נגעת נרצחת ביקורת סרט

Talk to Me Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "נגעת נרצחת":
"חוויה מדממת, מפחידה ומהנה במיוחד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Talk to Me
משחק סופי ווילד, ג'ו בירד, אלכסנדרה ג'נסן, מירנדה אוטו במאי/ת דני פיליפו, מייקל פיליפו  
אימה
ביקורת סרט לנגעת נרצחת מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מפחיד ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע46.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטי אימה הם מצרך נדיר בפסטיבלי קולנוע מרכזיים, "נגעת נרצחת" (או בשמו המקורי והעדיף "Talk to Me") מגיע לבתי הקולנוע בישראל לאחר נוכחות מכובדת בשני פסטיבלים יוקרתיים – ברלין וסאנדנס, לצד דירוג מרשים לסרט אימה של 96% ביקורות חיוביות באתר "רוטן טומטוס" והפצה מסחרית ע"י אולפני 24A האיכותיים, שמתמחים בסרטי Elevated Horror שלוקחים נושאי אימה חרושים ומעניק להם מעטפת איכותית יותר שנוגעת לעומק בנושאים חברתיים ואישיים ("מידסומר", "תורשתי", "המכשפה", "רדופה").אין משמעות הדבר שמדובר בסרט כבד וחמור סבר, להפך. זהו סרט אימה שיספק את ליטרת ה-GORE וההפחדות שאוהבים חובבי הז'אנר, אך גם כזה שלוקח ברצינות את הנושא שלו ומעניק טיפול עמוק יותר לדמויות שבמרכזו ולטראומות שמניעות אותן. הוא עוסק בנושאים של התמודדות עם שכול, התבגרות והאחריות למעשים שלך - ועדיין מצליח להיות חוויה מדממת, ומהנה במיוחד.
העלילה עוקבת אחר מיה (סופי ויילד), שמנסה להתאושש לאחר מותה אמה אליה הייתה קרובה. היא מעדיפה לבלות מחוץ לביתה עם חברתה הטובה ג'יין (אלכסנדרה ג'נסן) ומצטרפת אליה ואל אחיה הקטן של ג'יין, ריילי (ג'ו בירד) למפגש אצל חבורת צעירים שמתקשרים עם העולם הבא באמצעות פסל קריפי של יד בו הם אוחזים ומבקשים ממנו "דבר אליי".כשהתהליך מתחיל משתלטת עליהם יישות זדונית וכמו בני נוער בני זמננו הם מצלמים הכל ומעלים לרשת ולאחר מכן עוזבים במהירות את היד על מנת שהיישות לא תישאר בתוכם. כמובן שהעניינים מסתבכים כשאחד הנוכחים לא עוזב בזמן את היד והיא משתלטת עליו לחלוטין, מה שמוביל לאחת הסצנות הקשות והמחרידות בסרט שהובילה לכמה צופים בהקרנה שהייתי לעזוב את האולם ומשם הסרט שועט לחלקו השני והמוטרף יותר.
מאחורי הסרט עומדים האחים התאומים מייקל ודני פיליפו מאוסטרליה, יוטיוברים מצליחים שסרטוניהם זכו למאות מיליוני צפיות. סימן ההיכר שלהם הוא סרטוני פרודיה וקרוס-אוברים בין מותגים בולטים בתרבות הפופ, כמו גם חיבה לסרטונים קצרים בז'אנר האימה. הם מוכיחים כיצד הסרטונים הקצרים שכללו את השליטה שלהם ברזי העשייה הקולנועית, כש"נגעת נרצחת" לא מרגיש כמו סרט הביכורים אלא כזה של במאים ששוחים בז'אנר.כמי שהגיעו מעולם הרשתות החברתיות, הסרט כולל ביקורת ישירה על העיסוק האובססיבי של בני נוער ברשת וכיצד הוא מקהה את הרגשות וגורם ללייקים ולצפיות להפוך לחזות הכל. בראיון עמי סיפרו הבמאים כי את ההשראה לסרט שאבו מצפייה בחבורת בני נוער שגרים בסמוך אליהם, שצילמו חוויית סמים רעה של אחד מהם והעלו לרשתות החברתיות.ככזה, ניתן לראות ב"נגעת נרצחת" גם ביקורת על התמכרויות והרצון ב"טריפ" לבריחה מהמציאות, כשאחד המונטאז'ים מעוצב ממש בסגנון זה. אמנם האמירות של הסרט לא מקוריות מדי והוא אינו מחדש הרבה בז'אנר, אבל מי שמחפש סרט אימה אפקטיבי ומפחיד, ימצא את מבוקשו לחלוטין.
נגעת נרצחת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 5015/09/2023 10:54:22
9/10אייקון ציון
הסרט מפתיע בגדול והסוף גאוני. השחקנים האוסטרלים לא מוכרים אבל משחקים בטבעיות. בהחלט סרט האימה הכי טוב של השנה והוא חובה בז''אנר המתח/אימה.
שם: הודיה שפחוןגיל: 2301/09/2023 11:00:31
10/10אייקון ציון
אחד מסרטי האימה הטובים שנראו על המסך. מבוסס על מתח ולא על הבהלות ודברים שקופצים. סרט מעולה מומלץ מאוד לחובבי הז׳אנר
שם: Kfir Edriגיל: 1020/08/2023 16:00:54
10/10אייקון ציון
סרט טוב
קישורים
חץ נגעת נרצחת (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט