שבעה בייבי ביקורת סרט

Shiva Baby Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "שבעה בייבי":
"יצירת מופת משעשעת ומורטת עצבים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shiva Baby
משחק רייצ'ל סנוט, מולי גורדון, פולי דרייפר, דיאנה אגרון, דני דפררי, פרד מלמד במאי/ת אמה סליגמן  
קומדיה
ביקורת סרט לשבעה בייבי מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"יצירת מופת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
שדה הקרב המאיים ביותר שמוכר לאנושות הוא כמובן לא אחר מאירוע משפחתי, במיוחד אירועים של משפחות יהודיות שמלאים בדודות וסבתות שלא מפסיקות לשאול יותר מדי שאלות חטטניות ומביכות. "שבעה בייבי", סרט הביכורים של הבמאית הצעירה אמה זליגמן בת ה-26, הוא יצירת מופת משעשעת ומורטת עצבים כאחד שעוסקת בהתקף החרדה המתמשך שנקרא גם אירוע משפחתי.זליגמן היא במאית והתסריטאית יהודייה ממוצא קנדי שביססה את הסרט על הסרט הקצר שהגישה כחלק מלימודיה באוניברסיטת ניו יורק. בעוד שהבמאית וחלק גדול מהצוות יהודים, דווקא השחקנית הראשית רייצ'ל סנוט, אינה ממוצא יהודי אבל נכנסת בקלות ובאופן נפלא לנעליה של דניאל - בחורה יהודייה שלא לגמרי סגורה על הכיוון שלה בחיים, לומדת מגדר ומספרת לכולם שהיא עובדת כבייביסיטר. דניאל מגיעה לשבעה משפחתית יחד עם הוריה הנוירוטיים, שם היא כמובן מוקפת בכל הדודות דוברות היידיש שרק תוהות מתי תתחתן ובמה היא מתכוונת לעבוד.
העניינים מסתבכים כשלשבעה מגיע גבר (דני דפרארי), איתו היא שוכבת באופן קבוע תמורת תשלום ואפילו בילתה עמו את אותו הבוקר. יחד עמו מגיעות אשתו ובנם בן השנה, עליהם הוא לא סיפר לדניאל כמובן. ואם זה לא מספיק, בין כל ניסיונות ההתחמקות היא נתקלת באקסית שלה (מולי גורדון, "ילדים טובים"), שהתחילה ללמוד משפטים.אין ספק שהעובדה שזליגמן באה מרקע יהודי עוזרת לה לנצח על התזמורת שנקראת "שבעה בייבי" באופן מושלם, שלגמרי מנכיח את הקול החדש והמרענן ואת הכיוון אליו היא הולכת כיוצרת בעלת קול משלה. היא מדויקת בכל ניואנס ובכל בדיחה שהיא טורחת להציג. גם אם נראה שהומור על משפחות יהודיות מוצה כבר בכל צורה אפשרית, ההומור הייחודי של הצעירה הקנדית מצליח להיות שנון ומשעשע במיוחד.
כשבין במאי לצופה יש דיאלוג פרטי ובדיחות פנימיות, הסרט הופך להרבה יותר מהנה לצפייה. זליגמן משתמשת במי שהיא וברקע שלה, כצעירה יהודייה שעוסקת בתחום הקולנוע, כדי לעורר הזדהות בקהל הצעיר היהודי בפרט, בו כל דודה רוצה שתהיי רופאה, ובדור הצעיר בן ימינו בכלל, שמצופה ממנו להתנהג בדרך מסוימת ולדעת את מסלולו בשנייה שהוא נפלט אל עולם המבוגרים. יותר חשוב משתי הקטגוריות הללו היא מציגה דמות ביסקסואלית על המסך, דבר שאנחנו לא זוכים לראות הרבה בבתי הקולנוע."שבעה בייבי" אורך 80 דקות בלבד, והוא לא צריך יותר מכך. עם קאסט מעולה, פסקול מדויק שממחיש את הלחץ של כל מי שאי פעם נאלץ להגיע לאירוע משפחתי, כתיבה מצוינת וחדה ועריכה מעולה השומרת על מקצב אחיד ומהיר לאורך כל הסרט, אנו מקבלים קומדיה מורטת עצבים עם טוויסט ביידיש. הסרט אמנם מציג רצף של אירועים משעשעים עם הומור שחור, אבל עם תחושה קלסטרופובית שתציף אצל הצופים אירועים דומים מהעבר ותגרום להם לצחוק ולקבל התקף חרדה קטן בו זמנית.
שבעה בייבי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4829/01/2022 21:56:00
8/10אייקון ציון
קומדיה מרה-מתוקה מורטת עצבים ומצחיקה. רייצ''ל סנוט מעולה בתפקיד הראשי. הופתעתי לטובה.
שם: יוסריאן_1גיל: 016/10/2021 22:21:19
5/10אייקון ציון
כשהייתי מנוי לסינמטק הוקרנו בו ברגמן ואיטלקיים. מתי עברו שם לסרטים חדשים?
קישורים
חץ שבעה בייבי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט