משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון ביקורת סרט

Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון ":
"הלהיט של הקיץ הגיע עם אקשן הוליוודי אמיתי "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One
משחק טום קרוז, היילי אטוול, וינג ריימס, רבקה פרגוסון, סיימון פג, ונסה קירבי, פום קלמנטיף במאי/ת כריסטופר מק'קווארי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למשימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קרוז בשיאו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מה יקרה אחרי הסרט האחרון בסדרת סרטי "משימה בלתי אפשרית", כאשר הסרט השמיני בסדרה ייצא למסכים במהלך 2024? האם הוליווד תשרוד את המשבר? נראה שהשחקן היחיד שעדיין מצליח להביא מאות מיליוני אנשים אל בתי הקולנוע הוא טום קרוז שלמרות גילו המתקדם, 61, עדיין נראה בן 40. לפני כשנה הוא נחשב לאיש שהציל את תעשיית הקולנוע עם "אהבה בשחקים: מאווריק", אחרי שסירב שהסרט יצא בסטרימינג והתעקש שיוקרן רק בקולנוע. הסרט היה להיט היסטרי שכבש את העולם בסערה. עכשיו מגיע סרט ההמשך השביעי במספר בסדרת סרטי "משימה בלתי אפשרית" - "נקמת מוות - חלק ראשון" וגם הוא הולך לרסק קופות. על אף השערוריות שבהן קרוז היה מעורב עם כת הסיינטולוגיה בה הוא חבר בכיר, מערכות היחסים עם נשותיו/גרושותיו (מימי רוג'רס, ניקול קידמן וקייטי הולמס) נראה שהקסם ההוליוודי הקלאסי של השחקן הוותיק, הצליח להעלים את ההיסטוריה שכוללת קפיצות על הספה אצל אופרה ווינפרי או כישלון מהדהד כמו החידוש ל"מומיה".כריסטופר מק'קווארי, שזכה באוסקר על התסריט הטוב ביותר עבור "החשוד המיידי" והפך לבמאי הבית של קרוז אחרי שביים עבורו את "ג'ק ריצ'ר" המהנה, ביים וכתב מאז את שלושת סרטי "משימה בלתי אפשרית" האחרונים וגם היה מועמד לאוסקר על התסריט והפקת "אהבה בשחקים: מאווריק". גם הפעם הוא מצליח לספק חוויה קולנועית הוליוודית במיטבה. במשך 163 דקות מק'קווארי, קרוז והצוות שלהם הולכים להריץ את העיניים שלנו על גבי המסך הגדול עם עלילה מפתיעה, סצנות פעולות מעולות והמון קסם הוליוודי קלאסי בזכות מערכת היחסים בין גיבור הסרט אית'ן האנט בגילומו של קרוז לשחקנית הבריטית היילי אטוול, המגלמת את גרייס, נוכלת ערמומית המסתבכת עם המשימה החדשה והבלתי אפשרית הנוכחית של האנט, גיבור סדרת סרטי הפעולה המוצלחת ביותר של העשורים האחרונים.
קרוז ואטוול הם סוג של בוגרט וקתרין הפבורן פינת קרי גרנט ואודרי הפבורן ומערכת היחסים שלהם, הטקסט השנון וקצב חילופי הדברים המאוד מהיר, מזכירים את הימים הטובים של הקולנוע, ממש "סיפור פילדלפיה" רק עם מנת אדרנלין המותאמת לתקופתנו. המפגש בין השניים משנה קצת את הטון והסגנון של סדרת הסרטים שתמיד הייתה מודעת לעצמה, אבל הפעם נראה שהיא יותר מתמיד קלילה ושמה לעצמה מטרה לא רק לספק לנו סצנות פעולה מושלמות ומתח גבוה אלא גם בידור קומי שיעלה חיוך על שפותיתנו אם לא קולות צחוק. העלילה נעה בין צוללת רוסית, וושינגטון, אמסטרדם, רומא, ונציה, האמירויות ומדבריות מרוקו. הצוות הקבוע של האנט גם חוזר לעבוד איתו על המשימה החדשה ביניהם לותר (וינג ריימס), בנג'י (סיימון פג) וגם המרגלת הסוררת, אילסה פאוסט (רבקה פרגוסון).מטרתם הפעם היא להתחמק מכל מעצמות העולם, כולל הבוס שלהם, המעוניינות לשים את ידם על מפתח מיוחד שבעזרתו הן יוכלו לשלוט באופן בלעדי בישות A.I סוררת שעומדת לחולל כאוס בינלאומי ולגרום למעצמות לפתוח במלחמה זאת נגד זאת, כאשר כל אחת מנסה להשיג מפתח שבעזרתו ניתן לשלוט בישות הערמומית שיודעת הכל לפני כולם. בדרכם של הצוות נמצא גבריאל (איסאי מוראלס) שכיר חרב מרושע, סוכן כאוס, אחד שנהנה מהסבל של אחרים, שיש לו היסטוריה מדממת הקשורה לדמותו של האנט. גבריאל עובד עבור ה- A.I ומנסה להשיג את המפתח כדי שאף אחד לא ישלוט בישות שעתידה להגשים את חלומו - יום הדין, אפוקליפסה שתחריב חלק ניכר מהעולם. צוות משימה בלתי אפשרית מבין ששליטה במפתח פירושה כוח רב מדי בידי מדינה אחת ורוצה להשיגו על מנת להשמיד אותו.
לא רק גבריאל יעמוד בדרכו של האנט. פאריס, היא מחסלת שתקנית בגילומה של פום קלמנטיף (מנטיס מ"שומרי הגלקסיה") העובדת עבור גבריאל והיא אלימה ומרשימה מאוד. יש גם צוות סוכנים אמריקאים שרודפים אחרי האנט (שיי וויגהאם וגרג טרזן דייויס). גם ונסה קירבי חוזרת לגלם את סוחרת הנשק האלמנה הלבנה.אבל כל אלו לא ממש משנים לקהל שמגיע לצפות בסדרת הסרטים. כמובן שחשוב שתהיה איזושהי עלילה, שלא תהיה טיפשית ולא הגיונית לחלוטין, כמו סרטי "מהיר ועצבני" לדוגמה. אבל הקהל מגיע לאולמות הקולנוע כדי לצפות בכוכב ההוליוודי הגדול בעולם, טום קרוז, מבצע פעלולים שימתחו את גבולות הגוף, הנפש והקולנוע ככל האפשר. כאשר בסרט הנוכחי ניתן למצוא הכל מהכל: קרב יריות במדבר בלב סופת חול, מכוניות דוהרות ברחבי רומא, התחמקות ערמומית מסוכנים אמריקאים בשדה תעופה באמירויות, רכבת שועטת לפני התרסקות, קרב מכות במסיבה יוקרתית בונוציה ובסמטה צרה במיוחד. מק'קווארי יודע ליצור סצנות אקשן שמרגישות גם עכשיות וגם קלאסיות בו זמנית. לעומת סרטי פעולה אחרים, תחושת ה-CGI איננה קיימת, למרות סצנות הפעולה הגדולות מהחיים.כמובן, יש גם את העובדה המאוד משעשעת לראות את כוכב הקולנוע הגדול בעולם, האיש שהביס בקיץ שעבר את שירותי הסטרימינג, נאבק באויב הגדול ביותר של האנושות, אינטליגנציה מלאכותית סוררת. אז לא רק תסריטאי הוליווד נלחמים בהתקדמות הטכנולוגית, שאולי בעתיד תגנוב להם את עבודתם, אלא גם שחקן הנלחם על העתיד של התעשיייה שלה הוא שייך. אבל בסופו של דבר עם כל הפואטיקה האירונית שבדבר, ל"משימה בלתי אפשרית" יש רק משימה אחת - לספק לנו בידור מושלם לקיץ. הסרט הנוכחי, על כל השעתיים וה-43 הדקות שלו, הוא פשוט כיף טהור להפליא, מוצר בידורי אופטימי בתקופה אפלה. האם אחרי ההתרסקות של "הפלאש" ו"האינדיאנה ג'ונס" בקופות קרוז שוב פעם יציל את תעשיית הקולנוע האמריקאית? אני מנחש שגם הקיץ וגם בקיץ הבא הוא יעמוד במשימה בגבורה.
משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות – חלק ראשון - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ilanashגיל: 4403/08/2023 08:39:35
9/10אייקון ציון
סרט אקשן מצויין ומומלץ, לדעתי הכי טוב מכל סדרת הסרטים של משימה בלתי אפשרית. נצפה ב-imax ומשדרג עוד יותר את החוויה.
שם: קודיגיל: 5301/08/2023 23:08:32
6/10אייקון ציון
כבד
שם: דוד דדוןגיל: 6228/07/2023 21:13:55
10/10אייקון ציון
סרט מצויין מותח אקשן ללא הפסקה ברמה גבוהה בimax זה חוויה !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט