האישה בחלון ביקורת סרט

The Woman in The Window Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "האישה בחלון":
"שוחט את לב הסיפור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Woman in The Window
משחק איימי אדמס, ג'וליאן מור, גארי אולדמן, טרייסי לטס במאי/ת ג'ו רייט  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להאישה בחלון מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"מותחן ממוחזר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2018 כאשר הרומן הראשון שלו עובד לסרט בשם "האישה בחלון" בבימויו של ג'ו רייט ("כפרה"), נדמה היה כי הסופר איי. ג'יי פין נמצא במסלול מנצח להיות סוג של סטיבן קינג חדש. אבל לא עברה שנה עד ש'ניו-יורק טיימס' חשף כי פין פברק את הביוגרפיה שלו וחשף את היותו שקרן פתולוגי ששואב השראה מהסרט "קופיקאט" מ-1995.אם זה לא מספיק, הסרט לא עבר את הקרנות המבחן של הקהל בשל היותו "מבולבל ולא מובן", מה שדרש צילומים נוספים. עיכוב נוסף נוצר כתוצאה מסגירת בתי הקולנוע בצל הקורונה וכך הסרט האחרון של 'פוקס 2000', נאלץ להימכר לנטפליקס. בדומה לעובדה שפין נחשף כמעתיקן בחייו, גם סיפורו של פין איננו מקורי בכלל. זהו פילם-נואר על אדם שצפה בטעות ברצח שכניו מחלון ביתו, כן בדיוק כמו סרטו של היצ'קוק – "חלון אחורי" (וגם החיקוי העדכני שלו "דיסטרביה").
בניגוד לקלאסיקת המתח שהתמקדה בג'יימס סטיוארט השרמנטי והקשוח, כאן אנחנו מתמקדים באישה שברירית בשם אנה (איימי אדמס) שמסרבת לצאת מביתה בעקבות טראומה שעברה. כאשר משפחה חדשה עוברת לבית מולה, אנה מתחילה לפתח מערכת יחסים ידידותית עם הבן, נער בן 16, וחושדת כי אב המשפחה (גארי אולדמן) מתנהג באלימות כלפי משפחתו. אנה גם מנהלת שיחה עם אמו של הילד (ג'וליאן מור הנהדרת) ומנהלת מעקב אובססיבי אחרי בני המשפחה, מעקב שמגיע לשיאו כאשר היא חוזה ברצח האם.אחת ההברקות בעיצוב דמותה של אנה הוא היותה לא בריאה במיוחד בנפשה, בדומה מאוד לפין עצמו, פרט שגורם לאנשים הסובבים אותה לפקפק באמינותה. כך גם קורה למשטרה, לצופים ואפילו לה עצמה. פין יוצר כאן סיפור על המאבק בפחדים ובשדים הפנימיים שבא לידי ביטוי בקרב פנימי וחיצוני שמנהלת אנה, דבר שגורם לה לפקפק באמינותה ובשפיותה אך גם גורם לה להתמודד עם הטראומה שעברה.
עם זאת, עיבוד התסריט של המחזאי טרייסי לטס ("קילר ג'ו") לא עושה חסד עם ליבו של הסיפור. בעוד שלטס מנסה להתמקד יותר מדי בסצנות ספציפיות מתוך הספר, בשגרה היום-יומית ובעיצוב דמות לא מפותח מספיק של אנה, הוא שוחט את ליבו של הסיפור המקורי וזורק אותו מן הסרט. הטקסטים שהוא כותב הינם תיאטרליים ולא אמינים. אם נוסיף לסרט עלילה צפויה למדי ועוד שני טוויסטים ידועים מראש, נקבל סרט מתח סטנדרטי שיישכח מראשכם ברגע שתסיימו לצפות בו.מי שכן מצליחה לבלוט בסרט היא איימי אדמס הנהדרת. אמנם היא לא מצליחה לברוח מהקשיחות שהיא דבקה בה, אבל האנרגיות שלה באות לידי ביטוי דווקא בסצנות הרגישות של הסרט. בשוט ארוך במיוחד שמגיע לקראת אמצע הסרט, אדמס בולטת עם מונולוג ארוך שהינו אחד הרגעים הגדולים והמרגשים ביותר בקריירה שלה. אם אי פעם אזכר שוב באותו מותחן נשכח שנקטל ע"י המבקרים, אנסה לזכור אותו לחיוב בזכות הופעתה של אדמס.
האישה בחלון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4925/06/2021 17:08:04
8/10אייקון ציון
עומד במבחן הכי חשוב שזה לרתק את הצופה.אפשר להיות אנין טעם ולומר שזה סרט ממוחזר של היצ''קוק אבל זה לא משנה. נכון שיש כאן אלמנטים זהים אבל יש גם שוני מבחינת הסיפור. בסך הכל מדובר במותחן פסיכולוגי טוב ,שבו לא יודעים מה אמת ומה אשליה. אנה היא פסיכולוגית ילדים שלוקה בפוביה שמונעת ממנה לצאת מהבית. בנוסף, היא נוטלת כדורים פסיכיאטריים וגם שותה מידי פעם. את זמנה הפנוי היא מקדיש להתבוננות דרך חלונה לעבר בית השכנים מהבניין הסמוך. לאחר שהיא צופה בפשע שמתרחש באותו הבית, השאלה שנותרה פתוחה היא האם מדובר בפרי דימיונה או שזה קרה באמת. מכאן מספר טוויסטים מעניינים, שבהם מעורב גם הדייר שלו אנה משכירה את מרתף ביתה. התחלה טיפה צולעת אבל אחרי זה נכנסים לקצב טוב. ציון 7.5.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט