משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות ביקורת סרט

Connected Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות":
"מסע פרוע, חדשני וקורע מצחוק לכל המשפחה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Connected
דיבוב אוליביה קולמן, דני מקברייד, מאיה רודולף, אריק אנדרה, פרד ארמיסן במאי/ת מיקאל ריאנדה, ג'ף רואו  
אנימציה
ביקורת סרט למשפחת מיטשל ומלחמתה במכונות מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"מצחיק ומרהיב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מגפת הקורונה גרמה להפצתו הקולנועית של הסרט המונפש של סוני, "משפחת מיטשל נגד המכונות" (במקור "משפחה ברשת" או connected) להידחות שוב ושוב. כעת בזכות נטפליקס שרכשו אותו מתאפשר לנו הצופים ליהנות מסרט אנימציה איכותי וקורע מצחוק לכל המשפחה מבלי לקום מהספה.גיבורת הסרט היא קייטי (בדיבוב אבי ג'ייקובסון, יוצרת וכוכבת "ברוד סיטי"), יוטיוברית שמתקבלת ללימודי קולנוע בקולג' מרוחק מהבית. אחיה הקטן, אותו מדבב מייקל ריאנדה, תסריטאי "גרוויטי פולס" (שגם ביים וכתב את התסריט בסרט זה), אובססיבי לדינוזאורים. לינדה, (מאיה רודולף, "המקום הטוב"), היא אם המשפחה, מורה שמשתדלת לאחד את משפחתה. ריק (דני מקברייד, "פיינאפל אקספרס") הוא אב המשפחה, חובב תיקונים מביך שמעניק מברגים כמתנות ימי הולדת ומשתדל להרחיק את משפחתו ממסכי הטלפונים במטרה לגרום להם להעריך את ה"כאן ועכשיו" – מה שדווקא מרחיק אותם יותר.
קייטי מתרגשת לעזוב את הבית שבו האומנות שהיא עורכת ליוטיוב אף פעם לא הייתה מוערכת או מובנת. האב מתגעגע לבתו הקטנה ובהמשך לומד להעריך אותה כאדם אינדיבידואלי, בעוד שהבת המרדנית לומדת גם היא בסופו של דבר להעריך את אביה השונה ממנה כל כך. בניסיון אחרון לאחד את המשפחה, ריק מבטל את כרטיס הטיסה של קייטי לקולג' ומחליט שהמשפחה תצא לטיול משותף ברכב אל מוסד הלימודים החדש שלה.בזמן שהמשפחה "מבלה" בטיול, דוקטור מארק באומן, מייסד חברת ענק (אריק אנדרה, ""Disenchantment) משיק בינה מלאכותית המופעלת באמצעות רובוטים שנועדה לנקות ולבשל אבל במקום זאת, מחליטה ללכוד את כל בני האדם בדרכים יצירתיות ומשעשעות ולסלק אותם לחלל. מסתבר שמערכת ההפעלה הקודמת, עוזרת וירטואלית בשם פאל (אוליביה קולמן הנהדרת, "המועדפת"), נעלבה מכך שהדוקטור השליך אותה לפח והשתלטה על המערכת החדשה. משפחת מיטשל, שהצליחה איכשהו להתחמק מהרובוטים, מחליטה לשתף פעולה כי רק יחד הם יוכלו להציל את העולם.
בכותרות הסיום של הסרט מתבהרת הסיבה בגינה הבמאי בחר לדבב את האח הקטן בסרט, כשהוא מציג את "משפחת מיטשל האמיתית" שהיא למעשה המשפחה שלו. ריאנדה כתב את התסריט יחד עם ג׳ף רואו. לשניהם יש ניסיון קודם ביצירת סרטי וסדרות אנימציה כמו ""Disenchantment. מפיקי הסרט פיל לורד וכריסטופר מילר, שהפיקו בין היתר את "ספיידרמן: ממד העכביש" שזכה באוסקר לסרט המונפש, ידועים בסגנונם התזזיתי, הפרוע והקורע מצחוק, וניתן לחוש בו גם בסרט זה.מבחינה ויזואלית, הרמה גבוהה ומזכירה את הסרטים הטובים של פיקסאר. בסרט ניכרות השפעות של סגנונות אנימציה שונים: הוא קופצני כמו "ספיידרמן: ממד העכביש" ומשלב איורים ושרבוטים משעשעים ומקוריים על המסך באופן שמזכיר את הסרט "סקוט פילגרים נגד העולם". האיורים מתקשרים אסוציאטיבית עם סטיקרים, ממים ואימוג'ים מהרשתות החברתיות ומעניקים לסרט רובד מסוגנן נוסף ומאוד עכשווי, כאילו צולם דרך העיניים של קייטי. ההשתלטות של הרובוטים מוצגת בצורה מסודרת כשהם בצבע לבן ונקי, מה שיוצר ניגוד אסתטי מול המשפחה המבולגנת והצבעונית.הסרט בנוי פאנץ' אחר פאנץ' ללא הפסקה וההומור שבו פונה לכל הגילאים, כמו הכלב האדיש של המשפחה שמגלם בעל כורחו תפקידים בסרטים שקייטי מצלמת, התלות המוחלטת של האנושות בוויי-פיי ועוד. הסצנות משלבות גם רפרנסים וקריצות לצופים המבוגרים יותר. יוצרי הסרט לא בוחרים צד בוויכוח האם ההתקדמות הטכנולוגית היא חיובית או לא, אלא מציגים קטעים שיגרמו לצופים להתגלגל מצחוק וגם כמה קטעים רגישים ומרגשים. המסרים שהסרט מעביר לעוסים וקלישאתיים והכיוון של העלילה צפוי ושמרני, אך היצירתיות והשנינות החזותית שבו גונבת את ההצגה. זהו סרט שהוא מסע פרוע, קופצני ומהנה שמתאים לכל המשפחה. יתכן שהשפה הוויזואלית המופרעת ועמוסת השכבות של הסרט תכביד על חלק מהצופים המבוגרים יותר ולכן הצפייה מומלצת במיוחד למשפחות צעירות.
משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4713/05/2021 17:18:39
8/10אייקון ציון
סרט כיפי וזורם למרות שהוא לא מחדש הרבה. האנימציה לא ברמות של דיסני אבל אולי זה בכוונה בהתאמה לסרטונים הביתיים שהבת הסטודנטית יוצרת. בהחלט לכל המשפחה!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט