מאווקה נסיכת היער ביקורת סרט

Mavka The Forest Song Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "מאווקה נסיכת היער":
"מוזיקה מרגשת, דיבוב מוצלח ומסר חינוכי, אופטימי ומעט נאיבי"
  שתף/י
פוסטר Mavka The Forest Song
דיבוב תובל שפיר, אלונה אלכסנדר, עדי ארד, דן שצברג, דדי זהר, עמי מנדלמן, טליה ברקאי, צביקה פורמן במאי/ת אולקסנדרה רובן, אולה מלמוז  
אנימציה
ביקורת סרט למאווקה נסיכת היער מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"אגדה קסומה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
מדד פופולריות
4.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לרשימת גיבורות האנימציה מתווספת גיבורה חדשה, מאווקה. אישה נאה, בעל שיער ירוק שזוהר יחד עם עיניה בעת סכנה וזכתה לקבל כוחות חזקים מאוד. בניגוד לחברותיה שמשתמשות בכישוריהן על מנת לתקוף, מאווקה דוגלת בגישה השנייה. היא מאמינה בטוב לב, אהבה ועזרה. עלילת הסרט לוקחת אותנו לאוקראינה, עמוק אל תוך יער קסום. ביער זה חיים שדונים, נימפות ויצורים קסומים שונים ומשונים, ביניהם מאווקה – נסיכה קסומה, יפהפייה וטובת לב.לפני שנים רבות שררו בין שוכני היער ובני האדם יחסי שכנות טובים. אך הקשר הטוב לא החזיק מעמד בעקבות חמדנות בני האדם. בעל המנסרה ביקש משומר היער שיקוי חיים שיעזור להציל את בתו התינוקת ממוות ולאחר מכן לא ידע שובע ודרש עוד ועוד. מאז אותו אירוע מכונן, בני האדם שנואים על ידי תושבי היער ולהפך. אך כאשר מוזיקאי נאה בשם לוקאס נכנס ליער לחפש עלה מעץ החיים על מנת להציל את חייו של דודו האהוב, דברים מתחילים להשתנות.
לוקאס נתקל במאווקה ושובה את לבה באמצעות נגינתו היפה בחליל. אדיבותו, כנותו וטוב לבו גורמים לה לפקפק בדברים הנוראיים ששמעה על בני האדם, וגם לוקאס חש בטוח לצידה. המצב מסתבך כשמאווקה מתמנה להיות שומרת היער על ידי הרוחות הקדומות והחכמות. מאווקה יודעת שאסור לה לסמוך על בני האדם ולמרות שאסור לה, היא מגנה על לוקאס ועוזרת לו.לוקאס אינו יכול להוציאה מראשו ומשכנע אותה להגיע ולהתארח לכמה שעות בעיר יחד איתו ועם בני האדם ולשמוע את להקתו מנגנת. נראה כי שניהם מאוהבים אחד בשנייה, אך האם תצליח אהבתם של לוקאס ומאווקה להתגבר על המכשולים שבדרך? במיוחד בתו של בעל המנסרה שמחכה למצוא את עץ החיים על מנת להישאר יפה וצעירה לעד ולמחוץ את כל מי שמפריע לה בדרך.
בשנת 2023, בשיא המלחמה באוקראינה, יצא הסרט לאקרנים שם והצליח להוציא מאות אלפי אנשים לבתי הקולנוע. למרות שרבים מבתי הקולנוע והאיזורים העירוניים היו מופצצים או סגורים, הסרט שהה זמן ממושך במקום הראשון , ניפץ שיאי הכנסות והפך לסרט המצליח ביותר בשנת 2023 באוקראינה ולאחר מכן זכה לכבוד בהיותו הסרט המצליח בכל הזמנים במדינה.תסריט הסרט נכתב על ידי ירוסלב וויטשיק, כשהוא מתבסס על המחזה "שיר היער" פרי עטה של המשוררת ומחזאית לסיה אוקראינה אותו כתבה בתחילת המאה העשרים. אך אי אפשר שלא לתהות על הדמיון לסרט "פוקהונטס" וגם לסרט "אווטאר" שמביאים בני אדם שחודרים למקום מגוריהם של תושבי היער. "מאווקה נסיכת היער" הוא מעין שילוב של שני סרטים אלה עם פיתוח פחות מעמיק של הדמויות ושל הקו העלילתי. אין כמעט מידע על מאווקה פרט להיותה שומרת היער, תפקיד כוחני ומשמעותי שמקנה לה כוחות על. כך גם שאר הדמויות כמו לוקאס, דודו ודמויות הנבלים. הבימוי של אולג מלמוז וסשה רובן עושה עבודה טובה ברובו ועוזר לשמור על המתח העלילתי.למרות שהתסריט לא מספיק מעמיק, מה שכן חזק בסרט היא המוזיקה המרגשת של דריו וורו וקולות המדבבים בגרסה הישראלית, בעיקר בתפקידים הראשים: תובל שפיר ואלונה אלכסנדר (לוקאס ומאווקה). תובל שפיר מוכר בעיקר ככוכב ילדים ("גאליס") שופע קסם אישי כלוקאס וכובש את מאווקה וגם את קהל הצופים במתיקות קולו. רמת הווקאליות הגבוהה של אלונה אלכסנדר מפיחה חיים בדמותה של מאווקה ומרגשת מאוד. על כתפיה רובצת מירב האחריות על הסרט ונראה כי היא עושה זאת על הצד הטוב ביותר. ומעל הכל הסרט מכיל מסר חינוכי, אופטימי ומעט נאיבי אודות אהבה ועזרה שמחלחל לילדים שצופים בו. הוא מוסיף ותורם שביב של תקווה, במיוחד בימים טרופים אלה.
מאווקה נסיכת היער - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: סיון פזגיל: 3902/03/2024 17:42:18
9/10אייקון ציון
סרט מקסים שמראה את הקשר בין הטבע לאדם איך האחווה מנצחת ולא השנאה. בסוף טיפה מפחיד שנהפכת לאלמוות אבל בסך הכל סרט מקסים מלמד אחדות ואהבה בעולם.
שם: dtגיל: 6027/02/2024 18:02:46
9/10אייקון ציון
סרט אנימציה יפיפה מלא צבעים ותנועה עם מסרים של תקווה. הילדים והמבוגרים ישבו מרותקים. כל הכבוד על הדיבוב והשירה בעיברית. ממש ברמה
שם: הודיה משהגיל: 4503/02/2024 08:58:28
10/10אייקון ציון
סרט מהמם לכל המשפחה. עם נופים קסומים. עם מסר. עם מוזיקה יפה. צחוק.הקיצר סוף סוף סרט טוב
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט