נישואים מושלמים. האם קיים דבר כזה? זוהי בדיוק השאלה ששואלת הבמאית האמריקאית, ניקול הולופסנר, בסרטה השביעי במספר. מי שמכיר את הפילמוגרפיה של הולופסנר יודע שהוא הולך לצפות בעוד סרט שממעט בתקציב אך מכביד במילים. עין הבימוי החדה של יוצרת "חברות עם כסף" מתעמקת במורכבות הנישואים, מנתחת את המאבקים היומיומיים ואת הטינות הבלתי נאמרות שעלולות לשחוק בשקט את הקשר בין בני הזוג. הסרט לוכד רגעים של אינטימיות שקטה וניתוק רגשי, ומאפשר לקהל להזדהות עם הדמויות ברמה עמוקה.על פניו, נדמה שבת' (ג'וליה לואי-דרייפוס, "סיינפלד"), סופרת כושלת, ודון (טוביאס מנזיס, "זרה"), פסיכולוג מצליח - מתהדרים בחיי נישואין אוהבים ומשגשגים. אך יום אחד תמצא בת' תגלית שתשנה את עולמה - דון לא אוהב את הספר החדש שלה. כמובן שהתגלית תוביל לסכסוך סוער שיערער את חיי הנישואין ואת התפיסה של בת' בנוגע לזוגיות מושלמת.
פרסומת
כוחה של הולופסנר טמון ביכולתה לתאר את הניואנסים של רגשות אנושיים במגע עדין, לצייר תמונה מציאותית של גאות ושפל של אהבה ואכזבה בתוך מערכת יחסים זוגית. כשאנו חוקרים את היבט הנישואין של "שקרים קטנים", נוכל למשוך קשרים לסרטיו הקודמים של הבמאית, במיוחד "ממש מושלמות" (2001) ו"דיברנו מספיק" (2013). ב"ממש מושלמות", הסרט מתעמק בחוסר הביטחון והספק העצמי שמשפיעים על מערכות היחסים הרומנטיות של הדמויות הראשיות. חקר דימוי הגוף וההשפעה שיש לו על ההערכה העצמית של הדמויות מקביל גם ב"שקרים קטנים", שבו חוסר הביטחון והמטען הרגשי של הדמויות ממלאים תפקיד מרכזי בלחץ על נישואיהם.באופן דומה, ב"דיברנו מספיק", גם כן בכיכובה של לואי-דרייפוס, הולופסנר מתעמקת במורכבות של מערכות יחסים מאוחרות בחיים, שבהן חוויות העבר וההיסטוריה האישית יכולות לשפר ואף להפריע לקשר הזוגי. הנושא הזה מהדהד בעדינות ב"שקרים קטנים", כשהדמויות מתמודדות עם טעויות העבר שלהן, קונפליקטים לא פתורים ומשקל הציפיות שלהן. היכולת של הבמאית המוכשרת לטוות בצורה חלקה את האלמנטים הללו לאורך סרטיה יוצרת קו עשיר של סיפורים הקשורים זה בזה, ומדגישה את סגנון הבימוי המובהק שלה.
ההבנה החכמה שלה את הטבע האנושי זורחת ב"שקרים קטנים", כשהיא חוקרת את הניואנסים הקטנים של נישואים בחמלה ובאותנטיות, תוך מתן התחשבות למה זה אומר להיות אמן. הסרט הוא כיתת אמן בפיתוח דמויות, לוכד את המורכבות של מערכות יחסים עם כנות ומגע של הומור אפל. הולופסנר מנווטת ללא מאמץ את האיזון העדין בין התבוננות פנימית לבידור, ומשאיר את הקהל עם תחושת חיבור עמוקה לדמויות ולחוויות שלהן. הקצב של הסרט מזמין את הקהל להרהר ברבדים העמוקים יותר של הקשר האנושי ובחשיבות האמפתיה בקיום הנישואין."שקרים קטנים" מתהדר גם בתצוגה מרהיבה של העיר ניו-יורק מאחורי המצלמה של ג'פרי וולדון, כמו גם מנגינת הפסנתר העדינה והמרגשת של מייקל אנדרוס ("דוני דארקו"). בנוגע להופעות, ג'וליה לואי-דרייפוס מדהימה כהרגלה בהופעה שהיא חצי מצחיקה וחצי עצובה, בדיוק חוש ההומור המתאים לכוכבת זוכת האמי של "Veep". למרות זאת, חוסר הכימיה הנוכח בינה לבין מנזיס מורגש יותר מדי. בסרטים מסוג זה, הדינמיקה בין הדמויות קמה ונופלת על כימיה.יחד עם זאת, "שקרים קטנים" מסמן עוד הצלחה קטנה וצנועה להולופסנר. סרט צנוע ומצחיק שחוקר בצורה יוצאת דופן את נבכי הנישואים ומראה כי גם בתוספת אהבה, אין דבר כזה 'נישואים מושלמים'. עם עדינות הבימוי, ביצועי השחקנים והנגיעות הניואנסיות שלו, "שקרים קטנים" הוא חוויה קולנועית מעוררת מחשבה ומהדהדת רגשית, שתשאיר את הצופים להרהר בריקוד המורכב של אהבה ונישואים הרבה לאחר הקרדיטים.