טיטאן ביקורת סרט

Titane Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "טיטאן":
"כזה סרט עוד לא ראיתם ועוד לא חוויתם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Titane
משחק אגאת רוסל, וינסנט לינדון, גראנס מרילייה במאי/ת ז'וליה דוקורנו  
אימה
ביקורת סרט לטיטאן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מסעיר ומטלטל"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די7.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות30.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ז'וליה דוקורנו, הקולנוענית הצרפתייה, זכתה להצלחה עצומה כבר בסרטה הראשון "נא", אחרי שהוקרן בשבוע המבקרים בפסטיבל קאן בשנת 2016 וזכה בפרס איגוד מבקרי הקולנוע. זו הייתה הפתעה עצומה, מפני שהסרט עסק בסטודנטית צעירה, הלומדת להיות וטרינרית ובמקביל מפתחת חשק עז לבשר אדם. התוצאה הייתה קשוחה ולעיתים אף מבחילה. באותה נשימה היה מדובר ביצירה קולנועית יוצאת דופן בעוצמתה, שחשפה לעולם במאית מוכשרת שיודעת בדיוק מה היא רוצה. עכשיו מגיע סרטה השני של דוקורנו שהשתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל קאן. הגבות קצת הורמו, איך יוצרת סרטי אימה משתלבת בתחרות הרשמית בסרט שעלילתו עוסקת ברוצחת סדרתית ביסקסואלית שנכנסת להריון מקאדילק? אבל אז היא הפתיעה את כולם וזכתה בפרס 'דקל הזהב' לסרט הטוב ביותר, בפסטיבל הסרטים החשוב בעולם.אם יש משהו אחד וברור שאפשר לכתוב על "טיטאן", הוא שסרט כזה עוד לא ראיתם. על כמה סרטים אתם יכולים לכתוב את המשפט הזה? דמיינו את הסרטים "קראש" ו"הזבוב" של דיוויד קרוננברג במיקס עם "אינסטינקט בסיסי" והסרט התיעודי "המתחזה" והכל ברמות חדשות של היפראקטיביות ותעוזה שיגרמו לבעלי לב חלש לברוח מהאולם, או פשוט לעצום עיניים בסצנות רבות במהלך הסרט. מסיקוונס פתיחה קיצוני שמציג לנו סיטואציה קשה מילדותה של אלכסיה והחיבור שלה לכלי רכב, עד למציאות העכשווית שבה היא רקדנית ארוטית בתצוגות רכב סליזיות עם חיבה עצומה לקאדילק עליה היא מרקדת בהנאה כל כך גדולה. מפגש לילי בין אלכסיה לרכב האמריקאי גם יהפוך לאחת מסצנות הסקס הביזאריות שנראו אי פעם על גבי המסך הגדול.
אלכסיה סובלת ממערכת יחסים לא ממש מוצלחת עם הוריה שסולדים ממנה עוד מילדותה ועדיין מתגוררת איתם גם בגילה המתקדם, זאת על אף שהיא לא ממש רצויה. לבחורה הגבוהה ומלאת הקעקועים יש תחביב - בעזרת דוקרן האוסף את שערותיה היא מחסלת מכל הבא ליד. כן, אלסיהכ חובבת הנשים והגברים, היא גם רוצחת סדרתית והיא לא ממש בררנית לגבי הקורבנות שלה. כולם כשרים לסיים את חייהם תחת החלטותיה הגחמניות שתמיד יש להן הקשרים מיניים כלשהם. כאשר הרצועה מתהדקת סביב אלכסיה והמשטרה מתחילה להבין שהיא רוצחת סדרתית, היא חייבת להיעלם לחלוטין לפני שתיתפס והיא בוחרת להתחזות לבחור צעיר בשם אדריאן, שנעלם בילדותו. השחקן/זמר ואגדה חיה, וינסנט לינדון, כוכב הקולנוע הצרפתי ממוצא יהודי בן ה-62 בתפקיד הכי חריג בקריירה הקולנועית הענפה שלו, מגלם בסרט זה את וינסנט, מנהל תחנת כיבוי אש שבנו אדריאן, נעלם לפני שנים רבות. הכבאים המסוקסים בתחנת כיבוי האש הם תחליף לבן שאבד. הכבאים הצעירים והשריריים מבלים את מרבית זמנם ללא חולצה, רוקדים בין מכוניות כיבוי אש, וההומו-ארוטיות של הסצנות מעניקה לסרט ממד קווירי נוסף. וינסנט, שגופו הולך וקמל עם הגיל, מזריק לעצמו סטרואידים כדי שיישאר רלוונטי וחלק מחבורת הצעירים עליה הוא מפקד.
האב כל כך רוצה להאמין שבנו עדיין חי, עד שהוא בעצם מוכן להאמין שאלכסיה היא אדריאן בנו האובד. הוא מביא אותה לבית שלו בתחנת כיבוי האש לגור איתו ואף מצרף אותה לצוות העובדים. מערכת יחסים מפתיעה ובלתי שגרתית נרקמת בין שני האנשים. האב כל כך זקוק להעניק את אהבה שיש לו לבן הנעלם ומוכן ביודעין, תוך העלמת עין, להעניק אותה למתחזה. לעומתו אלכסיה, שאף פעם לא הייתה לה מערכת יחסים אוהבת עם הוריה, לפתע מרגישה לראשונה מה זאת אהבת אב ללא פשרות וללא גבולות. דברים כמובן ילכו וישתבשו כאשר גופה של אלכסיה ישתנה בעקבות ההריון הלא המתוכנן לאחר אותו מפגש מיני סוער עם הקאדילק.באופן מפתיע סרטה של דוקורנו, על שלל הסצנות האלימות והמאוד גראפיות, המיניות והארוטיות, הוא בכלל סרט על הורות, העצמה נשית ועל אהבה ללא תנאי. זה סרט על אישה שעושה רק מה שהיא רוצה. היא בוחרת להיות רוצחת, היא בוחרת להיות בן, היא בוחרת לשנוא, היא בוחרת גם לאהוב. היא בוחרת להשתנות. זהו סרט על בחינת גבולות, אבל הגבול החשוב ביותר הוא אותו גבול של אהבה טוטאלית שאלכסיה ו-וינסנט, שני אנשים בודדים ומאוד שונים, מוכנים למתוח ולהרחיב, כך שבסופו של דבר ל"טיטאן" יש משקל רגשי מאוד מפתיע. הוסיפו לזה שמדובר באחד הסרטים הכי מרהיבים מבחינה ויזואלית שנראו השנה על גבי המסך הגדול, על שלל מיצי הבנזין השונים הצצים להם בכל עבר לצד אורות ניאון. אין אפילו ספק, "טיטאן" הוא אירוע קולנועי נדיר בעוצמתו. דוקורנו היא קולנוענית בלי מעצורים, שמצליחה ליצור קולנוע אישי, להיות אקטואלית ולשלב בתוך סרטה נושאים עכשוויים חמים, להכניס לקהל שלה אגרופים ולדפוק אותם בו בלי חשבון. אין כמעט סרטים כאלה ואין כמעט אנשי או נשות קולנוע כאלו ולכן "טיטאן" הוא בהחלט זן נדיר. לכו לראות בקולנוע והתכוננו נפשית גם לגרוע ביותר וגם לטוב ביותר.
טיטאן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4824/10/2021 22:40:31
1/10אייקון ציון
סרט חולני ובלתי ניתן לעיכול עם עלילה מופרכת וחסרת הגיון. הבמאית עירבבה רעיונות וז''אנרים בצורה חסרת טעם במטרה יחידה לזעזע את הקהל. לוותר!
שם: Roeyגיל: 2301/10/2021 15:34:47
8/10אייקון ציון
אחד הסרטים המטורפים שראיתי. אי אפשר להשוות אותו לשום דבר שנראה בעבר, כי מדובר פה בסרט ברמה משלו. הסרט מלא בקטעים אלימים מאוד, אך למרות זאת הוא נוגע בנושאים מאוד מרגשים ואנושיים. מומלץ למי שלא נרתע מסצנות קשות לצפייה ושמוכן לחוויה מטלטלת.
קישורים
חץ טיטאן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט