ויטני – I Wanna Dance with Somebody ביקורת סרט

I Wanna Dance with Somebody Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "ויטני – I Wanna Dance with Somebody":
"קליפים מדויקים ופסקול משובח מנסים לחפות על תסריט חסר עומק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר I Wanna Dance with Somebody
משחק סטנלי טוצ'י, תמרה טוני, נעמי אקי, אשטון סנדרס במאי/ת קאסי למונס  
ביוגרפיה
ביקורת סרט לויטני – I Wanna Dance with Somebody מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"פספוס נוסטלגי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע86.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"שירה טובה מגיעה מהראש, הלב והגרון... יש להבין את מילות השיר ורק אז לשיר אותו", אומרת הזמרת המוערכת סיסי לבתה, ויטני יוסטון, בתחילת הסרט. נראה כי עצה זו שווה זהב, יותר נכון 21 פרסי גראמי מוזהבים. בתה, שהפנימה את העצה, הפכה לאחת הזמרות המצליחות ביותר בכל הזמנים. שיריה הם חלק בלתי נפרד מפסקול חיינו עם להיטים כמו: "I wanna dance with somebody", "How will I know?", והלהיט הידוע "I will always love you" מהסרט המצליח "שומר הראש". אך למרות ההצלחה האדירה לה זכתה, חייה של יוסטון שהלכה לעולמה בטרם עת ידעו עליות ומורדות.הבמאית קאסי למונס ("הארייט") מנסה בסרטה להעביר את הצופים בתחנות המשמעותיות בחייה של יוסטון דרך מערכות היחסים שהיו בחייה, יחסיה עם הוריה, הצלחתה המטאורית ועד נפילתה ומותה. אך הגודש העלילתי בא על חשבון עומק הדמויות ובסופו של דבר הוא מותיר בצופים יותר שאלות מתשובות.
הסרט נפתח בטקס קבלת פרסי המוזיקה בשנת 1994 ומשם חוזר לשנת 1983, כשיוסטון בת 20 בתחילת דרכה. בתקופה זו היא היתה אחת מזמרות הליווי של אמה, הזמרת המפורסמת סיסי יוסטון ולמדה ממנה את רזי המקצוע. בבית התחוללו מריבות רבות בין אביה ואמה בנוגע לבגידותיו התכופות, מה שהותיר בויטני צלקות נפשיות.מי שתומכת בה היא רובין קרופורד, בחורה שויטני מכירה. בין השתיים מתפתח קשר רומנטי שכולל מגורים יחד, אך זהו קשר שהוריה של יוסטון אינם מאשרים. ההזדמנות המקצועית הראשונה של יוסטון מגיעה מאמה, שמביאה בחשאי את נשיא חברת התקליטים אריסטה, קלייב דייויס, שישמע את בתה שרה. ברגע שויטני מתחילה לשיר ומגיעה לגבהים הייחודיים לה, מבין דייויס כי הוא מצא כישרון גדול באמת. ואכן הלהיטים מתחילים לצאת ולכבוש את מצעדי הפזמונים וויטני הופכת לאחד השמות החמים בתעשייה. כל זה רק בתחילת הסרט.
אנתוני מקארטן כתב תסריט שמנסה להתחקות אחר חייה של יוסטון מגיל עשרים ועד מותה, וקופץ מהר (מדי) מאירוע לאירוע. חסר דגש על חייה הפרטים כמו הזוגיות עם בובי בראון שהפכה אלימה בשלב מסוים, אירועים מאחורי הקלעים על סט הסרט שובר הקופות "שומר הראש" ובעיקר איך ומתי ויטני החלה להשתמש בסמים. ישנו טשטוש של המאורעות בעשור האחרון בחייה, מה עבר עליה ומה בדיוק קרה לה בסוף. סוף הסרט מכיל אירוע שלא היה, בו היא שרה את שירת הברבור שלה, פעם אחת אחרונה. במילים אחרות, מה שבעיקר חסר בסרט הוא רגש. נראה שהיוצרים חששו לפגוע בתדמית של יוסטון ורגעים אפלים מחייה נמחקו או טושטשו כדי לא לפגוע בדמותה האייקונית.הראיון האחרון שביצעה עם דיאן סוייר, בשנת 2002, כעשור לפני מותה חסר מאוד בסרט. מדובר בראיון טלוויזיוני נדיר בו התוודתה וויטני על הסמים, על הקשר ההרסני עם בובי בראון ונזכרה בראשית דרכה. למרות האכזבה מהתסריט והבימוי, יש לציין את העבודה הוויזואלית הנהדרת שעושה למונס עם שחזורים אותנטיים לקליפים של יוסטון, מהופעותיה ומביצוע ההמנון האמריקאי בסופרבול.נעמי איק שמגלמת את ויטני פשוט נפלאה, היא קולעת בתנועות גוף ובסצנות מסוימות ממש נראית כמוה. סטנלי טוצ'י ("השטן לובשת פראדה") מגלם את הסוכן המיתולוגי קלייב דייויס והוא מצוין כהרגלו. השירים של יוסטון מתנגנים לאורך הסרט נהדרים ומזכירים נשכחות. הם בעיקר מפיחים חיים בנוסטלגיה ומהווים מחווה יפה למעריצים, אך זה לא מספיק.
ויטני – I Wanna Dance with Somebody - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שרון אנגלגיל: 5108/03/2023 17:36:31
8/10אייקון ציון
סרט מרגש ומהנה. על אף שהסוף ידוע הסרט מספיק סוחף ומעניין.
שם: שלומיגיל: 7315/02/2023 21:11:48
8/10אייקון ציון
חייה המורכבים של זמרת העל ויטני יוסטון, מאז שהיתה זמרת מקהלה צעירה ועד הפרסום של אחת הזמרות הגדולות. שירים סוחפים, צילומים ומשחק מצוין של כוכבת הסרט. מומלץ לחובבי מוסיקה.
שם: dtגיל: 6017/01/2023 18:05:41
8/10אייקון ציון
הסרט מזכיר נשכחות למי שהתרשם מוויטני יוסטון שהיתה זמרת ענקית. השחקנית שמגלמת אותה ממש נפלאה. עם זאת, התסריט אינו זורם ברצף ויש הרבה חורים בעלילה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ביוגרפיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט