28 ימים אחרי ביקורת סרט

28 Days Later Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "28 ימים אחרי":
"דני בויל חוזר אלינו במותחן-זומבים לכאורה, שמתחת לו מבצבץ משל חברתי מטריד מאד על טבעה של האנושות."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 28 Days Later
משחק קיליאן מרפי, נעמי האריס, כריסטופר אקלסטון, מגאן ברנס, ברנדה גליסון במאי/ת דני בויל  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ל28 ימים אחרי מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"דני בויל חוזר אלינו במותחן-זומבים לכאורה, שמתחת לו מבצבץ משל חברתי מטריד מאד על טבעה של האנושות."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע27.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די63.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
דני בויל, שהביא לנו בעבר את טריינספוטינג, חזר עם סרט חדש. בעובדה זו כשלעצמה אין ולו כלום, אלא אם נוסיף ונציין שמדובר בסרט עתידני אפוקליפטי, המספר על ניצולי שואה ביולוגית באנגליה, המתעוררים לגלות, כי וירוס קטלני התפשט במהירות מחרידה, וגרם לאנגלים השקטים והמאופקים להפוך לחיות טרף הניזונות מבשר אדם. הוירוס משחרר יצר הרסני תוך כ- 20 שניות אצל מי שנדבק ממנו, והוא הופך לחיה צמאת דם, המחפשת לטעום (וכך גם להדביק) מדמו של אדם אחר.לכאורה יש בתמצית כזו כדי להגעיל כל צופה. התרגלנו לסרטי אימה זולים המספרים לנו על וירוסים ועל זומבים, ועד כמה שזכרוני מיטיב עמי, אינני זוכר כל מדייה קולנועית כלשהי העוסקת בזומבים, שהותירה עליי כל רושם טוב שהוא (אם נוציא מכלל זה את הקליפ ל"מותחן" המיתולוגי של מייקל ג'קסון…).
אבל אחרי שנפטרים מתחושת הגועל (וישנה כזו לאור מינון האלימות הגבוה משהו בסרט זה), הצופים מתפנים לסיפור המעניין באמת מאחורי הסרט. הסרט לא באמת בא להציג לנו עולם של חיות אדם צמאות דם, שלאחר שואה ביולוגית. זהו רק כיסוי למטרתו האמיתית. הסרט בא לשאול אותנו שאלה אחת פשוטה: "האם בני האדם באמת צריכים מתקפת שואה ביולוגית/כימית/גרעינית כדי שהם יהפכו לחיות-אדם, או שמא הם בעלי פוטנציאל להפוך לחיות-אדם גם מבלעדי וירוסים ושאר מרעין"?לא ארצה להרוס לכם את העלילה, אבל אספר לכם שגיבורי הסרט נתקלים בתשובה מסוימת לשאלה שהוצבה לעיל, שלפיה בני האדם הנם חיות מטבע ברייתן, המחכות להסרת הרסן על התנהגותן הבהמית המולדת, אשר הם נדרשו להדחיק בשל קודי ההתנהגות של החברה האנושית המודרנית. בבחינה זו הסרט הוא מעין וריאציה מעניינת לסיפור "בעל זבוב" של ויליאם גולדינג, הטוען כי בהינתן התנאים החברתיים המתאימים, כל בני האדם יהפכו לחיות המבקשות לכלות האחת את רעותה. אם תרצו, הסרט אף מגלם בתוכו מעט מהאספקטים המופיעים ב"חוות החיות" של ג'ורג' אורוול.
נקודות לרעה בסרט הן הצילום המזעזע שלו (שנעשה במצלמה דיגיטלית, והדבר ניכר בחוסר הפוקוס של התמונות), אם כי בתחילת הסרט הצופה מתרשם מהחזון האפוקליפטי של דני בויל לגבי אנגליה החרבה. עוד נקודה לרעה היא מינון האלימות המוגזם, אם כי אוכל להעיד, מניסיונה של זוגתי לסרט, שלאט לאט ירד סף האימה שלה (שהתבטא כמובן, בהסטות ראש מהירות הצדה ובכיסוי עיניה) לאור התפתחות הסיפור האנושי שבסרט.למרות מגרעותיו של הסרט שלעיל, עלילת הסרט הנה מרתקת ואסור להחמיץ את הצפייה בו, מחמת המשל החברתי המרתק שהסרט מנסה להמחיש לגבי הטבע האנושי. גם המשחק של הדמויות הראשיות בסרט (וביניהן אציין לטובה את סיליין מרפי, נעמי האריס וברנדן גליסון) מדויק, והבמאי בויל מצליח לשרטט דמויות אנושיות מורכבות ולא חד ממדיות, ובכך מצליח להפוך את הסרט לסיפור אנושי מעניין, ולהבדיל אותו מלהפוך לעוד סרט אימה בשרשרת לא מוצלחת של סרטי זומבים.סיכום: משל חברתי נוקב וטורד שלווה על טבעו של האדם; בימוי מצוין. 8 בסולם יגאל.
28 ימים אחרי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3612/05/2012 18:48:38
6/10אייקון ציון
28 Days Later וירוס קטלני מתפשט ומשמיד את רוב האנושות,28 יום אחרי קבוצת ניצולים מנסה להגן על עצמה...מי שאוהב זומבים אלימים,דם,יהנה גם מהסרט הזה,סרט סביר שכולל מסר לגבי אופיים האלים של בני האדם,6+
שם: רון142 שוקוגיל: 2603/11/2008 17:34:55
10/10אייקון ציון
סרט מעלף מאוד מומלץ
שם: אליעד טלמורגיל: 1530/03/2007 12:36:40
9/10אייקון ציון
סרטי זומבים הם בדרך-כלל לא סרטים עם יותר מדי עומק, ואני יכול לומר זאת כשאני מסתמך על עשרות סרטים שראיתי, רובם בוימו על-ידי גורג רומרו, מלך סרטי הזומבים. עכשיו מגיע הסרט "28 יום אחרי", ומצליח לעשות מה שכל סרטי הזומבים האחרים לא הצליחו - ליצור עומק בסרט. 28 יום אחרי מספר על נגיף מסוכן ביותר שהחריב את לונדון, והפך את כל השורדים בעיר לזומבים רודפי אדם. הדבר הכי בולט בסרט והכי מעניין - האווירה - לונדון ריקה מאיש, וכאשר הדמויות הראשיות מגיעות למקום מסוים, מגיחים לפתע זומבים משום-מקום... האווירה מאוד מדכאת וזה מאוד מוסיף לסרט. המשחק בסרט מצוין, במיוחד של ברנדן גליסן שמשחק את הדמות האחראית יותר בקאסט. הסרט עצמו מפחיד, מצמרר ומאוד אלים ברגעים מסויימים, לפעמים אפילו מבחיל. גם כאשר הסרט אינו מפחיד, תמיד ישנה תחושה שמשהו אינו כשורה, ודבר כלשהו הולך להתרחש, מין תחושה לא נוחה. מדובר אולי בסרט הזומבים הטוב ביותר שראיתי, והוא מתחרה בסרט "שחר המתים" של גורג רומרו משנת 1978 על התואר הזה. מומלץ, לא לאנשים בעלי לב חלש או קיבה חלשה. 9 מתוך 10 בסולם טלמור.
קישורים
חץ 28 ימים אחרי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט