משחקי אמון ביקורת סרט

Confidence Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "משחקי אמון":
"הוליווד אינה מואסת בסרטי עוקץ. למרות שניתן לומר "היינו כבר בסרט הזה", הדיאלוגים השנונים והדמויות הסימפטיות הופכים את הסרט החביב לראוי לצפייה בכל זאת."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Confidence
משחק אדוארד ברנס ,רייצ'ל וייז, אנדי גרסיה,דסטין הופמן ,פול ג'יאמטי ,פרנקי ג'י, בריאן ואן-הולט ,דונאל לוג ,לואיס גוזמן ,מוריס צ'סטנט במאי/ת ג'יימס פולי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למשחקי אמון מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"הוליווד אינה מואסת בסרטי עוקץ. למרות שניתן לומר "היינו כבר בסרט הזה", הדיאלוגים השנונים והדמויות הסימפטיות הופכים את הסרט החביב לראוי לצפייה בכל זאת."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
כמה סרטי "עוקץ" ראינו בשנים האחרונות? אין ספק שמי שאוהב סרטי "עוקץ", לא החמיץ את סרטיו של הבמאי והמחזאי דייויד מאמט - "שם המשחק" הוותיק (מ- 1986), "העוקץ הספרדי", "על הסף" (שאינו סרט עוקץ קלאסי, אבל בהחלט משתייך לז'אנר) ו"השוד" מהשנה שעברה. אבל אלו אינם סרטי ה"עוקץ" היחידים, ובשנים האחרונות ניכרת נטייה חוזרת להשיב לאקרנים סרטי "עוקץ" שוב ושוב (ראו גם הסרט המוקרן במקביל על מסכינו "הג'וב האיטלקי", וכן "אושן 11" ודומיו). יש חיבה מובנית של הקהל לגיבורים נוסח רובין הוד (בשינוי המחויב, שבו הם משאירים את הכסף לעצמם דווקא…) שמצליחים ליצור תרגיל "עוקץ" מתוחכם, ולחילופין, לגיבורים שדפקו אותם בתרגיל "עוקץ", והם בכל זאת מצליחים, בסופו של יום, להשיב לרעים מנה אחת אפיים.בסרט הנוכחי מגלם אדוארד ברנס השרמנטי דמות של נוכל חביב, האוסף סביבו חברים נאמנים ומבצע בעזרתם תרגילי "עוקץ" מפעם לפעם. הרעיון הוא אף פעם לא לפגוע - פיזית - במישהו. אבל בתרגיל ה"עוקץ" האחרון שלהם משהו מסתבך, והם מוצאים את עצמם מסובכים מעל לראשם עם איש המאפייה המכונה ה"מלך" (דסטין הופמן, בתפקיד נהדר). הוא משאיר להם שותף עם כדור בראש, בליווי איום המרחף מעל ראשם, שאם בתרגיל הבא, שהוא מעוניין שיבצעו, הם לא יפצו אותו, ובגדול, הוא ידאג שהם יילכו בעקבות חברם הבר מינן.
בינתיים העלילה מסתבכת, כאשר לחבורה מצורפת כייסת יפת מראה (רייצ'ל ווייז הנהדרת, המקבלת בזמן האחרון יותר תפקידים ראויים, ואני שמח על כך), וכאשר בלש משטרה (אנדי גרסייה, בתפקיד לא אופייני) דולק אחריהם.הסרט אינו מצטיין בהברקות יתירות מבחינה עלילתית, ואף לא בהשראה מיוחדת של הבמאי ג'יימס פולי, מה שלא מפריע לו לביים את הסרט ביעילות ובקצב טובים. עם זאת, התסריט אכן עושה את מלאכתו, בשורה של דיאלוגים מעניינים ומצבים משעשעים, ונתמך בשחקנים מיומנים וסימפטיים העושים את מלאכתם ביד אמונה. דסטין הופמן, שחקן לא מבריק בדרך כלל (לפחות לדעתי), עושה תפקיד נהדר בתפקיד איש העולם התחתון הלא שגרתי, ונותן מספר מונולוגים נהדרים ומשעשעים. הוא אפילו מצליח, שומו שמיים, להיראות חביב בתפקיד איש עולם תחתון…
"משחקי אמון" אינו הסרט הטוב ביותר שתראו בז'אנר סרטי העוקץ. אבל הוא בהחלט דרך מהנה להעביר בילוי של ערב (אפשר גם ב- DVD, שם הוא כבר יצא תחת השם CONFIDENCE), וליהנות משעה וחצי של משחק טוב, דיאלוגים טובים, וסוף מפתיע. מה כבר יותר אתם רוצים?סיכום: משחק טוב; תסריט מעניין; חבל רק שאין בו שאר רוח. 7 בסולם יגאל.
משחקי אמון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איש הגשםגיל: 1211/09/2005 17:42:16
7/10אייקון ציון
סרט די צולע ברוב זמן ההקרנה שלו (אולי בגלל שראיתי כל-כך הרבה סרטי עוקץ) אבל הסוף פשוט מבריק ואולי אחד ה"סודות" היחידים בסרטים או ספרים שאני לא יכול לפתור הרבה לפני הסוף (גם את צופן דה וינצ'י לא גיליתי לפני הסוף אבל זה משהו אחר) בקיצר, כמו בתגובה מסויימת שראיתי כאן, אין כמו מאט בסרטי עוקץ!
שם: דקל מליקגיל: 3019/10/2003 15:39:42
8/10אייקון ציון
אחלה סרט. היומית האולטימטיבית. מהיר, שנון, מפתיע, מהוקצע, תסריט מהודק, דמויות נפלאות. פשוט אחלה. ברנס וויס מעולים ודסטין הופמן, כהרגלו, גונב את ההצגה בתפקיד לא שגרתי של מאפיונר אקסצנטרי. מה שקצת קלקל עבורי את הסרט, זה התפקיד הלא ברור של אנדי גרסיה, שמשחק מחפיר.
שם: barak regevגיל: 3007/10/2003 17:56:43
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים הטובים שראיתי השנה . שחקנים טובים + תסריט טוב וגם פס קול מעולה . אצלי הוא ***** לפי סולם ברק .
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט