עוד סיפור אחד ביקורת סרט

Od Sipur Movie Review

תמונת כתבמעיין הררי על "עוד סיפור אחד":
"דמויות שנכנסות ללב בקומדיה רומנטית ישראלית משעשעת ומוצלחת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Od Sipur
משחק דינה סנדרסון, גורי אלפי, מעיין בלום, דניאל גל, ליאור אשכנזי, עדי חבשוש, גאיה באר גורביץ' במאי/ת גורי אלפי  
קומדיה
ביקורת סרט לעוד סיפור אחד מאת מעיין הררי | כתב קולנוע
ציון המבקר
"תתכוננו להתאהב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטים רומנטיים הם מצרך די נדיר בארצנו רווית הדרמה והקונפליקטים. כמה טוב שמפעם לפעם קמים יוצרים ויוצרות שבאים להזכיר לנו שתפקידו של הקולנוע הוא לא רק להעביר מסר אלא גם לבדר את צופיו. לסרט "עוד סיפור אחד" ניגשתי עם ציפייה גדולה כשגיליתי שבין חמשת כותביו ניתן למצוא את גלית חוגי ונועה ארנברג ומי שמביים אותו הוא גורי אלפי, שיתוף פעולה יצירתי מוצלח שזכור לטובה מהסדרה "האחיות המוצלחות שלי" המשובחת של יס. כמו בסדרה גם בסרט יש שילוב טוב של דרמה וקומדיה, הוא מלא בדמויות צבעוניות ונע בין הרצון לרגש ולהצחיק את צופיו.עלילת הסרט, המבוססת על ספרו של עומר ברק "לחוץ חתונה", מספרת על ירדן גת (דינה סנדרסון, "אורי ואלה") - כתבת שאפתנית וציניקנית שלא מאמינה באהבה ומעדיפה יחסים מזדמנים עם הבוס הנשוי והמניפולטיבי שלה (ליאור אשכנזי). על ירדן מוטלת משימת כתיבה - למצוא רווק נואש מספיק שמוכן לתת לעיתון ולתוכנת מחשב לא אמינה במיוחד לשדך לו נשים כך שבכל יום יצא לדייט אחד עד לרגע המיוחל בו ימצא את "האחת" והעיתון יפיק להם את החתונה.
לתפקיד הרווק היא מגייסת את חברה מהעיתון אדם (מעיין בלום בתפקיד שנכנס עמוק ללב) - רומנטיקן חסר תקנה ורגיש מאוד שלא מצליח עם נשים. כשאדם פוגש במקרה במאיה - חוקרת מח שמעדיפה לבלות את זמנה במעבדה עם החולדות שלה מלהיפגש עם בני אדם (דניאל גל, "תאג"ד"), מתחיל ביניהם רומן שנראה כמו הסיכוי היחידי שלו לאהבת אמת לה חיכה. יחד עם הכתבה שמתרחשת במקביל, הכל מתחיל להסתבך.יש שיגידו שהסרט חסר תחכום ועמוס בקלישאות הוליוודיות וזו לא בהכרח טעות, אבל זהו בעצם מאפיין בסיסי של הז'אנר שאם עשוי בצורה מוצלחת, אנו מוחלים על התבנית העלילתית השחוקה. בסרט של אלפי זה עובד בזכות דמויות שקל להזדהות איתן ויושבות כמו כפפה על כל אחד ואחת מהשחקנים והשחקניות, בראשם בלום המרגש במיוחד.
"עוד סיפור אחד" מהווה בשורה מרעננת לקולנוע הישראלי בכך שהוא מזכיר לנו שתפקיד הקולנוע הוא גם לספק בידור טוב (ולא בהכרח נמוך כמו "לשחרר את שולי") ובריחה מהמציאות, בייחוד בזמנים מאתגרים. מאז "אהבה קולומביאנית" אני לא חושבת שצחקתי כל כך בסרט רומנטי ישראלי, על זאת יעידו גם קהל הצופים והצופות שמילאו את האולם בקול צחוק מתגלגל.נוסף על הדמויות הראשיות ניתן למצוא בסרט גם מגוון תפקידי אורח משעשעים במיוחד, ביניהם: אושרת סרוסי ("זאת וזאתי") בדמות בעלת בית קפה אותו היא מנהלת יחד עם בן זוגה שיחד יוצרים זוג דביק במיוחד, שני קליין ("אפס ביחסי אנוש") כאסיסטנטית הפלפלית של מאיה ואביב אלוש שחושף יכולות קומיות מפתיעות בדמות של מנהל מדור ספורט בוטה במיוחד.לאט לאט נרקמים על המסך שני סיפורי אהבה שהצופה מחכה לראות מה יעלה בגורלם - אדם ומאיה וירדן ובחור מסתורי (גורי אלפי) שיוצאים לדייט ראשון שהוא סיפור המסגרת של הסרט ומרתק לא פחות מהעלילה המרכזית, בייחוד בשל הכימיה הנהדרת של סנדרסון ואלפי שמצליחים לייצר חיבור אמין וכיפי על המסך ולהוציא צדדים רכים ופגיעים יותר מדמותה המפוקפקת של ירדן (וגם ממשחקה הציני לרוב של סנדרסון). האם האהבה תמיד מנצחת? לפי הסרט ובהתאם למסורת ההוליוודית כנראה שכן וזה גם יהיה כנגד כל הסיכויים.
עוד סיפור אחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5229/12/2023 10:33:40
7/10אייקון ציון
שובב וקיצבי. סיפור חמוד על עולם הדייטים. בזמנים שבהם אנו שופטים מהר מידי וממהרים לפסול,בין היתר כי יש שפע והמון אפשרויות להכיר,הרומנטיקה קצת הלכה לאיבוד.המסר היפה כאן הוא ,שלפעמים האהבה מגיעה באופן מפתיע. רק צריך להיות מוכן לקראתה. לסיכום: לא סרט גדול אבל מספק את הסחורה.
שם: אוריאלגיל: 4909/11/2021 21:22:04
10/10אייקון ציון
סרט מהנה ביותר, מצחיק ושנון כאחד. לא שמתי לב וכבר שעה ומחצה עברה וחלפה לה
שם: שרונה פוירגיל: 4329/10/2021 08:25:09
6/10אייקון ציון
לא אהבתי את הסרט.הלכתי עם בעלי ויצאנו באמצע הסרט.מזכיר סוג של קומדיה אמריקאית מהסוג הרדוד.לא מצחיק מזכיר הומור של כיתה ג.המשחק לעיתים נחמד אבל יש תחושה שהשחקנים רק מקריאים טקסט.מתאים אולי למתבגרים צעירים במיוחד או לכאלה שאוהבים את הסגנון הרדוד.
קישורים
חץ עוד סיפור אחד (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט