפח רב מדי מהסרט. למרות כל זאת, הכישרון הקומי הענק של ברון כהן ושל מריה בקאלובה הבולגרייה שמגלמת את בתו, העמדת סצנות מביכות ובלתי נשכחות שמצליחות גם להיכנס למהדורות החדשות ולהפוך למוקד ויכוח פוליטי, וגם הצד הרגשי שמפותח יותר הפעם - הופכים את "בוראט 2" לסרט המשך ראוי ומוצלח, שגם אם לא מגיע לרמה ולחדשנות של קודמו, מבטיח צפייה משעשעת מאוד שגם תגרום לכם לחשוב.
בוראט 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5212/01/2024 10:03:51
7/10אייקון ציון
ז''אנר מיוחד שמתחברים אליו או שלא. מעין סאטירה משולבת עם קומדיה מוטרפת כולל שפה מומצאת, שהיא למעשה עברית קצת מג''וברשת. סשה ברון כהן חובט בכמה פרות קדושות ובעיקר במפלגה הרפובלקנית. פחות אהבתי את הגסויות ,שהן טיפה מוגזמות.
שם: אלוןגיל: 3502/11/2020 17:51:22
4/10אייקון ציון
פוליטי מדי. מרגיש כמו סרט תעמולה לקראת בחירות (טיימינג מעולה), בדיוק מה שהקהל לא מחפש. עושים פוליטיזציה מסרטים. ממש לא נהנתי, לעומת הסרט הראשון שהיה משעשע בחלקו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט