אפליקציה סוף ביקורת סרט

Countdown Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "אפליקציה סוף":
"הסרט הכיפי ביותר שמוקרן כעת בקולנוע"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Countdown
משחק אליזבת' לל, ג'ורדן קולוויי במאי/ת ג'סטין דך  
אימה
ביקורת סרט לאפליקציה סוף מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"ממתק אמיתי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע48.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די49.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
את חוויית הצפייה ב"אפליקציה סוף" אני לעולם לא אשכח. לא מכיוון שמדובר בסרט מושלם, אלא כי מדובר בסרט הראשון שראיתי בקולנוע אחרי נצח נצחים (שזו שנת הקורונה) ולא יכולתי לבחור בסרט כיפי יותר לצורך המשימה. 'אפליקציה סוף' הוא בדיוק מה שקהל כמוני היה צריך- רכבת שדים מצחיקה וזוועתית שמודעת להיותה סרט אימה טיפשי. התוצאה לא תשאיר אתכם ערה בלילה, גם לא תגרום לכם לחשוב יותר מדי, אבל כן תותיר אתכם עם חיוך רחב ועם תחושת סיפוק שתזכיר עד כמה התגעגענו לחוויית הקולנוע.הבמאי ג'סטין דק ידוע בעיקר בזכות רפרטואר של סרטים קומיים קצרים שמגיעים מתוך אהבה למדיום הקולנועי וממש לא לוקחים את עצמם ברצינות. ביניהם אפשר למצוא את "ג'ניפר לורנס מגיעה", העוקב אחר שתי חברות שממתינות לארוחת ערב עם ידידה וותיקה שבמקרה הספיקה לזכות באוסקר מאז שדיברו עמה, וגם את "הספירה לאחור", סרט קצר עליו ביסס דק את סרטו הראשון באורך מלא והמבדר לא פחות – "אפליקציה סוף".
אחות שמכורה לעבודתה מסכימה להוריד אפליקציה אשר מראה לה את הספירה לאחור של ימים, שעות, דקות ושניות לרגע שבו תמות. בעוד שהיא מנסה לרמות את המוות, שד מסתורי רודף אחריה ומכניס אותה למרוץ נגד השעון. אם כי עלילת הסרט תזכיר מאוד לצופיו פרנצ'ייז מפורסם אחר- סדרת סרטי האימה "יעד סופי"- אלו הדברים הקטנים שיגרמו לסרט להתעלות על מקור ההשראה.אחד היתרונות הגדולים של הסרט הוא דווקא הבחירה בחברי קאסט מגוונים תרבותית וממש לא מוכרים. אליזבת' לאלי (שתפקידה הגדול ביותר היה בסדרה "עד עצם היום הזה") מגלמת בצורה כריזמטית את האנדרדוג, נערה צנומה שמנסה להוכיח את עצמה, אבל אף פעם לא נופלת לקלישאות הקורבן. כמו בשאר סרטיו של דק, לדמויות הראשיות הוא שומר את הובלת העלילה, בעוד שעבור דמויות המשנה הוא מוצא את השורות המבדרות ביותר. בין אם זה כומר צעיר ולא מוצלח (ולנטה רודריגז) או בין אם זה מוכר ציניקן בחנות טלפונים (טום סגורה, אותו אני מאוד אשמח לראות בסרט המשך).
אבל מעבר לבדיחות הקורעות מצחוק וגם לדרכים היצירתיות מאוד להרוג את קורבנותיו, יתרונו הגדול ביותר של הסרט נמצא בתסריט. מלבד היותו רכבת שדים מקפיצה ומהנה, התסריט גם מצליח לשלב מסרים מודרניים כמו רופא מטרידן ושקרן, סצנת פתיחה הממחישה את התמכרות בני הנוער למסך הטלפון וגם טראומה לא קלה אותה סוחבת הדמות הראשית. כל המרכיבים האלו תורמים ליצירת ממתק אמיתי שכיף לראות על המסך הגדול.
אפליקציה סוף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5016/04/2022 17:04:42
5/10אייקון ציון
פתטי. אפילו פריקים מושבעים של סרטי אימה יגחכו.
שם: איציק גורגיל: 4707/06/2021 23:28:10
9/10אייקון ציון
הסרט עושה עבודה טובה בהטמעה של אימה עתיקה לתוך הסמארטפון המודרני וממש הפתיע אותי לטובה. לפני יותר משנה נתקלתי בסרט הזה וויתרתי, אבל אחרי קריאת הביקורת המפרגנת פה השתכנעתי לשמחתי. עשוי טוב, מקפיץ עד הגג ומהנה ביותר.
קישורים
חץ אפליקציה סוף (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט