הבאג של רון ביקורת סרט

Rons Gone Wrong Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "הבאג של רון":
"סרט אנימציה מצחיק במיוחד לכל המשפחה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Rons Gone Wrong
דיבוב זאק גאליפנאקיס, ג’ק דילן גרייזר, אוליביה קולמן, אד הלמס, ג’סטיס סמית במאי/ת ז’אן פיליפ ויין, שרה סמית, אוקטביו רודריגז  
אנימציה
ביקורת סרט להבאג של רון מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"מקסים וחינוכי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע39.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די53.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, כבר מגיל צעיר ילדים רגילים להשתמש באייפונים ובמחשבים, לשקוע במסכים ולא לדעת שובע והרשתות החברתיות הן גם האמצעי למדידת הפופולריות. לכן כשהסרט "הבאג של רון" מעלה את הרעיון של רובוטים מתוחכמים שהם שילוב של חיית מחמד ומחשב נייד ואקטיבי שמכונים: בי בוטים – זה לא נשמע כל כך מופרך. להיפך – זה נשמע עוד שלב בכיוון אליו אנו צועדים במהירות יתרה.התוצר החדש של אולפני 'לוקסמית'' מתרחש בעידן עתידני ומתמקד בבארני (בדיבוב ג'ק דילן גרייזר) בן ה-12 שהתייתם מאמו בגיל צעיר וגר עם אביו הוורקוהוליק וסבתו הוולגרית. בנוסף לכך הוא סובל מבעיות חברתיות. יותר נכון – אין לו חברים. סיבה זו נעוצה בעובדה שבעתיד גורלו החברתי של כל ילד וילד נובע מהקשרים החברתיים שיוצרים הבי בוטים שלו. רון מקווה שמזלו ישתנה בקרוב לכבוד יום הולדתו המתקרב, בתקווה שהמתנה שיקבל תהיה בי בוט וכך יהפוך להיות כמו כל שאר הילדים בגילו. כשאביו וסבתו מגיעים לתובנה זו, זה מאוחר מדי – אין אף בי בוט למכירה בטווח הקרוב. לכן הם קונים בשוק השחור בי בוט פגום שנפל ממשאית.
שמחתו של בארני על הבי בוט שקיבל מתחלפת מהר באכזבה, שכן מתגלה כי הוא אינו מסוגל לבצע את המשימות הפשוטות ששאר הבוטים מבצעים. כשבארני בדרכו להחזירו לחנות, הוא מגלה את סגולותיו והשניים נקשרים זה לזה. הבי בוט שמכונה רון מגן על בארני, מצחיק אותו ומכייף איתו. רון לומד להיות חבר ועל הדרך מלמד זאת גם את בארני שהספיק לשכוח. אך לאחר שאנדרו, מנהל מוצרי הבי בוט מגלה זאת, הוא מנסה בכל דרך אפשרית להיפטר מרון. השניים יוצאים למסע רצוף הרפתקאות ועל הדרך מראים לכל שאר הילדים מה המשמעות של חברות אמיתית, כזו שאינה נשענת על קשרים דיגיטליים משותפים.התסריטאים פיטר ביינהאם ושרה סמית' ("שירות המתנות החשאי של ארתור") בנו עלילה מושקעת מבחינת הרעיון. הסרט מכיל סיפור בנאלי, מרגש ומשעשע על חברות בלתי צפויה. השימוש בהומור הוא בדיוק בכמות הנכונה ועובד מצוין עם הקו העלילתי. אך מעבר לכך ישנה אמירה חברתית נוקבת על דור הילדים החדש שמכור למסכים ושפיטתם אחד את השני לא לפי פרמטרים רגילים, כי אם לפי פופולריות וירטואלית. יחד עם זאת, סצנת החדירה למרכז הבי בוט שמזכיר סצנה מ"משימה בלתי אפשרית" מכילה מעט אקשן באופן יחסי למצופה ומסתיימת מהר מדי. גם מבחינה ויזואלית ניתן היה לשדרג את הסרט.
בסופו של דבר, הבמאים ז'אן פיליפ-ויין ושרה סמית' (שגם כתבה) מעניקים לסרט קצב טוב שמצליח להכניס את הצופה לתוך הסיפור ולגרום לו למתח ושעשוע עד סיומו. מבין קאסט המדובבים בולטים זאק גליפיאנקיס ("בדרך לחתונה עוצרים בווגאס") שליהוקו לדמותו המטורללת ורגישה של רון היה אך מתבקש, ואוליביה קולמן ("ברודצ'רץ", "הכתר") שדיבובה את הסבתא הוולגרית והחמה היה פשוט כובש וזכה לגלי צחוק רמים. מזמן לא צחקתי ככה בקולנוע.
הבאג של רון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4808/12/2021 21:32:57
8/10אייקון ציון
סרט משעשע שמלמד אותנו שכל חברות דורשת השקעה, וגם מותח ביקורת על הרשתות החברתיות והסכנות בהם במיוחד לילדים. האנימציה טובה, הדיבוב מעולה ויש כמה בדיחות מוצלחות. נהניתי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט