"נעדרת" הינו סרט המשך ל"חיפוש" מ-2018, שניהם מתבססים על הרעיון שאנשים אינם כפי שנראים. כלומר בעידן הטכנולוגי של ימינו אנשים משתמשים באינטרנט כדי לנהל חיים כפולים, בין אם בפורומים קהילתיים או ברשתות חברתיות. אותה אידיאה אינה הסיבה שהפכה את "חיפוש" ליצירה מרעננת. זאת הייתה מלאכה קולנועית ממוחשבת, כתובה להפליא ומרגשת שעשתה שימוש חכם במסכים השונים שבהם התרחשה העלילה. לעומתו, "נעדרת" הינו קליפה ממה שהיה קודמו.העלילה מתמקדת בג'ון, נערה בחיפושים אחר אמה ובן זוגה הנעדרים. בעודה מחפשת תשובו,ת היא נתקלת במכשולים רבים, למשל: המרחק הגיאוגרפי בינה לבין זירת הפשע. בהישג ידה אמצעים טכנולוגים רבים, אשר יעזרו להגיע למיצוי האמת. החקירה תהפוך את חייה של ג'ון.
פרסומת
זוג הבמאים, ויל מריק וניק ג'ונסון, שולטים ביצירה החדשה ביד רמה. העריכה טובה, המעברים בין סצנה לסצנה חלקים ויצירתיים, הם מנצלים כל שנייה מהגימיק שברשותם. אך ניכר שהפן הוויזואלי מגיע על חשבון התסריט. למעשה, כמויות מידע עצומות ותפניות מגיעות אל הצופים בצורת מונטאז'ים, הם מעייפים, מאבדים הרבה קיטור וחושפים עד כמה הסיפור דל. במערכה השלישית מדובר במעבר קיצוני מז'אנר חקירה לפעולה, דבר אשר לא עושה חסד ליצירה המצולמת מצג מחשב.הקאסט ברובו מעניק הופעות טובות. לב הסרט הינו שתי השחקניות הראשיות: סטורם ריד ("אופוריה" ו"קמט בזמן") וניה לונג ("ביג מאמא" ו"סודו של שושבין"). בשל הרצון (כנאה מסרט המשך) ללכת בגדול, הן הולכות לאיבוד. היצירה הראשונה עבדה מצוין כי ידעה להישאר עם שתי רגליה על הקרקע, הרבה ממהלכי העלילה המתרחשים ב"נעדרת" צריכים להילקח בערבון מוגבל, כמו איש זר מקולומביה שעוזר לג'ון בחיפוש אחר אמה ובן זוגה.
בנוסף, אמירות "נעדרת" על התרבות האינטרנטית אינן ייחודיות או מחדשות ממה שכבר הושמע והוצג בסרט הראשון. הרשתות החברתיות אינו מקום לאמת, כל אדם בעל גישה לרשת מסוגל להפיץ את דעותיו, הנרטיבים מתפשטים במרחבי הדהוד תקשורתיים, כאשר אינה עולה המחשבה שבקצה השני נמצא אדם בעל רגשות ומחשבות. הדבר היחידי שמפתיע הינו הדרך שהתסריט מקשר/מעלה את אירועי הסרט הראשון.הרעננות שאפיינה את "חיפוש" מתפוגגת ועד כמה שהפן הוויזואלי מרשים, התסריט רחוק מלעניין. שפע תפניות בקצב מסחרר, מעייף ומתיש במקום לסקרן. בנוסף, הרצון ללכת בגדול גורם לשתי השחקניות הראשיות ללכת לאיבוד בתסריט, דבר המוביל את הצופה לקחת את העלילה בערבון מוגבל. וכאמור גם אמירותיו לגבי האינטרנט אינן חדשות, ייחודיות ומקוריות. במקרה הטוב, "נעדרת" הינו סרט שנועד לשירותי הסטרימינג ולא שווה צפייה על המסך הגדול.