בשנת 1930, הכוכבים הגדולים של הוליווד היו גרטה גרבו, ג'ין הארלו, ג'ון ויין ודמויות ה"לוני טונס"/"מרי מלודיז". 94 שנים לאחר מכן, אף אחד כמובן מהשמות הללו כבר לא בין החיים עשורים רבים. לעומת זאת הלוני טונס – באגס באני, דאפי דאק, טוויטי וסילבסטר, טאז ואחרים – חיים ונושמים (מטאפורית). אז איך דמויות כה אהובות כבר קרוב למאה שנה, שזכו בחמישה פרסי אוסקר נוצצים, גידלו עשרות דורות של ילדים בכל העולם ועיצבו במו ידיהן את ההומור הציני כמו שאנו מכירים אותו כיום מוזנחות כל פעם מחדש על ידי התעשייה שיצרה אותן – הוליווד?שנת 1996 הייתה השנה הראשונה שבה דמויות הלוני טונס הגיעו למסך הגדול לא באוספי סרטים קצרים אלא בסרט מקורי לגמרי; התוצאה הייתה "ספייס ג'אם", וקצרה היריעה להרחיב על ההשפעה החיובית והשלילית של הלהיט הזה על עולם הקולנוע. במילים אלו או אחרות, יוצא שהסרט שהכי התקרב לרוח המקורית של דמויות הסדרה הוא הפלופ הגדול והנשכח של ג'ו דנטה מ-2003, "לוני טונס: חוזרים לאקשן", שהגיע ונעלם באותה מהירות. למה תאגיד הענק "וורנר ברוס" מתנהג ככה למותג שמניב לו עשרות מיליונים מידי שנה ממרצ'נדייז? אין תשובה אחת ברורה, אבל כעת נדמה שיש שינוי כיוון במדיניות הזו, למרות התרסקות "ספייס ג'אם: אגדה חדשה" בקופות לפני כשלוש שנים:
פרסומת
"הצילו! כדור הארץ השתגע: לוני טונס הסרט" – שעולה השבוע בבתי הקולנוע בארץ (אחרי פרמיירה בפסטיבל אנסי הנחשב מוקדם יותר השנה) הוא סרט האנימציה המלא הראשון מבית 'לוני טונס' (ולא השילוב אנימציה/לייב אקשן שהכרנו עד כה) שזוכה להוצאה קולנועית מסחרית. ההישג בהחלט ראוי להערכה, אבל הסרט הוא לא בדיוק המוצר צריכה המבדר לו ציפינו.
הסרט הוא פרודיה על סרטי מדע בדיוני של שנות ה-50, "כדור הארץ השתגע" מוצא את דאפי דאק ופורקי פיג תרים אחר עבודה כדי לתקן את ביתם המתפרק, בעוד פלישת חייזרים סודית עומדת בפתח. אחרי שהשניים מגלים שמפעל המסטיק המקומי הוא חלק חשוב בפלישה הקרבה, צמד החברים/אויבים מנסה להציל את העולם ולשמור על שפיותם. קל לראות שהסרט נעשה עם אהבה גדולה למותג הקלאסי ועם רצון להחיות אותו תוך שמירה על כבוד למקורות; ואכן, הכוח היצירתי המוביל כאן, הבמאי פיט בראונגרדט, היה גם היוצר של הסדרה "Looney Tunes Cartoons" מלפני כמה שנים, שניסתה לחזור לאסתטיקה ולאיכויות הציניות של הסרטונים הקצרים המקוריים.
העלילה וההתנהגות של הדמויות הראשיות מרגישה נכונה לרוח הפרועה של הלוני טונס, אך הקצב הלא אחיד של הסרט – שמופסק מדי פעם בשביל רגעים דרמטיים יותר – והשתלטות של אמות מוסר עכשוויות על מותג די ניהיליסטי הופכות את הסרט למעט מסונתז, אפילו אינפנטילי לרגעים. סביר להניח שעבור ילדים קצב הבדיחות המהיר והרוח הילדותית בסרט יהיו מתאימים ומהנים, אבל 91 הדקות הללו מרגישות ארוכות מדי עבור המבוגר הממוצע.עם זאת, ראוי להדגיש שהאהבה האמיתית לדמויות נמצאת כאן – הסרט חוזר אל האסתטיקה הדו-ממדית הקלאסית שנשכחה במרוצת השנים עם כניסת הטכנולוגיה התלת-מימדית, לצד אלמנטים מוזיקליים שחוזרים לצלילים הידועים של הסדרה וכמובן, עבודת עיצוב ודיבוב הדמויות על ידי המדבב אריק באוזה המוכשר, שנכנס בשנים האחרונות לנעליים של מל בלאנק האגדי. הדיבוב העברי מפספס ואינו מרגיש נאמן כל כך לרוח המקורית של הדמויות, וחבל. "הצילו! כדור הארץ השתגע: לוני טונס הסרט" הוא בילוי קולנועי סביר שיכול להיות מהנה לילדיכם בחופשת חג מתוחה זו.
לוני טונס קלאסי, הסרט הוא כמו פרק ארוך של לוני טונס, הסרט מתמקד בדמויות של דאפי דאק ופורקי פיג.
לטעמי הסרט קצת ארוך אבל בהחלט תואם לציפיות, מי שאוהב לוני טונס יהנה מהסרט.