צעקה ביקורת סרט

Scream Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "צעקה":
"מותח, מתוחכם וגם מאוד מודע לעצמו "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Scream
משחק נב קמפבל, קורטני קוקס, ג'ק קווייד, דייויד ארקט במאי/ת טיילר גילט, מאט בטינלי-אולפין  
אימה
ביקורת סרט לצעקה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"ריקוול מוצלח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די39.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
26 שנה חלפו מאז הסרט הראשון בסדרת סרטי "צעקה", פלוס שלושה סרטי המשך. עשור חלף מאז הסרט הרביעי בסדרה, שנכשל גם קופתית וגם ביקורתית, וכנראה שהגיע הזמן לסרט נוסף. הבמאי האגדי שהוביל את סדרת הסרטים ווס קרייבן ("סיוט ברחוב אלם") כבר איננו בין החיים וגם התסריטאי המקורי קווין וויליאמסון ("דוסון קריק") הסתפק בקרדיט כיוצר הדמויות. את כיסא הבמאי ירשו הצמד טיילר גילט ומאט בטינלי-אולפין האחראים על אחד מסרטי האימה הטובים ביותר של השנים האחרונות, "מי שעומד מאחורי". על התסריט אחראי התסריטאי של סרטם הראשון, גיא בוסיק, וכנראה שביוזמת האולפנים הוצמד לו ג'יימס ונדרבילט שהקרדיטים שלו נעים בין קומדיות פעולה כמו "תעלומת רצח", שוברי קופות כמו "ספיידרמן המופלא 2" ויצירת מופת אחת "זודיאק" של דיוויד פינצ'ר."צעקה" או "צעקה 5" נוצר בעולם שז'אנר סרטי האימה על שלל תתי הז'אנר שלו עבר שינוי חברתי ופוליטי בזכות סרטיו של ג'ורדן פיל כמו "תברח" ו"אנחנו". חלק מסרטי האימה העכשוויים קיבלו סגנון אמנותי כמו סרטיו של רוברט אגרס "המכשפה" ו"המגדלור", או ג'ניפר קנט שאחראית על יצירות כמו "באבאדוק" ומערבון הזוועות "הזמיר". לאחרונה היה אפשר לצפות בפסטיבלי הקולנוע בעולם בסרטים "טלה" ו"טיטאן" שגם הם סוג של סרטי אימה. לצד היצירות הנ"ל גם סרטים בסיסים יותר השתכללו עם סרטי פריקוול, כלומר סרטי הקדמה כמו "אנאבל" ו"הנזירה", וכך למדנו כיצד נוצר הרוע. בשנים האחרונות צץ ז'אנר חדש בשם הריקוול. שילוב בין דמויות חדשות לדמויות ישנות דוגמת סרטי "האלווין" החדשים המשלבים את הדמויות הישנות לצד דמויות חדשות. כך גם הסרט החמישי בסדרה משלב בין הדמויות הוותיקות והמאוד אהובות לבין דמויות חדשות.
כמו בסרט הראשון, גם כאן הסרט מתחיל בצלצול טלפון. הפעם עונה טרה קרפנטר (השחקנית הצעירה ג'נה אורטגה שהיא סוג של נסיכת דיסני לשעבר המתמקצעת בסרטי אימה עכשוויים וגם עומדת לגלם את וונסדיי בסדרה המבוססת על "משפחת אדמס" בנטפליקס). גם כאן ישנה שיחה סביב ז'אנר סרטי האימה וכמובן גם כאן זה מסתיים בדקירה, דבר המוביל לחזרתה של סם קרפנטר, אחותה הבכורה של טרה, לעיר אחרי שהיא נמלטה לפני מספר שנים. לסם יצא שם של נערה פרועה וחסרת מעצורים וזה בגלל שהיא מסתירה סוד אפל מעברה. סם עם בן זוגה ינסו לגלות מי הרוצח או הרוצחים מאחורי מסכת Ghostface הכל כך מוכרת מהסרטים הקודמים בעזרתו של השוטר לשעבר, דיואי (דיוויד ארקט). כמובן שגם בת זוגו לשעבר הסופרת וכתבת החדשות ג'ייל ווטרס (קורטני קוקס) תחזור אל העיירה הלא כל כך שלווה וגם סידני פרסקוט (נב קמפבל), גיבורת סדרת הסרטים והניצולה היחידה שגם יודעת להחזיר מלחמה. בישראל סרטי אימה לא היו כל כך פופולריים עד הגעת סרטי "צעקה" שסיפקו קצת מעבר לסרטי הסלאשרים הרגילים. הם גם היו מאוד מודעים לעצמם ובמקביל להפחדות גם סיפקו דיון מעניין בספר החוקים הלא כתוב של סרטי האימה האמריקאים. הסרט הראשון הפך ללהיט עצום לא רק בארה"ב, אלא בכל רחבי העולם. הוא התכתב לא רק עם סרטי הסלאשרים הקלאסיים, אלא גם עם "פסיכו" של היצ'קוק. גם בסרט הנוכחי "פסיכו" מוזכר לצד המון סרטים אחרים. כלומר "צעקה 5" הוא הרבה יותר ממחווה לז'אנר האימה, הוא חגיגה מודעת לעצמה במיליון אחוז המתכתבת עם עצמה והעולם הקולנועי בו היא מתקיימת.
גם בסרט הנוכחי יש חבורת צעירים שהם סוג של דמויות מראה לדמויות מהסרט הראשון. חלקם אפילו קשורים לדמויות מהסרטים הקודמים וישנן גם דמויות מהסרטים הקודמים שיצוצו בתפקידים משנה או ביטים. אבל בסופו של דבר מה שחשוב לקהל זה עד כמה הסרט באמת מפחיד ועד כמה הוא באמת מספק את הסחורה מבחינת תסריט המודע לעצמו ומשחק עם כללי הז'אנר. התוצאה היא כנראה הסרט הכי טוב בסדרה מאז הסרט הראשון. צמד הבמאים החדש מצליח להחזיר עטרה ליושנה ולספק מוצר צריכה מאוד מבדר אך גם מתוחכם במידה מספקת עם המון קטעי הפחדות ראויים, למתוח את קצות העצבים וגם להצחיק כאשר צריך. כיף לצפות בנב קמפבל וקורטי קוקס מחזירות מלחמה יחדיו, להתרגש עם דיוויד ארקט כדיואי השוטר לשעבר וגם השחקנים הצעירים החדשים נבחרו היטב. אם זה ג'ק קוויד מהסדרה "הבנים" (הבן של דניס קוויד ומג ראיין) המזכיר מאוד את גושוע ג'קסון (שגם מופיע על מסך הטלוויזיה כאשר הגיבורים צופים בפרק מ"דוסון קריק" כמחווה לקווין וויליאמסון התסריטאי המקורי של "צעקה"). אם זה דילן מינט מהסדרה "13 סיבות" באחת הסצנות הטובות ביותר בסרט של משחק דלתות מורט עצבים.יש לציין גם את ג'סמין סאבוי בראון ומייסון גודינג המגלמים צמד תאומים - היא מומחית לסרטי אימה והוא ספורטאי חרמן. התוצאה היא עוד סרט בסדרה ולא משנה אם האולפנים יקראו לזה ריקוול או "צעקה" וישמיטו את הספרה 5. לשם שינוי התוצאה לא מאכזבת ואוהבי הסדרה כמוני עומדים ליהנות ממנה.
צעקה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Kfir Edriגיל: 2026/06/2023 18:51:44
10/10אייקון ציון
סרט טוב וצפוי
שם: תדהרגיל: 5108/10/2022 14:55:28
1/10אייקון ציון
כולי תקווה שזה ההמשכון האחרון לסדרת הסרטים האיומה והמגוחכת הזו.הסרט הראשון ב-1996 היה מקורי ואיכשהו היה סביר.הסרטים שבאו אחריו היו כמו תאונת שרשרת נוראית.זה האחרון הוא הגרוע מכולם.ציון 0
שם: עומרגיל: 4002/07/2022 02:07:36
5/10אייקון ציון
פארודיה.. אין שום חידוש מהסרטים הקודמים, הכל ממוחזר וצפוי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט