יצירת המופת הסאטירית הגדולה בתולדות הקולנוע הישראלי היא "גבעת חלפון אינה עונה". יצירה שלוקחת את כמה מבעיותינו הגדולות ביותר וצוחקת, שרה ומלגלגת עליהן בלי בושה. יתר על כך, הוביל את היצירה האדם האחרון שאנחנו נצפה ממנו לגחך על צה"ל- בנו של משה דיין, אסי דיין. כוחם של כוכבי 'ערוץ הכיבוד' (עומר ריבק, דור מוסקל ורותם קפלינסקי, המוכרים גם בדמויותיהם שקד פררה, אסטמה דה-לוקו ולידוי) דומה מאוד לכוחו של דיין, וגם לכוחה של התכנית המיתולוגית לה כתבו - 'ארץ נהדרת' - הכוח לצחוק על כל סיטואציה.גם הראיונות האייקוניים של שקד פררה והשירים המקפיצים כמו "עור ברווז" ו"טניה" שלגלגו על סטטיק ובן-אל ודומיהם לא הסיטו אותי ממסקנה שמדובר בחבורת סטיריקנים שלמדו כתיבה מה היא, כמו גם כיצד אפשר לשחוט פרות קדושות בדרך הכי פרועה שניתן לדעת. אבל בסרט הקולנוע הראשון של החבורה השחיטה היחידה היא של הדמויות המככבות. הסרט "עולה לראש" מוכיח ש'ערוץ הכיבוד' לא מנסים אפילו להבין את כוחו של הקולנוע.
פרסומת
"עולה לראש" היא בראש ובראשונה סאטירה על מרגי, נועה קירל, אלה לי ומסלול 'טאלנט' בו שעת היציאה מהבסיס היא חובה ושעת ההגעה נשארת בגדר בחירה. זהו כמובן תירוץ נהדר עבור השלישייה לעשות עוד מאותם שירי צחוק שכנראה ישברו איזה מצעד, אבל אנחנו אף פעם לא נאמין ששלושת ילידי שנות ה-80 הם נערים בבית ספר. השלישייה מקבלת שירות VIP בתיכון מתוקף היותם להקת 'עולה לראש' המפורסמת. בעקבות פליטת פה, השלישייה מוצאת עצמה מגויסת לגרסה מצ'וקמקת של צה"ל. על הדרך קופצים זמרת וזמר ששונאים את הלהקה, זוג אימהות (כי 2022), סיפור אהבה שצץ משום מקום, פיצוצים פתאומיים בלהקה, תחרות בינלאומית כי חייבים מערכה אחרונה, ואת רותם סלע כי לעם ישראל עוד לא נמאס ממנה.כמו שהבנו, חיוניותם של מבנה עלילתי או פיתוח הדמויות בסרט זה נשארים שווי ערך לשעת ההגעה לבסיס של מרגי. מקובל עליי, הרי אנחנו חיים בעידן פוסט "לשחרר את שולי". אבל גם בסרטם של 'מה קשור' היה קשר מסוים בין הסצנות והמהלכים העלילתיים לא הרגישו תלושים לחלוטין. בואו נלך רחוק יותר, אפילו בסרטים כמו "מה כבר יכול לקרות?" או סרט הטלוויזיה - "סרט אפס" - של צמד 'שוגר זאזא', ניכר שהוויכוחים או הפיתולים העלילתיים נראים מעט הגיוניים. אבל השוני העיקרי בין כל הסרטים שצוינו בכתבה לבין "עולה לראש" הוא בדמויות עצמן.
למרות ש'ערוץ הכיבוד', שגם אמונים על התסריט, כל כך רצו ללעוג על חשבון אותם כוכבי פופ, על הדרך הם יצרו שורת דמויות שהופכת מהר מאוד להיות בלתי נסבלת. אם נצליח לסבול את ההופעה הטורדנית ולמזלנו הקצרה של רותם סלע, מחכה לנו גם גרסה מתנשאת למדי של עדן סבן למשפיענית רשת. כמובן, אף אחת מהדמויות לא סטריאוטיפית ומביכה כמו הדמויות של השלישייה עצמה. אם ב"לשחרר את שולי" הרגעים הטובים ביותר התרחשו בהובלת השלישיה, ב"עולה לראש" הרגשתי כאילו מישהו מגיע להתנשא מעל תרבות הפופ והפרסומות. אבל ברור, הפרסומת ל'פרוגי' תצוץ בלי בושה.הדבר הטוב ביותר בסרט הוא כמובן כוכבי 'ארץ נהדרת' שבחינניות מבליטים דמויות שטניות כמו הסוכנת העקשנית של הלהקה (תום יער, מלכת הקומדיה בארץ), מנהל הלהקה המזדקן (ערן זרחוביץ' שעושה כבוד לטוביה צפיר) וגם איתי זבולון שקופץ לסצנה הזויה וחביבה.הומור הנונסנס של 'ערוץ הכיבוד', לא מחזיק מהלך שלם של סרט קולנוע. הבעיה נעוצה בכך שהשלושה לא מבינים את כוחה של עלילה, הם לא מבינים שקולנוע הוא תהליך רגשי שהקהל עובר עם דמויות אותן הוא לומד לאהוב, הם לא מבינים שמדובר ביותר מבדיחה על הסיטואציה, אבל מעבר לכך- הם אפילו לא מנסים. עצוב שהקולנוע הישראלי של שנת 2022 נשען על הופעות קצרות של גדולי הכוכבים ושם כמו 'ערוץ הכיבוד' הוא תירוץ לתסריט בו לא הושקעה מחשבה יתרה.
הלכתי עם הבת שלי בת 12.
גם היא לא הבינה מה היא ראתה..
הסרט כל כך גרוע שלפחות 20 ילדים סביב גילאי 12-15 יצאו באמצע.
מבוגרים ממש לא ימצאו עניין בתת רמה הזה.
שם:גליתגיל:5220/07/2022 16:49:27
1/10
אחד הסרטים הכי גרועים שראיתי בחיי!!
שם:דגיל:4016/07/2022 21:40:13
2/10
סרט ממש גרוע. הרגשתי כמו במחזמר. חוץ מבדיחת הבפפפ BFF שבה כל האולם צחק, בשאר הזמן אנשים נרדמו ויצאו להביא עוד פופקורן... סליחה על המילים הקשות, אבל עד שהצלחנו להשיג בייביסיטר לחמישי בערב.. ציפינו ליותר