וונדר וומן 1984 ביקורת סרט

Wonder Woman 1984 Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "וונדר וומן 1984":
"נאיבי, נוסטלגי, פשטני ולא יותר מחביב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wonder Woman 1984
משחק גל גדות, כריס פיין, פדרו פסקל, קירסטן וויג במאי/ת פטי ג'נקינס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לוונדר וומן 1984 מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"חביב מינוס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"וונדר וומן 1984" יצא לפני מספר חודשים במהלך שייתכן וישנה את מודל ההפצה הקולנועי במקביל ב-HBO Max וגם בבתי הקולנוע בארה"ב (אלו שפתוחים). עם הגעתו לישראל לאחר פתיחת בתי הקולנוע מחדש, כמו כל חובב סרטי קומיקס, זינקתי בשמחה על הסרט בתקווה לקבל כמה שעות של בריחה מהמציאות, אבל לצערי הציפיות לא נענו במלואן והתוצאה הייתה חביבה אך לא יותר מכך.גל גדות, הלא היא דיאנה פרינס אשת החיל המהוללת, חוזרת והפעם לשנת 1984. לצידה מופיעה השחקנית הקומית המוכשרת קריסטן וויג ("מסיבת רווקות") כמדענית החנונית ברברה אן מינרווה שעובדת עם דיאנה במכון סמית'סוניאן. הנבל הפעם הוא מקסוול לורד, איל טלוויזיה שהוא בעצם איש שמפיץ 'פייק ניוז' וכל כולו זועק דונלד טראמפ (השחקן המצוין פדרו פסקל, "נרקוס").
הסרט, בבימויה של במאית הסרט הראשון פאטי ג'נקינס, מתחיל בפתיח קצבי שבו מסופר איך דיאנה הקטנה כמעט והצליחה לנצח ב'אמריקן נינג'ה' של האמזונות, אבל רימתה בדרך לניצחון ונתפסה. הפתיח מהווה דוגמה לנימה מלאת הטפות מוסר וצדקנות שתשלוט בסרט בו רק האמת המוחלטת והטוב המוחלט יכולים לנצח. בעלילה די מקושקשת (שכבר חזינו בה בעבר לא פעם) משתלט האיש הרע על אבן משאלות ומחולל מהומות בעולם. המדענית מבקשת להידמות באופייה לדיאנה כי נמאס לה להיות חנונית והיא הופכת לאשת חיל בפני עצמה, אך באופן שונה ומאיים למדי, כך שלא נתבלבל עם וונדר וומן לוחמת הצדק - כי בעולם של דיאנה הכל הוא שחור ולבן. וונדר וומן יוצאת בעקבות הרעים עד למדבריות ערב ולצידה כריס פיין בתור אהובה משכבר הימים הטייס סטיב טרבור, שאותו ביקשה דיאנה להעלות באוב בעזרת אותה אבן משאלות חמקמקה שמלווה במוסר השכל צפוי - "היזהר במה שאתה מבקש". העלילה שועטת קדימה באלגנטיות של פיל עצבני וכוללת רפרנסים ליחסי מזרח-מערב והרבה אנשים מפוחדים בוושינגטון הבירה, בסגנון סרטי אסונות דוגמת "היום השלישי".
דיאנה פרינס היא הילדה הטובה של עולם גיבורי העל. אין חתיכת פירור של לכלוך בעקביה והיא כולה טהורה וטהרנית. היא גם (כך לפי הסרט) התייחדה עם גבר אחד בכל אלפי שנותיה. דיאנה בדומה לסופרמן מופיעה כשפניה גלויים ולכן אין בה את הדואליות הכה מרתקת שמאפיינת גיבורי על יותר "מלוכלכים" ופחות בטוחים בצדקתם כבאטמן או בלייד.ואיך גל גדות? היא משתפרת מסרט לסרט, אך עדיין נדמה שהיא צריכה עוד קפיצה עם הלאסו כדי להפוך לשחקנית על ולא רק לשחקנית כריזמטית המגלמת גיבורת על. למול דיאנה החד מימדית, בולטת קריסטין וויג הנועצת שיניה בתפקידה מינרווה המתוסבכת והמתוסכלת. מזל שהיא בסביבה כי דמותו של הנבל מתגלה בסופו של דבר כעוד בחור טוב עם בעיות. היכן הם הנבלים הנהדרים והמטרידים כמו הג'וקר או אפילו לקס לות'ר כשצריך אותם?שלא תבינו לא נכון, כבידור קליל לבני נוער הסרט מצליח לעבור בנעימים, אבל בשביל קהל בוגר ומתוחכם יותר, התסריט של פאטי ג'נקינס וג'ף ג'ונס הוא עצל ובסופו של דבר קורס לתוך עצמו ואינו אלא הגיג שייעלם ביקום של די.סי. הסרט הראשון חידש בהציגו גיבורת על מוצלחת שהפכה אותו להצלחה קופתית ענקית. "וונדר וומן 1984" אינו מוסיף ואינו גורע מהמותג. מה שנשאר בעיקר לאחר הצפייה בסרט היא הנוסטלגיה הדביקה והרוח הנאיבית המאמינה בטוב ובאמת שגוברים על הכל. בימינו מסר פשטני שכזה גם יכול לנחם.
וונדר וומן 1984 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסי בגיל: 3610/06/2021 10:53:51
5/10אייקון ציון
אהבתי מאוד את הסרט הראשון אך הסרט השני הוא אכזבה. הסרט הוא ברמה בינונית מאוד והמשחק די מאולץ.
שם: הודגיל: 2829/05/2021 20:38:12
9/10אייקון ציון
היה נחמד אבל המשחק של גל גדות לא אמור להפריע להפקת הסרט ההמשך שלא מעליב את האינטליגנציה של הסרט הראשון בשנת 1917 מאז שוונדר וומן הייתה במלחמת העולם השנייה והסרט של וונדר וומן של שנות השמונים קצת אחרת ממה שיש לי להציע אבל אני חושב שמשחק גרוע קצת שכנע פעם! אני חושב שזה סרט דביק עייף ומשעמם! זה אפשר לקרוא לראות ישראלים רבים שיראו את גל גדות בתור גיבורת על של האמזונה הקסומה? אני חושב שלא!
שם: פיניגיל: 4622/05/2021 23:29:34
3/10אייקון ציון
רע מאוד לא להתקרב!!! הכותב איים על גל גדות שאם לא תתנהג יפה הוא יוציא אותה מטומטמת בדמות. אחרי שראיתי את הסרט הבנתי שהוא היה תקוע עם הכתיבה לכן לא רק שכל הדמויות מגוחכות ולכן גם פזל למרוול וגנב מהם רעיונות . זה מאוד חבל כי בסיס הרעיון נהדר רק שהכתיבה כמו יצאה ממגמת קולנוע של בית ספר תיכון עם תקציב גבוה. חוסר ההיגיון הינו עלבון לאינטליגנציה ( טייס ממלחמת העולם הראשונה עולה על מטוס שעבר התפתחות של 40 שנה לוחץ על כפתור וטס, תיק מלא מטילי זהב נזרק בקלילות מיד ליד, אישה שהופכת לנמרה עם זנב ועוד ועוד ... פשוט מגוחך) בקיצור שומר נפשו יירחק. אחרי המתנה של מעל לשנה לקולנוע זו לא צריכה להיות הבחירה הראשונה או השביעית לסרט באולם. נתתי 3 רק בשביל גל אחרת היה יותר נמוך...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט