ארץ החטאים ביקורת סרט

In the Land of Saints and Sinners Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "ארץ החטאים":
"ליאם ניסן עושה איסטווד בסרט פעולה מהורהר"
  שתף/י
פוסטר In the Land of Saints and Sinners
משחק ליאם ניסן, קירן היינדס, קרי קונדון, ג'ק גליסון במאי/ת רוברט לורנז  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לארץ החטאים מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מלנכולי ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
מדד פופולריות
4.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע37.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות37.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רוברט לורנץ הינו מפיק ועוזר במאי שהחל לפני כעשר שנים גם לביים. בעיקר הוא שיתף פעולה עם ידידו הותיק קלינט איסטווד בסרטים כמו "מיליון דולר בייבי" ,"גראן טורינו" "גיבורי הדגל" ועוד. לורנץ ביים את סרטו הראשון "בחזרה למשחק" ב-2012 כשאיסטווד מככב בתפקיד הראשי. בסרטו השני כבמאי "הצלף" מ-2021 כיכב ליאם ניסן וכעת הוא חוזר בסרטו השלישי"ארץ החטאים" כששוב ניסן בן ה-71 בתפקיד הראשי. השפעת המנטור והשותף של לורנץ, איסטווד, ניכרת כמעט בכל שוט בסרט, מה גם שהצלם טום שטרן צילם לאיסטווד 12 מסרטיו.בעיירה שכוחת אל באירלנד של 1974 כשמלחמת האזרחים נמצאת בעיצומה ,חי לו פינבר (ליאם ניסן) האלמן בצנעה. פינבר גר בבית מבודד עם חתול, נפגש עם שוטר העייריה (קירן היינדס הנהדר) ושוקל לעת זקנה להתחיל לפתח את גינתו המוזנחת. לפני שהצופה ישאל את עצמו האם אכן מדובר בסרט של ליאם ניסן שמבטיח מכות ויריות, מתגלה כי פינבר הוא גם רוצח שכיר שנפטר מכל מיני אנשים לא רצויים וקובר אותם באדמת הבור לא רחוק מהבית שלו.
פינבר רוצה לפרוש מכל הרציחות אבל פיגוע שמסתבך יביא לעיירתו כמה אנשי מחתרת אירית בראשות דוריאן (קארי קונדון הנהדרת הזכורה מסרט אירי אחר, "רוחות אינישרין") ופינבר ייאלץ לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב - כלומר מה שדמותו של ליאם ניסן עושה בקולנוע מאז "חטופה" - הוא יצטרך להשתמש שוב ברובה שלו ולעשות שמות ברעים והצופה יבוא על סיפוקו.לורנץ מביים פסבדו-מערבון בנופים הקשוחים של אירלנד עם אנשים שנדמה ונחצבו בסלע. בדומה ליצירותיו של איסטווד במאה ה-21, הקצב קצת איטי והמלנכוליה שורה על כולם. טום שטרן מצלם את הצוקים ואת הים הגועש ומבהיר לצופה כי מתחת לשלווה של המקום הבודד מסתתרת סערת רגשות שבסופו של דבר תתפרץ.
אין ללורנץ את היכולת של איסטווד ליצור באמת סרט עם דמויות מורכבות ,אבל לזכותו ייאמר שהוא משתדל והסרט משובץ פה ושם בסצנות נוגעות ללב. סצנה אחת שכזו נוגעת למי שמספק לפינבר הגיבור את העבודות, הלא הוא קולם מיני הוותיק (עוד שחקן בקאסט אירי מרשים שמאפשר לניסן להרגיש ממש בבית) שמתעמת עם המחתרת האירית והתוצאה היא שיחה טראגית-קומית בין אשתו לבין מנהיגת אנשי המחתרת.עוד דמות שלא זוכה למספיק פיתוח היא של רוצח שכיר צעיר שאמור להמשיך את דרכו של הגיבור. ג'ק גליסון משכנע כצעיר שלוקח את הרציחות בקלילות ומקבל שיעור לחיים מהגיבור שמסביר לו כי רצח הוא רצח (ואני נזכרתי בסצנה המופלאה ההיא מ"בלתי נסלח" שבה מדבר איסטווד עם קאובוי צעיר ומספר לו שהריגת אדם היא לא עניין של מה בכך). ליאם ניסן מקבל תפקיד שמאפשר לו להיות מחושב יותר, עצוב יותר ופחות פיזי מרוב תפקידיו האחרונים ובכלל לא בטוח שזה מה שהצופים רוצים לקבל ממנו.בסופו של דבר "ארץ החטאים" יפתיע את הצופים בהיותו סרט שקצת יוצא מהטריטוריה שניסן חי בה בשנים האחרונות על המסך הגדול. מעניין אם איסטווד צפה בסרט ואם כן בטח הוא מרוצה מבן טיפוחיו הצועד בדרכו ומהתוצאה הסופית שגם השתתפה בתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה האחרון.
ארץ החטאים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אוריאלגיל: 5904/04/2024 04:32:25
10/10אייקון ציון
סרט אקשן נהדר רוצו לראות
שם: dtגיל: 6030/03/2024 18:50:47
5/10אייקון ציון
סרט בתקופה של המחתרת האירית. נופים של עיירה כפרית נידחת באירלנד מלווים בעגמומיות ואכזריות. ליאם ניסן במשחק לא משכנע. העלילה לא מעניינת מספיק. תרגום שם הסרט לעברית לא קולע.
שם: עומרגיל: 4130/03/2024 07:50:22
6/10אייקון ציון
סרט בסגנון מערבון.. גם הפסקול, גם הנופים. עלילה נחמדה סך הכל. בעיניי סוג הסרטים האלה בכיכובו של ליאם ניסן מיצה את עצמו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט