מבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה ביקורת סרט

Operation Fortune Ruse de Guerre Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה":
"ריצ'י וסטיית'ם מספקים ניקוי ראש מבדר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Operation Fortune Ruse de Guerre
משחק ג'ייסון סטיית'ם, יו גרנט, ג'וש הרטנט, אוברי פלאזה, קארי אלווס, באגזי מאלון במאי/ת גאי ריצ'י  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קליל ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע55.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זהו שיתוף הפעולה החמישי במספר בין גאי ריצ'י, הבמאי הבריטי המומחה בהפקות פעולה קומיות אלימות לקהל בוגר וג'ייסון סטיית'ם, כוכב סרטי הפעולה הקשוח בעל חוש ההומור. השניים שיתפו פעולה בסרט שפתח לשניהם את הדלתות לקריירה בינלאומית ענפה, "לוק סטוק ושני קנים מעשנים" (1998) ולאחריו את "סנאץ'" עם בראד פיט (2000). אחרי "האקדח" שהיה כישלון מהדהד ב 2005 לקח להם זמן רב לחזור ולעבוד יחד. זה קרה בשנת 2021, עם "שומר טינה" שהוא אחד מסרטי הפעולה והמתח הטובים ביותר של תחילת העשור לדעתי הצנועה.לא לקח להם הרבה זמן לחזור ולשתף פעולה, והפעם מדובר בסרט שונה בתכלית. אם הסרט הקודם היה עגמומי, אלים, מדמם ורציני, נראה שהשניים היו זקוקים להפוגה קלילה. הסרט החדש נראה כמו שילוב של "שם קוד מ.ל.א.ך" שביים ריצ'י והקומדיה המצליחה של סטיית'ם - "מרגלת". סוג של "משימה בלתי אפשרית" פוגש את "ג'יימס בונד", אבל מאוד מודע לעצמו ועם שפע הומור עצמי. על תקן הרשע התורן נמצא יו גרנט שזהו סרטו שלישי עם ריצ'י וגם הפעם הוא מגלם טיפוס נאלח במיוחד שאי אפשר שלא לחבב. עוד לוהקה אוברי פלאזה כמומחית למחשבים, ריגול ושאר טריקים בתפקיד התפור למידותיה.
קרי אלווס (הנסיכה הקסומה, המסור), מגלם סוכן בכיר של הממשלה הבריטית המקים צוות משימה מיוחד כדי לעצור מכירת נשק או מידע שיכול לסכן את העולם כולו. בראש הצוות עומד אורסון פורצ'ן (סטיית'ם), אליו חוברים שני מרגלים צעירים: האמריקנית שרה פידל הערמומית והחריפה (פלאזה) והצעיר ג'י.ג'י דייויס (המוזיקאי הבריטי באגסי מלון). השלושה מצרפים אליהם שחקן הוליוודי מפורסם בשם דני פרנסיסקו בגילומו של מי שפעם היה אליל הבנות, ג'וש הארטנט, שעושה כאן סוג של "משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק", אחד הלהיטים של השנה החולפת, אבל ממש בקטנה.פורצ'ן הוא לוחם ומרגל מבריק, מיומן ומצליח, שממשלת בריטניה פונה אליו במידת הצורך ויש לכך תג מחיר מאוד גבוה שכולל מטוסים פרטיים מרווחים, יינות מעולים, שהות במלונות יוקרה ושכר טרחה בשמיים. הפעם הוא נקרא למשימה בעקבות פשיטה רצחנית וגניבה של פריט שאסור שיגיע לידיים הלא נכונות. מי שמתווך את המכירה הוא הביליונר גרג סימונדס בגילומו של יו גרנט, שנראה מתמוגג מהדמות הנכלולית שנכתבה עבורו. כדי להתקרב אל סימונדס מגוייס הכוכב ההוליוודי דני פרנצ'סקו (הארטנט), אותו סימונדס מעריץ. כך השחקן ההוליוודי מוצא את עצמו מבצע את תפקיד חייו תחת השגחתו של אורסון פורצ'ן במה שנראה כמו עלילת ריגול מסובכת, אבל מסתבר שהיא די פשוטה. התוצאה מהנה כי לא צריך להשקיע יותר מדי מחשבה ופשוט לזרום עם מה שמתחולל על המסך.
קומדיות פעולה המשלבות פרודיות ריגול הן סוג של ז'אנר שכמעט נכחד בעולם הקולנוע העכשווי הנשען בעיקר על סרטי קומיקס גדולים וסרטי אימה לבני הנעורים. "מבצע פורצ'ן" משלב סצנות פעולה מדממות לעיתים עם הומור אנגלי, יבש וערמומי. דווקא מכל צוות הריגול אנחנו דווקא למדים לחבב הרבה יותר את דמותו של הנבל הסליזי לא פחות מצוות הגיבורים הטובים של הסרט שנקרא כדי לעצור אותו. אז גם אם הסרט הנוכחי הוא אחד היותר פשוטים של ריצ'י, הוא עדיין טוב יותר מסרטי "שרלוק הולמס" שלו או "המלך ארתור" האיום שהוא ביים."מבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה" הוא אחד הסרטים היותר מהנים שיצאו בבתי הקולנוע בתקופה האחרונה, ואם אתם מחבבים את סרטי הפשע של ריצ'י ואוהבים את צוות השחקנים המגוון של הסרט סטיית'ם, גרנט, פלזה וגם הארטנט שמפתיע לטובה, נראה שאתם קהל היעד של המוצר הבידורי המשעשע והמבדר הזה.
מבצע פורצ'ן: תרגיל מלחמה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נועם אלרגיל: 1516/09/2023 17:46:03
6/10אייקון ציון
נחמד , לא אקשן מי יודע מה אבל אחלה.
שם: oferZגיל: 4012/06/2023 15:37:24
1/10אייקון ציון
צפיתי ב VOD כי זה סרט של גאי ריצ''י. הסרט הכי גרוע שראיתי בעשור האחרון. כמו לאכול אריזת קרטון של חפיסות סבון רחצה. אין כלום בסרט הזה, חוץ מאקשן אווילי וחסר קונטקסט לחלוטין. תתרחקו מהסרט הזה, בושה לגאי ריצ''י שככה מקלקל את המוניטין שלו. איך בזבזתי ככה שעתיים.
שם: רוניתגיל: 5027/03/2023 03:46:16
8/10אייקון ציון
סרט לא מובן
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט