לב של אש ביקורת סרט

Fireheart Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "לב של אש":
"שילוב של גיבורה נשית מרשימה, קורטוב הומור ומסר מעצים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fireheart
דיבוב נעה כהן במאי/ת טדי די, לורן זייתון  
אנימציה
ביקורת סרט ללב של אש מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"העצמה נשית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע38.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות19.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות ישנו דגש רב על דמויות נשיות בסרטי ילדים. דיסני הביאו בשנה האחרונה את מראבל הלטינית בסרט "אנקאנטו" וגם בסרטם האחרון של דיסני ופיקסאר, שעלה לאחרונה לאקרנים - "אדומה אש" - הגיבורה הנשית היא מהגרת סינית. שתיהן בעלות מראה ממושקף ועגלגל, חכמות ובטוחות בעצמן, ומשקפות את דמות הנערה העצמאית של המאה ה-21. גם חברת ההפקה 'כרמל' הולכת בעקבות המגמה והחליטה לשים במרכז סרטה גיבורה נשית, אך זו לא סתם גיבורה נשית. דמות זו מתבססת על דמויות הכבאיות הנשיות האמיצות שהיו בשנות השלושים של המאה הקודמת. בתקופה זו הן היו טיפה בים שכן מקצוע זה נחשב גברי ולא אופייני לנשים. השינוי מרחיק הלכת לו זכו הנשים אינו מובן מאליו ונעשה בעקבות התעקשותן ועמידתן האיתנה לממש את רצונן ויכולתן. לכן המסר שהסרט מעביר הוא חשוב ורלוונטי, במיוחד לאור השינויים הפמיניסטיים שהתחוללו בשנים האחרונות.השנה היא 1920 ואנו פוגשים את ג'ורג'יה נולן הקטנה שחולמת להיות כבאית, כמו אביה. אך אביה מוותר על הקריירה המבטיחה ככבאי, פושט את המדים ומחליט לנטוש את המקצוע המסוכן בשביל לגדל את ג'ורג'יה. את זרנוק המים הארוך והקסדה הגדולה, הוא מחליף בזוג מספריים וסרט מדידה והופך לחייט, כמו אביו. את התלהבותה ותשוקתה של ג'ורג'יה להציל את הבתים משריפות הוא מצנן בטענה כי נשים לא יכולות להיות כבאיות. לג'ורג'יה הצעירה קשה לקבל את הבשורה המרה. כלפי חוץ היא משדרת עסקים כרגיל, אך בסתר ליבה היא מתקשה לותר על החלום. היא מתאמנת יחד עם כלבתה על גג הבית בלי ידיעת אביה – תרגילי מתח וקפיצות שיגרמו לה להיות חזקה. בגיל 16 נפגשים הצופים עם ג'ורג'יה הבוגרת שעוזרת לאביה בעסק המשפחתי של החייטות.
אך יום בהיר אחד הכול משתנה עם שורת הצתות מסתוריות ברחבי העיר. ובנוסף לכך מתברר שהמצית גורם להיעלמותם של כבאי העיר ולא נותרים כבאים שיוכלו לעצור את מעלליו. לכן ראש העיר מציע לשון, אביה של ג'ורג'יה, לחזור למדי הכבאות ולסייע. שון חוזר ללבוש את המדים שכה התגעגע אליהם ובוחר צוות שיעזור לו בפתרון תעלומת ההצתות. הצוות מורכב משלושה: ג'ימי הנהג, ריקארדו על תקן הכימאי וג'ו הצעיר האמיץ. ג'ו הוא בעצם ג'ורג'יה שהתחפשה לבחור.כך שון ללא ידיעתו בוחר בג'ורג'יה להצטרף למאבק המסוכן במצית המסתורי. כשהיא מחופשת לומדת ג'ורג'יה על רזי המקצוע ומגלה את אביה מחדש, וגם פרט נוסף מעברו אליו לא הייתה מודעת. במקביל, שון נקשר לג'ו, הבחור החדש והמסתורי ורואה בו כבאי מסור ומצוין שיהיה נכס לצוות מכבי האש. אך האם ירגיש זאת גם כשיגלה שג'ון הוא למעשה ג'ורג'יה? האם יצליחו שון, ג'ורג'יה, ג'ימי וריקארדו להציל את העיר מהמצית המסתורי?
למראה דמותו של ג'ו הכבאי הכריזמטי, שהוא בעצם ג'ורג'יה המחופשת אי אפשר שלא להיזכר בסרט האנימציה הקלאסי הידוע של דיסני משנת 1998, מולאן. מולאן שרצתה להתגייס לצבא ולהפוך להיות לוחמת לא יכלה לממש את רצונה בשל היותה אישה. לכן נאלצה להתחזות לבחור. וגם בסרט המוזיקלי הידוע משנת 1983 בכיכובה של ברברה סטרייסנד, "ינטל" נאלצה ינטל, בתו של הרב להתחזות לתלמיד על מנת לממש את רצונה ללמוד בישיבה. אך בניגוד לשני סרטים אלה, בהם התאהבה הבחורה בגבר אחר והתחפושת היוותה מכשול למימוש האהבה. הפעם מדובר בקשר בין אב ובת שיש ביניהם סוד שעשוי לשנות את הקשר ביניהם כשייחשף, בדומה באופן ביזארי לזוכה פסטיבל קאן "טיטאן" בו מתחזה בחורה לבנו האבוד של כבאי בודד.מכיוון שהדגש הוא על גיבורה נשית, על התסריט הופקדו התסריטאיות ליסה האנטר ("מייק הגדול") וג'סיקה הארפר ("הקרדינל"). הן כתבו את התסריט על בסיס רעיונו המקורי של המפיק לורן זייתון ("מחוברים לחיים") שגם ביים לצד ת'יאודור טיי וזוהי טבילת האש הראשונה שלהם כבמאים. התסריט ברובו מעניין, מקורי ומשעשע. הוא רווי סצנות הומוריסטיות בעיקר בשל שני הכבאים ג'ימי וריקארדו המצחיקים. מצד שני ישנו מחסור במידע על דמותה של האם שלא מוזכרת, פרט חשוב שמוריד מאמינות הסרט.גם הסוד שמתגלה לקראת סוף הסרט אינו מספיק ברור ומותיר שאלות. שימוש ויזואלי היה יכול לעזור ופה חסרה יד בימוי מנוסה. האנימציה לא רעה אך יש עוד לאן לשאוף. הליהוק הדיבובי בגרסה העברית מצוין. נועה כהן שמגלמת את ג'ורג'יה/ג'ו מרגשת, איילת רובינסון כלורה דיווין מצוינת והביצוע הווקאלי שלה נפלא. בשורה התחתונה "לב של אש" הוא סרט מרגש, משעשע ובעל מסר חשוב על הגשמת חלומות למרות המכשולים.
לב של אש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
רוצה להיות הראשון/נה לפרסם כאן ביקורת גולשים ?
קישורים
חץ לב של אש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט