מכסחי השדים: אימפריה קפואה ביקורת סרט

Ghostbusters Frozen Empire Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מכסחי השדים: אימפריה קפואה":
"כל הטעויות האפשריות בסרט אחד"
סרט חדש   שתף/י
פוסטר Ghostbusters Frozen Empire
משחק פול ראד, קארי קון, פין וולפהארד, מקנה גרייס, פאטון אוסוולד, קומייל ננג'יאני, דן אקרויד, ביל מורי, ארני הדסון במאי/ת גיל קינן  
הרפתקאות
ביקורת סרט למכסחי השדים: אימפריה קפואה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מאכזב ומעייף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
מדד פופולריות
4.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די7.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות21.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2021 , מיד אחרי מגפת הקורונה, יצא אל בתי הקולנוע סרט חדש בסדרת סרטי "מכסחי השדים" בהובלתה של משפחת ספנגלר: פול ראד ("אנטמן"), קארי קון ("העידן המוזהב", "הנותרים"), פין וולפהארד ("דברים מוזרים") והכוכבת העולה מקנה גרייס ("חיבור פשוט", "מיס מארוול" ו"סיפורה של שפחה" עליו הייתה מועמדת לאמי). בחידוש, שהיה גם המשך ישיר לסרט הראשון בסדרה, צצו הופעות אורח של צוות השחקנים המקורי מהלהיט הענק של שנות השמונים. התוצאה הייתה נוסטלגית ומהנה לפרקים. באותה נשימה הסרט גם הרגיש מכני ועם כל הכוונות הטובות - חסר נשמה. אחרי הצפייה בסרט הייתה תחושה של ניסיון נוסף להחיות מותג בכוח וללחוץ על דוושת הרגש כדי לעורר תחושות נוסטלגיות אצל הצופים.העלויות של הסרט הראשון היו זולות באופן יחסי – רק 80 מיליון דולר – ועבור אולפני סוני הוא סיפק את הסחורה. אלה ראו כי טוב והחליטו להחזיר אל המסך הגדול את משפחת ספנגלר, חבריהם הצעירים לאקי ופודקאסט וגם את ארבעת השחקנים המקוריים שנותרו בחיים מהסרט הראשון: דן אקרויד, ביל מארי, ארני הדסון, אנני פוטס ואפילו את השחקן הוותיק ויליאם אתרטון שגילם את ראש עיריית ניו יורק בסרט המקורי משנת 1984 ומשום מה הוא עדיין ראש עיריית ניו יורק גם בשנת 2024.
ההתחלה נראית מבטיחה. הסרט חוזר אל ניו יורק, אל תחנת כיבוי האש האייקונית שאותה מתפעלת בקושי רב משפחת ספנגלר. הדמויות של השחקנים הוותיקים משולבים היטב בעלילה והם חלק אינטגרלי מהסרט ולא עוד תפקידי אורח. את הסרט הנוכחי ביים גיל קינן, שהיה בצוות הכותבים של הסרט הקודם ובעברו ביים שני סרטים ראויים לכל המשפחה ("מפלצת של בית", "עיר הגחלת"). המשימה שנפלה על כתפיו של קינן היא להחזיר את העלילה לניו יורק, לגרום לקהל להתעניין במשפחת ספנגלר הלא באמת מעניינת, לתת מקום של כבוד לצוות הוותיק שלא ייראה מאולץ וגם לגרום לקהל להתעניין בדמויות חדשות שיצטרפו לקאסט וכל זה בתוך עלילה שהולכת ומסתבכת בתוך עצמה ושוכחת את המטרה המרכזית שלשמה הקהל הגיע אל אולם הקולנוע – לראות כיסוח שדים.העלילה הפעם מתמקדת בקורותיה של הבת הצעירה במשפחה, פיבי (מקנה גרייס). היא עדיין צעירה מכדי להיות חברת צוות, למרות שיש לה כישורים יותר מאחיה, אמה וגם המורה לשעבר שהפך לבן זוגה של אמה. ראש העיר מאיים שיסגור את העסק והיא מרגישה מחוץ לעניינים עד שמלודי, רוח של נערה צעירה שכל משפחתה נספתה בשריפה, יוצרת איתה קשר. בין שתי הצעירות נוצר קשר מיוחד של ידידות ואפילו קצת יותר מזה. לרגישות ולרגישים מבינינו ברור שיש כאן ניצנים של סיפור אהבה, אבל למלודי יש בכלל תוכניות אחרות עבור פיבי.
קו עלילתי נוסף הוא ניסיון לגלות מה מסתתר בתוך חפץ עתיק שממנו עלול להשתחרר לעולם כוח מרושע שיקפיא את כל כדור הארץ. החפץ נמצא בחנותו של דן אקרויד, המצלם סרטוני יוטיוב משעשעים. גם בקו העלילתי הזה יש דמות חדשה בשם נאדים ראזמדי המגלה שהוא שייך לשושלת עתיקת יומין של לוחמי אש שהוא כלל לא היה מודע אליה. מגלם אותו השחקן קומייל ננג'יאני ("עמק הסיליקון"). יש חיבור מסורבל למדי בין העלילה של נאדים לסיפורה של פיבי ספנגלר עם שלל הדמויות, ביניהן גם מדען סנוב צעיר בשם לארס (הסטנדאפיסט הבריטי ג'יימס אקאסטר) העובד ביחד עם לאקי, עוד דמות זניחה מהסרט הקודם, ופרופסור לשפות עתיקות בגילומו של הסטנדאפיסט והשחקן הוותיק פאטון אוסוולט.התוצאה היא כאוס טוטאלי, ובמקום סרט מדויק, משעשע ומהנה באורך של 90 דקות קיבלנו שעתיים מייגעות עם תחושה שהזמן עומד במקום והעלילה פשוט נמרחת. בסרט ישנן רוחות חדשות, אבל דווקא הופעות האורח של רוחות אהובות מהסרטים הקודמים כמו הספרנית, סלימר והמרשמלו גוסט הן אלו שמצליחות להעלות חיוך. הרוח החדשה הרעה נוצרה באנימציית סטופ-מושן כמחווה לשני הסרטים הראשונים ובהחלט מעוררת נוסטלגיה לסרט הראשון. אם גדלתם על הסרט הראשון ואתם שומרים לו חסד נעורים, כמו כותב שורות אלו, לכו לצפות בסרט הנוכחי בזכות הערך הנוסטלגי שבו, אבל מומלץ להנמיך ציפיות כדי שתוכלו גם ליהנות ממנו.
מכסחי השדים: אימפריה קפואה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4112/04/2024 22:42:08
7/10אייקון ציון
סרט הרפתקאות נחמד לכל המשפחה. יש בסרט כמה קטעים מפחידים כך שהגבלת הצפייה לא מדויקת בעיניי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט