האחים סופר מריו: הסרט ביקורת סרט

The Super Mario Bros. Movie Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "האחים סופר מריו: הסרט":
"אנימציה מושקעת ופסקול קצבי מחזירים לחיים את המשחק האהוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Super Mario Bros. Movie
דיבוב כריס פראט, אניה טיילוק ג'וי, ג'יימס בלאק במאי/ת אהרון הורבט, מייקל ג'לניק  
אנימציה
ביקורת סרט להאחים סופר מריו: הסרט מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"נוסטלגי ומרהיב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די23.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטים שמבוססים על משחקי מחשב ווידאו אהובים הפכו לטרנד ולהצלחה כבירה בשנים האחרונות, אחרי שנים בהם תת ז'אנר זה לא הצליח להתרומם. אחרי הצלחות "אנגרי בירדס" וסרטי "סוניק", וכעת הגיע תורו של משחק הווידאו הנוסטלגי והאהוב של נינטנדו, "האחים סופר מריו" עם הצמד האיטלקי מריו ולואיג'י. המשחק, שנחשב בין הנמכרים ביותר אי פעם, התחיל את דרכו כמשחק וידאו בשנת 1985. בהמשך התגלגל גם למסך הגיים בוי הקטן, לסדרות אנימציה ואף הניב סרט הרפתקאות כושל בשנת 1993 בכיכובם של בוב הוסקינס ז"ל וג'ון לגוויזאמו (שגילמו את מריו ולואיג'י בהתאמה). אך הפעם נראה כי השילוב של אולפן האנימציה "אילומיניישן" יחד עם יוניברסל ונינטנדו הוא שילוב מנצח.הסרט מתחיל בשכונת ברוקלין בניו יורק, בה הקהל מתוודע לאחים ההרפתקנים מריו ולואיג'י. האחים שייכים למשפחה איטלקית משפחתית מאוד ולאחר לבטים, הם מחליטים לפתוח עסק עצמאי לשרברבות. באחת הקריאות שהם מקבלים, הם נשאבים בטעות לעולם מקביל, צבעוני ומסתורי עם דמויות שונות. לואיג'י נלכד על ידי באוזר, מפלצת מרושעת בעלת יכולות מוזיקליות מרשימות, ומריו מגיע לממלכת הפטריות ופוגש בפטרייה הרגישה טואוד ובנסיכה היפהפה והעצמאית פיץ'. באוזר מעונין להשתלט על כל הממלכות ובראשונה על ממלכת הפטריות עליה שולטת הנסיכה פיץ' ולהינשא לה. מריו מנסה לסייע לפיץ' במלחמתה בבאוזר. לאחר שהוא לומד את רזי הקרב ואכילת קופסאות ההפתעה, הם יוצאים יחד להרפתקה מסוכנת על מנת לגייס לעצמם חברים לנשק.
התסריט עליו עמל מת'יו פוגל, שכתב את שובר הקופות "מיניונים: עלייתו של גרו", פשוט למדי וללא יותר מדי תחכום. מריו ולואיג'י מגיעים לעולם אחר ובו הם הופכים להיות חלק מהמשחק, כפי שהם עושים במשחקי הווידאו. מכיוון שמדובר בסרט, הציפיה היא שיינתן מידע נוסף על הדמויות השונות אך הן מצטיירות בצורה חד ממדית, כפי שהן מוצגות במשחקי הווידאו - וזה חבל. דמותה של פיץ' מוצגת כנסיכה עצמאית בצורה שונה מהמקובל. דמותה המסקרנת צריכה הייתה לקבל יותר נפח ומידע מהנאמר בסרט.דווקא דמותו של הנבל באוזר שונה מהרגיל – הוא מצטייר כרומנטיקן מאוהב וכמוזיקאי מוכשר, דבר שמצליח להאיר אותו באור חיובי יותר לפרקים. מאידך, לא עשו בדמות שימוש מעניין מעבר לכך. את מושכות הבימוי נתנו לפייר לדוק, אנימטור בכיר באולפני אילומיניישן ומייקל ג'לנטיק ואהרון הורבת' יוצרי סדרת הטלוויזיה והסרט Teen Titans Go, כאשר לדעתי הבימוי איננו עקבי ואחיד.
החלק העיקרי והמורגש בעיקר בסרט הוא הפן הוויזואלי ופה נעשתה עבודה מצוינת – רמת אנימציה גבוהה מאוד עם הרבה סצנות נוסטלגיות ממשחק הווידאו. המעברים בין הצינורות ואכילת פטריות הכוח ממחישים אחד לאחד את רזי המשחק המצליח והממכר. גם הבחירה המוזיקלית של קוג'י קונדו ובריאן טיילר לשנות השמונים, העשור שבו המשחק התחיל את דרכו היא מצוינת. שירים כמו "טייק און מי" של א-הא ו"אני צריכה גיבור" של בוני טיילר מתאימים לסצנות בצורה מדויקת ותורמים לקצביות הסרט.השקעה נוספת היא בליהוק המדובבים – כריס פראט כמריו, אנה טיילור ג'וי כפיץ' וג'ק בלאק כבאוזר הם רק חלק מהקאסט היוקרתי. בגרסה המדובבת לעברית עידו מוסרי (לנצח יישאר בובספוג) מדבב את מריו ומתאים לו כמו כפפה ליד, דיאנה גולבי כנסיכה פיץ' היא בחירה נהדרת שמוכיחה את עצמה ואסף פריינטא כבאוזר מפתיע לטובה. כבר שנים שהוא מוכיח את כשרונו כמדובב, אך הפעם הוא מפגין כשרון ווקאלי. אל תתפלאו אם יהיה ב"זמר במסכה".לאור כותרות הסיום וההצלחה העצומה בקופות (הפתיחה המצליחה אי פעם לסרט אנימציה), ניתן לנחש שסרטי ההמשך בנוגע להרפתקאותיהם של צמד השרברבים יגיעו בעתיד הקרוב. הקהל הצעיר ייהנה מאוד מהסרט הצבעוני והקהל המבוגר ייזכר בערגה ובהתרגשות בצלילים הכה מוכרים, אותם שמע כששיחק במשחק.
האחים סופר מריו: הסרט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוריאלגיל: 5801/06/2023 10:42:02
10/10אייקון ציון
מרהיב ומהפנט!!
שם: הודיה שפחוןגיל: 2306/05/2023 17:41:54
10/10אייקון ציון
סרט מעולה לכל המשפחה!! לילדים ולמבוגרים כאחד עלילה משעשעת אנימציה באיכות גבוהה מאוד נהניתי מאוד!!
שם: גליגיל: 5504/05/2023 18:16:22
9/10אייקון ציון
סוף סוף סרט ילדים זורם, עם הרבה דמיון ומתח, מיוחד ולא עוד קיטש דביק שנראה בדיוק כמו האחרים. גם האנימציה אחרת. בקיצור, בן העשר וחצי ואימו נהנו שניהם. מומלץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט