לחסל את הליידי ביקורת סרט

The Ladykillers Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לחסל את הליידי":
"אחרי עשרה סרטים נהדרים האחים כהן מפשלים בסרט האחד עשר."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Ladykillers
משחק טום הנקס, אירמה פ. האל, מרלון וואינאס, גרג גרונברג במאי/ת איתן ויואל כהן  
קומדיה
ביקורת סרט ללחסל את הליידי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אחרי עשרה סרטים נהדרים האחים כהן מפשלים בסרט האחד עשר."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
טום הנקס, השחקן הבלתי נסבל של שנות התשעים, חובר לצמד היוצרים הגאוני האחים כהן וביחד הם מייצרים את הסרט החלש והכי פחות טוב שלהם, "לחסל את הליידי". שילוב מאכזב של תסריט צפוי, בימוי נטול תנופה ושחקן ראשי מעצבן מייצרים סרט קומי בינוני, שלא עובד כמו שצריך.על אף שמדובר ביצירה קולנועית חלשה, האחים כהן הם עדיין יוצרים קולנועים ייחודים וזה מורגש לאורך כל סצינה וסצינה. עוד יותר חשוב לציין שאין ספק, לעומת מרבית הקומדיות ההוליוודיות שמציגות בבית הקולנוע, הסרט הזה הרבה יותר טוב.
האחים כהן ממשיכים את המסע שלהם אל תוככי התעשייה ההוליוודית ומחדשים את הקומדיה "הרוצחים והגברת" משנת 1955 בכיכובו של אלק גינס. כאמור, המסע המסחרי הזה התחיל דווקא ברגל ימין עם סרטם "אכזריות בלתי נסבלת" והוא ממשיך ברגל שמאל עם הסרט הזה.טום הנקס מגלם פושע חלקלק המתחזה לפרופסור ומבקש לשכור חדר בביתה של הגברת מנסון, קשישה אפרו-אמריקאית המתמידה לבקר בכנסייה. הוא מחפש מרתף כדי לחפור מנהרה שתוביל אותו היישר אל הכספת של הקזינו. לגברת מנסון מסתבר יש מרתף שכזה לכן "הפרופסור" וארבעת חבריו הלא יוצלחים מתחזים להרכב מוסיקלי המייצר מוסיקה דתית ומתחילים לעשות חזרות במרתף. כאשר גברת מנסון מבינה שדבר מה לא כשר מתרחש במרתף ביתה, החמישה מחליטים "לחסל את הליידי".
כמו בכל סרט של האחים כהן, שחקני המשנה תמיד גונבים את ההצגה. מאחר והשחקן הראשי כל כך מעצבן, כאן שחקני המשנה עושים את הסרט. אירמה פ. הול מצחיקה כגברת מנסון. וגם הכנופיה המגוחכת ש"הפרופסור" מנסה להפעיל נפלאה: מרלון וו'יינס (מת לצעוק 3), ג'יי קיי סימונס (אוז, ספיידרמן), ראיין הרסט וטצי מה. לא רק שחקני המשנה עושים את הסרט. גם הפסקול תורם לו רבות - הסרט מכיל מוסיקת נשמה דתית סוחפת.הדבר שהכי מטריד לאורך הסרט, מתי הוא מתרחש? חלק מהדמויות נראות תלושות לחלוטין מהמציאות שבה הסרט מתרחש: "הפרופסור" לבוש ומתנהג כמו שחקן שיצא מהסרט המקורי, גם התפאורה חלקה עכשווית וחלקה מיושנת ולא ברור באיזו תקופה הסרט מתרחש. כנראה שזה מייצג את הסרט כולו שנראה כמו קטסטרופה אחת גדולה. היתרון באסון הזה, שמדובר באסון תוצרת האחים כהן, ובכל זאת יש כמה וכמה רגעים מקוריים ומצחיקים.
לחסל את הליידי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאל מגלגיל: 2418/07/2004 09:52:54
9/10אייקון ציון
פשוט קומדיה קלאסית. סרט לחייך, אל תצפו להתגלגל מצחוק אבל בהחלט להנות. מזכיר הרבה יותר הצגת תאטרון מאשר סרט ומכיל הרבה מתכונות המחזה הקלאסי.עם זאת הסרט נראה כאילו לא קשור לדמויות ומחבר תקופות שונות. אבל השילוב יוצא נחמד למדי, לכו להנות.
שם: Dגיל: 2013/07/2004 11:41:02
4/10אייקון ציון
זה מצטרף לשלל הסרטים של האחים כהן שלא הצלחתי להבין.. הסרטים שלהם נראים כל כך איכותיים אבל אני אף פעם לא מצליח להבין את הסרטים שלהם וזה משגע אותי....
שם: יפה קראגיל: 4822/06/2004 22:56:00
9/10אייקון ציון
סרט מקסים-שווה כל מאמץ. תום הנקס והגברת הקשישה במונולוגים שנונים. חגיגה לאוזניים ולעיניים. מצחיק ומהנה. דוקא את "אחי איפוא אתה?" פחות אהבתי, כאן, לעומת זאת, הייתי עם חברה ולא הפסקנו לצחוק כל הסרט, כמו כל האנשים שנכחו באולם. רוצו לראות!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט