המיניונים 2: עלייתו של גרו ביקורת סרט

Minions The Rise of Gru Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "המיניונים 2: עלייתו של גרו":
"מעט תוכן והרבה שטויות – הנאה מובטחת לילדים, למבוגרים פחות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Minions The Rise of Gru
דיבוב סטיב קארל, טארג'י פ. הנסון, מישל יאו, RZA, ז'אן-קלוד ואן דאם, לוסי לולס, ג'ולי אנדרוז, אלן ארקין במאי/ת קייל בלדה  
אנימציה
ביקורת סרט להמיניונים 2: עלייתו של גרו מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"שטותי ומשעשע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די56.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
היצורים הצהובים הקטנים והחמודים חוזרים! המיניונים הפכו כבר מזמן לתופעה עולמית. מה גורם להם לכבוש את לבבות הילדים? כנראה שילוב של דיבור לא ברור, מראה ייחודי של פרצוף מתוק צהוב עם סרבל ג'ינס והתנהגות שטותית במיוחד. הם נכנסו לחיינו בסערה צהובה בשנת 2010 עם סדרת הסרטים המצליחה "גנוב על הירח" ולא עזבו. בסרטים אלה התוודע הקהל לגרו המרושע בעל הכוונות הטובות ולמשרתיו, המיניונים.הסרטים כל כך הצליחו עד שבשנת 2015 הוחלט למקסם את הרווחים ולהוציא סרט בלעדי על המיניונים, שמסביר מהיכן הגיעו ועל זיקתם לגרו עוד כשהיה ילד. ארבעת הסרטים היו כה רווחיים ופופולריים (מעל 3.7 מיליארד דולר הכנסות ברחבי העולם), כך שהיה זה אך מתבקש להוציא סרטים נוספים. הוליווד החליטה להמשיך להכות בברזל כל עוד הוא חם ולהוציא את הסרט החמישי בסדרת הסרטים והשני אודות המיניונים. כמו שאמרה אחת הדמויות: "הגיע הזמן לדור חדש של רשעות".
סרט ההמשך ממשיך מהנקודה בה עצר הסרט הקודם ומתעד את הרפתקאותיהם החדשות של גרו הצעיר והמיניונים. הפעם תקופת הסרט היא שנות השבעים והצופים פוגשים את גרו הצעיר, שכבר בגיל זה יודע מה הוא רוצה להיות כשיגדל - "רשע מרושע". כדי להכין את הקרקע לעתיד מרושע, הוא מעביר את זמנו בביצוע מעשי קונדס יחד עם המיניונים שמשרתים אותו. הוא מרמה בתור לגלידריה ומוציא את העיניים למתאמנים בחדר כושר כשהוא אוכל גלידה למבטיהם המשתהים ומשאיר פצצות סירחון באולמות קולנוע על מנת לצפות בסרטים. אבל החלום הכי גדול שלו הוא להצטרף לקבוצת הפשע המרשעת "ששת האכזרים". הוא אף מגיע אליהם לראיון קבלה ומכיוון שאינו צולח אותו הוא גונב להם תכשיט יקר ערך מתחת לאף. העלילה מסתבכת כשווילי הקורע, האליל של גרו שהיה חלק מחבורת "ששת האכזריים" חוטף את גרו. משרתיו המיניונים יוצאים לעזרתו ונקלעים להרפתקה חדשה ומאתגרת. האם יצילו את אדונם?על כתיבת התסריט הופקדו שוב התסריטאים בריאן לינץ', שכתב את תסריט הסרט הקודם "המיניונים" יחד עם מתיו פוגל. לינץ' מביא קו עלילתי הרפתקני ושופע הומור כפי שעשה בסרט הקודם, אך למרות שם הסרט הפוקוס הוא על גרו הקטן והמיניונים מקבלים פחות נפח. התסריט עצמו בעל רעיון טוב עם מסרים על אמונה עצמית, הליכה אחרי חלום, נאמנות ועבודת צוות, אבל הוא אינו מספיק קוהרנטי עלילתית וחלק מהסצנות סובלות מחוסר הגיון.
ההומור הרב שמורכב ברובו מהשטויות שעושים המיניונים, מסצנות אקשן מרהיבות של קונג-פו ומסצנות חשיפת ישבן מעלים צחוק רב בקרב הצופים - וזה בסופו של דבר מה שקובע. על הגה הבימוי הופקד שוב קייל בלדה. העזר שכנגדו הפעם הם בראד אבלסון וג'ונתן דל דאל שמחליפים את פייר קופין. שניהם יחד מביימים בצורה קצבית ותוססת, במיוחד את סצנות הקונג פו שמתמזגות עם הפסקול המעולה של שנות השבעים. גם סצנת הפתיחה, שנראית כפתיחה מסרטי ג'יימס בונד, מביאה ממד נוסטלגי שתורם לאווירה בסרט ואולפן האנימציה 'אילומיניישן' ממשיך להפליא עם אנימציה ממוחשבת מרהיבה.בצפייה בגרסה המדובבת גרו הצעיר מדובב על ידי השחקן אוהד שחר שעושה עבודה נפלאה בגילום גרו הילד ו-ווילי הקורע הוא אלברט כהן המצוין שופע האנרגיות כמו דמותו. אציין גם את ענת וקסמן שמגלמת את מאסטר צ'ואו, אלופת הקונג פו, שכהרגלה מפיחה רוח חיים חיה ותוססת בדמות. כך שלמרות שההומור יחסית רדוד ורמת אינטליגנציה עלילתית לא מספיק גבוהה, הקהל הצעיר מצביע ברגליים. ההורים אולי פחות ייהנו אבל נראה שהולך להיות שובר קופות נוסף. לא אתפלא אם אולפני אילומיניישן כבר עובדים על סרט נוסף בסדרה.
המיניונים 2: עלייתו של גרו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ש. מגיל: 6016/10/2022 15:03:19
8/10אייקון ציון
סרט חביב מאוד
שם: איציק גורגיל: 4914/08/2022 12:45:08
8/10אייקון ציון
תענוג של 90 דקות שיצא בכלל ב2020 והתעכב בגלל הקורונה. צבעוני, מטופש, קורע מצחוק והאנימציה ברמה גבוהה. מאחר והסרט הוא פריקוול, התפאורה והמוזיקה הם של שנות ה-70 וזה עוד פלוס מבחינתי. היצורים הצהובים האלה שנראים כמו תפוחי אדמה בג''ינס פשוט לא נמאסים עלי אף פעם.
שם: גידיגיל: 7511/08/2022 15:53:18
6/10אייקון ציון
חצי אכזבה החצי הראשון של הסרט גדול! בדיחות מוצלחות והמיניונים עם הג''יבריש שלהם מקסימים. גם הרעיון של גיבורים "רעים" עובד נהדר. הבעיה שלי הייתה עם החצי השני של הסרט ההופך לעוד סרט של הטובים נגד הרעים שהופכים למפלצות ענקיות שהורסות עיר שלימה עד שהגיבורים בקושי גוברים עליהן ומצילים את כל העולם ואשתו. די נמאס כבר. תחדשו! גם הנכדים לא ממש השתגעו מהסרט.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט