להרוג את ביל - פרק 1 ביקורת סרט

Kill Bill - 1 Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "להרוג את ביל - פרק 1":
"חובבי טרנטינו - עורו עורו. הגורו חזר, ובגדול! בסרט, שעל אף שאינו גדוש דיאלוגים כבסרטיו הקודמים, טרנטינו מצליח לעשות קולנוע שחוזר לשורשים של הקולנוע."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kill Bill - 1
משחק אומה תורמן, דיוויד קאראדין, לוסי לו, דריל האנה, ויויקה פוקס, מייקל מדסן במאי/ת קוונטין טרנטינו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט ללהרוג את ביל - פרק 1 מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
"חובבי טרנטינו - עורו עורו. הגורו חזר, ובגדול! בסרט, שעל אף שאינו גדוש דיאלוגים כבסרטיו הקודמים, טרנטינו מצליח לעשות קולנוע שחוזר לשורשים של הקולנוע."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע15.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די65.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
התפלאתי כשנוכחתי לדעת ש"להרוג את ביל" הנו בסה"כ סרטו הרביעי של טרנטינו. אבל זה די הגינוי, כשנוכחים לדעת בכמה סרטים השתתף כמפיק ו/או ככותב, ולא כבמאי בפועל.להרוג את ביל אינו קל לעיכול. אני אומר את זה עכשיו, כי חובבי טרנטינו עשויים קצת (ולדעתי רק קצת) להתאכזב מכך שהסרט הנוכחי אינו גדוש בדיאלוגים מבריקים כמו בסרטיו הקודמים (אם כי פה ושם ישנם דיאלוגים ומצבים שנונים, ביזאריים ומשעשעים לאללה). אבל מי שיתגבר מהר על העובדה הזו, יגלה שהוא נקלע למחווה קולנועית טהורה לסגנונות קולנועיים בולטים במאה העשרים.
טרנטינו משתמש בכל הכלים החושיים שביכולתו כדי לעשות קולנועי צבעוני, סקסי, קיצבי ומושחז - כל זאת בלי לומר אמירות של ממש. וזו גדולה, כשצריך להעביר סרט של שעתיים (וזה רק החלק הראשון מתוך שני סרטים) בצורה מעניינת. ואכן הוא מצליח בכך. השעתיים עוברות ביעף, ולמעט סצינות הפעולה ה'מטריקסיות' המוגזמות באורכן בסוף הסרט, הסרט הוא באמת חוויה חושית לעיניים ולאוזניים. את הצילום הנהדר משלים פסקול מענג של נעימות מז'אנרים שונים במוסיקה (תוכלו לזהות, בין היתר, את נעימת "הרועה הבודד", שאליה מתחבר טרנטינו, כך נראה, יותר מכולן).הסרט הנוכחי של טרנטינו עושה מחווה למערבוני הספגטי, סרטי אומנות לחימה סינית, סרטי סמוראים, וסרטי אנימציה יפניים. טרנטינו יוצר סצינות מפעימות, ססגוניות ומסוגננות. הוא יוצר דמויות מופרעות, חד ממדיות וביזאריות יותר מבסרטיו הקודמים. לכל דמות, כך נדמה, יש רק תכונה אחת המאפיינת אותה, והדבר מזכיר מאד זרמי קולנוע ישנים, בהם הדמויות היו חד ממדיות ולא מורכבות כמו בזרמים המודרניים.
סצינות הקרב מבוימות ביד אמן, ומזכירות מעט את הסגנונות שנראו ב"מטריקס" (אם כי הקרבות כאן חינניים יותר וקצרים יותר בד"כ, וטוב שכך...) וב"נמר דרקון". גם התלבושות והתפאורות שנבחרו מרשימים ומשלימים את האווירה המהפנטת שבונה טרנטינו. טרנטינו, עם זאת, לא לוקח את עצמו ברצינות יתרה, ובכל קטיעה של איבר בחרב, מתעופפות ליטראות על ליטראות של דם, בכמויות שלא היו מביישות את כמות הבירה המצויה בחבית.אומה תורמן סקסית ותמירה מתמיד, לבושה צהוב עז, נראית כמו שליח השטן ומלאך הנקמה משולבים בגוף אחד. והיא חוזרת להרוג את ביל - אותו בוס ישן נושן שדאג לה לתרדמת וגזל ארבע שנים מחייה. וכשאומה תורמן בדרך, מי כבר רוצה לעמוד בדרכה?!לסיכום: טרנטינו חוזר אל שורשי הקולנוע; אם כי לא לכל אחד, מומלץ. 8 בסולם יגאל.
להרוג את ביל - פרק 1 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1305/07/2016 16:09:25
9/10אייקון ציון
סרט נהדר !!! השחקנים מעולים, הצילום נהדר, הפס-קול מוכר וכיפי, הדיאלוגים מעניינים ולא מתמשכים (דבר שבדרך-כלל לא אופייני לסרטי טרנטינו), הטוייסטים מפתיעים במיוחד והתסריט והעלילה מעניינים מאוד וכמעט לא משעממים לרגע אבל לטעמי האקשן היה אלים וקשה מדי לצפייה (הסרט הכי אלים שיצא לי לצפות בו). בקיצור, קלאסיקת חובה !!!
שם: אלתרגיל: 1308/02/2015 18:41:39
10/10אייקון ציון
פשוט סרט מצויין!! עשוי מצויין, שחקנים טובים ופשוט סרט מדהים!! טרנטינו ממש התעלה על עצמו בסרט הזה.
שם: קרןגיל: 1508/10/2004 11:03:01
9/10אייקון ציון
סרט שווה ביותר לחובבי האקשן שבנינו...חח משחק מצויין של אמה תורמן כשראיתי את הסרט עם חברה לא יכלנו לעצור באמצע וחיכינו בקוצר רוח לשני...
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט