חייל מצטיין ביקורת סרט

Buffalo Soldiers Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "חייל מצטיין":
"יואכין פיניקס המוכשר שוב מוצא תפקיד לא סימפטי ובלתי שגרתי, ולועג לממסד הצבאי האמריקאי, בסרט "שרוט" לחלוטין, אך מקורי ומעניין."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Buffalo Soldiers
משחק ג'ואקין פניקס, אד האריס, אנה פאקין במאי/ת גרגור ג'ורדון  
קומדיה
ביקורת סרט לחייל מצטיין מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"יואכין פיניקס המוכשר שוב מוצא תפקיד לא סימפטי ובלתי שגרתי, ולועג לממסד הצבאי האמריקאי, בסרט "שרוט" לחלוטין, אך מקורי ומעניין."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יואכין פיניקס, עובדה ידועה היא, הולך ומתקבע על תפקידים בלתי סימפטיים בעליל. זה לא מפריע לקהל לחבב אותו, בין היתר בזכות העובדה שהפנים שלו משדרות קשיחות ופגיעות, החיים היטב זו לצד זו.בסרט זה מגוללת סאטירה - אם כי אינני מסכים כי היא חריפה כמו שיוצריה מנסים להעיד עליה - אודות הצבא האמריקאי בימי השלום. בבסיס צבאי אמריקאי הממוקם בגרמניה שלפני נפילת חומת ברלין, החייל ריי אלווד (פיניקס) מצליח להפוך את תפקידו כמזכיר יחידת האספקה לעסק מכניס, כך שבזמנו הפנוי הוא מוכר לגרמנים אבקות ניקוי ומוצרים אחרים, ומזקק הרואין לרשת מכירת הסמים של מפקד המשטרה הצבאית. ליחידה מגיע מפקד חדש (סקוט גלן), המחליט לקחת את העניינים לידיים. אלווד בטוח שהוא יוכל להתמודד גם עם המפקד החדש. הוא מתחיל לנהל רומן עם בתו של המפקד (אנה פקווין), למגינת ליבו של אביה, ומסתבך עם כלי נשק גנובים, בשווי 5 מיליון דולר, עם אשתו הקנאית של מפקדו, עם סוחר סמים טורקי ובעיקר עם מפקד ללא מעצורים, השונא אותו שנאת מוות.
הסרט, המבוסס על ספרו של רוברט אוקונר, מצליח לסחוט צחוקים רמים מקהל ברגעים לא מעטים בו. הוא שנון, ציני מאד, ומנסה לטעון כי אם תתן לצבא האמריקני שלום, הוא לא יידע מה לעשות עמו. הצבא האמריקני המשועמם בימי השלום, מנסה הסרט לטעון, הוא צבא שמזמין אליו את כל התחלואים של החברה המודרנית - סמים, תככים, אדישות, שחיתות ועוד.התסריט הלא חד של הסרט מחמיץ לעיתים את המימד הסאטירי, שכפי הנראה אפיין את היצירה הספרותית המקורית. עם זאת, ברגעים לא מעטים בסרט ניכרים שנינות ושאר רוח לא מבוטלים. הדיאלוגים מעניינים, הסיטואציות בסרט ביזאריות-משהו, וניכר בבמאי גרגור ג'ורדן שהוא מנסה להציג את הדמויות הצבאיות המרשימות-לכאורה במלוא עליבותן. דווקא האנטי-גיבור, החייל ריי אלווד חסר המוסר והמצפון, סוחר הסמים והנוכל, הוא זה שהבמאי מנסה לטפוח לו על השכם ולהציגו באור חיובי. בנקודה זו, לדעתי, הבמאי כושל להסביר מדוע זה על הצופה להעדיף, מהבחינה הרגשית או המוסרית, את האנטי-גיבור הנורא שיצר הבמאי, ובכך עיקר חסרונו של הסרט.
ועם זאת, מדובר בסרט מקורי, חצוף ומעניין מאד כשלעצמו. התסריט כתוב בצורה מעניינת ולא שגרתית, ומגלה יכולת להתבונן על סיטואציות מעניינות בשרשרת הפיקוד האמריקאית, לה הוא לועג היטב תוך שחיטת לא מעט פרות קדושות. כן אציין לטובה את משחקו של יואכין פיניקס, שעם הזמן הולך ומבסס לעצמו מעמד של שחקן מקצועי (אם כי נעדר ניצוץ של ממש) ומיומן, ואת משחקו של אד האריס החביב, בתפקיד לא שגרתי בעליל, של קולונל מפסידן, אשר אינו יכול לאתר את הקנוניות הנרקמות מתחת לאפו.סיכום: מקורי, אינטליגנטי וחצוף; משחק טוב מאד של יואכין פיניקס. 8 בסולם יגאל.
חייל מצטיין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יואב ברנזוןגיל: 4630/12/2012 18:34:41
7/10אייקון ציון
חואקין פניקס עומד במרכז הסיפור, אחרת בספק אם הייתי מעניק לסרט ציון גבוה. הסרט אינו מתעלה לרמות גבוהות במיוחד, אבל הוא חביב, עשוי לא רע (חוץ מכמה קטעי פעלולים גסים ולא תפורים מספיק) ובתור סרט להעביר את הזמן בכייף אפשר לראות אותו.
שם: שמילגיל: 5019/06/2003 23:54:42
8/10אייקון ציון
סרט סטירה על הצבא האמריקאי והג'ובניקים שהוא מגדל(חיילים מצטיינים במרכאות). מי שאהב את מאש או מילכוד 22, יאהב גם את זה, למרות שהסרט נטול קומיות כלל. Nobody is perfect!
קישורים
חץ חייל מצטיין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט