עיני נחש: ג’י איי ג’ו ההתחלה ביקורת סרט

Snake Eyes Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "עיני נחש: ג’י איי ג’ו ההתחלה":
"הסרט הנכון שנוצר על ידי האנשים הלא נכונים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Snake Eyes
משחק הנרי גולדינג, סמרה וויבינג, אורסולה קורברו במאי/ת רוברט שוונטקה  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לעיני נחש: ג’י איי ג’ו ההתחלה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"עשוי ברישול"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש אנשים שלא ברור איך עדיין נותנים להם עבודה בהוליווד. רוברט שוונטקה הגרמני הוא אחד מהם. מדובר על קולנוען שיש לו רק סרט טוב אחד באמת ברזומה, קומדיית פעולה בשם "RED". מאז ראשית שנות האלפיים הוא מועסק בהוליווד ומייצר קולנוע עילג וקלוקל, כמו "הטיסה" המשמים עם ג'ודי פוסטר, "שוטרים מעולם אחר" עם ריאן ריינולדס וג'ף ברידג'ס, שניים מסרטי סאגת "מפוצלים" הכושלת ועכשיו הגיע הזמן להתעלל בז'אנר אומנויות הלחימה בעזרת סיפור מקור של דמותו המעניינת של עיני נחש מסדרת האנימציה "ג’י איי ג’ו". לפי הטריילרים המרשימים והמפתים התוצאה הייתה אמורה להיות בוגרת עם סצנות קרב אלימות ומסחררות. כמו המון טריילרים שמטרתם למכור, התוצאה שונה לחלוטין.העלילה מתחילה בילדותו של עיני נחש, אז אנחנו מגלים מה הסיבה שהפכה אותו ללוחם מתבודד הנודד בין קרבות לא חוקיים ברחבי ארה"ב. איש יאקוזה מציע לו הצעה שהוא איננו יכול לסרב לה והוא מתחיל לעבוד אצלו, אבל כאשר הוא מתבקש לרצוח, החלטה של רגע הופכת אותו לאויב של אותו איש יאקוזה אלים והוא מוצא את עצמו ביפן.
הוא מצטרף לשבט יפני עתיק המגן על אוצר, שכנופיית הפשע העולמית קוברה מעוניינת בו. הנרי גולדינג הבריטי-מלזי, שהתגלה בסרט "עשיר בהפתעה", מגלם את עיני נחש ולצדו שלל שחקנים יפנים או ממוצא אסייתי ביניהם איקו אואייס האינדונזי, אחד משחקני האקשן הטובים הקיימים בעולם, ומי שלא ראה עדיין את הסרט "הפשיטה" בכיכובו, פשוט חייב לעשות זאת.לכאורה היה נראה שהאולפן החליט ליצור סרט קצת יותר בוגר ואלים מהסרטים המקוריים בסדרת "ג’י איי ג’ו", אבל התוצאה היא תסריט מביך, ילדותי ולא מתוחכם שנכתב על ידי שלושה אנשים לבנבנים שכתבו עד כה תסריטים לסרטים בינוניים עד גרועים. התסריטאים של "היפה והחיה", "הצייד ומלחמת החורף" והחידוש הכושל ל"רבקה" בנטפליקס הם לא האנשים שצריכים לכתוב תסריט לסרט אומנויות לחימה שמתרחש כמעט כולו ביפן. כך נראה סרט עם במאי כמו רוברט שוונטקה שבינו לבין עשיית סרטי אומנויות לחימה אין שום קשר. כמו גלויית תיירות מיופייפת ליפן עם רקדניות, מתופפים ולוחמי נינג'ה.
"עיני נחש" איכשהו עובר כיומית, למי שמחפש סרט פעולה סתמי לצפייה בשעות הצהריים לניקוי ראש בלבד, אבל כסרט פעולה בוגר ומדמם לשעת ערב מאוחרת קשה להמליץ עליו ועדיפים כבר סרטים אחרים המציגים בימים אלו בבתי הקולנוע, כמו "שומר טינה", "מילקשייק אבק שריפה" ואפילו "שומר הראש ואשתו של המתנקש" שסצנות הפעולה בהן הרבה יותר מוקפדות ומדויקות. בסרטים אלה נעשתה עבודת כוריאוגרפיה אמיתית, לעומת הסרט המדובר שבו המצלמה מתרוצצת בין הניצבים במטרה ליצור כאוס כדי שהצופים התמימים לא ישימו לב שסצנות הפעולה לא באמת עובדות.לא ברור מדוע בשביל סרט כל כך מרושל הביאו את איקו אואייס המעולה, את אנדרו קוג'י כוכב סדרת הטלוויזיה "הלוחם" ואת סמרה וויבינג המגניבה מסרטי "הבייביסיטר" בנטפליקס וסרט האימה "מי שעומד מאחורי...". חבל שלא הביאו גם במאי סרטי פעולה ואומנויות לחימה מיפן או מדינה אחרת במזרח הרחוק, איש קולנוע שזאת ההתמחות שלו.למה נתנו לאנשים שכירים לכתוב עוד תסריט שנראה כאילו יצא מפס יצור נטול נשמה? עוד יותר חבל שהאולפנים התעקשו על קו עלילתי ילדותי ולא נתנו לסדרת הסרטים לעבור אבולוציה המותאמת יותר לתקופה שאנחנו חיים בה. "עיני נחש" הוא פשוט פספוס אחד גדול וכל כך חבל, כי הפוטנציאל פשוט נשפך ממנו, רק שהאנשים הלא נכונים יצרו אותו.
עיני נחש: ג’י איי ג’ו ההתחלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4820/08/2021 23:17:15
8/10אייקון ציון
סרט אקשן עם הרבה קרבות מרדפים ופיצוצים. אפילו דמויות מורכבות ותובנות על מזרח מול מערב. מי שמכיר את הסדרה ג’י איי ג’ו יזכה גם לסגירת כמה קצוות. אמנם הסרט לא ישנה את חייכם אבל הוא בהחלט מספק בידור קיצי קליל. מסך גדול חובה!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט