פרנהייט 9/11 ביקורת סרט

Fahrenheit 9/11 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "פרנהייט 9/11":
"סנסציוני, סוחף, אפקטיבי ושנוי במחלוקת."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fahrenheit 9/11
משחק מייקל מור, ג'ורג' וו. בוש, סדאם חוסיין, אוסאמה בן לאדן, ג'ורג' בוש האב, ברברה בוש, בריטני ספירס, בן אפלק, דיק צ'ייני, קולין פאוול, אל גור, דונלד ראמספלד במאי/ת מייקל מור  
תיעודי
ביקורת סרט לפרנהייט 9/11 מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סנסציוני, סוחף, אפקטיבי ושנוי במחלוקת."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מייקל מור הוא יוצר שנוי במחלוקת כי לא ברור האם הוא באמת יוצר סרטים תיעודיים או סרטי תעמולה. אין ספק, סרטו האחרון הוא תעמולה שנויה במחלוקת ופחות קולנוע תיעודי חוקר ולמרות זאת מדובר במוצר קולנועי פופוליסטי, מבדר, מרתק, סוחף ועוכר שלווה.מייקל מור הוא קודם כל בדרן: תתווכחו עם האמירה הזו, אבל "פרנהייט 9/11" מצליח לגעת בקהל הרחב בארצות הברית של אמריקה מאחר והוא בידור ישיר שפונה אל הבטן הרכה ואינו מתנצל לרגע. הוא מצליח לקחת נושא כבד שאף אחד לא רוצה לעסוק בו באופן רציני, לרדד אותו כדי שכל אמריקאי ממוצע שעושה קניות בוול-מארט יוכל לעכל אותו, ולפתוח אותו לדיון כאשר התוצאה בסופו של דבר סובייקטיבית לחלוטין וצפויה מראש.
הסרט סוקר את עברו הלא כל כך מוצלח של בוש כאיש עסקים בינוני שיש לו יותר מזל משכל. הפיכתו לנשיא ארצות הברית בעקבות התוצאות השנויות במחלוקת במדינת פלורידה, אסון התאומים והתהליכים המוזרים שלא לומר חשודים שהתרחשו בעקבותיהם, כגון: העובדה שהבית הלבן אישר ל 24 מבני משפחת בן לאדן לעזוב את ארה"ב יומיים בלבד אחרי האסון, השקעתם המשותפת והרווחית מאד של משפחת בוש, משפחת בן לאדן ועוד סעודים טובים בחברת נשק המייצרת את הטנקים למלחמה בעירק. בכלל, למשפחת בוש יש קשרים עסקיים ענפים עם המשטר הסעודי (לפי הסרט הכלכלה האמריקנית נשלטת ע"י הסעודים) אולי בגלל זה התקיימה בבית הלבן ארוחת ערב עם שגריר ערב הסעודית ימים ספורים אחרי האסון למרות שמרבית הטרוריסטים היו סעודים. וכמובן 42 אחוז משמונת החודשים הראשונים לשלטונו של הנשיא הוקדשו לחופשה.באופן מניפולטיבי וחכם, מייקל מור הופך את סרטו לכלי נשק במאבקו הפוליטי בנשיא, בני משפחתו, חבריו ושאר העגבניות הרקובות בגינת הירק של הבית הלבן. הוא בונה תיאוריות קונספירציה ומנסה להעניק להן ביסוס. הוא מציג שלל סיפורים אנושיים שונים של פשוטי עם שנקלעו למצבים אבסורדיים וטראגיים בעקבות אסון התאומים. ביניהם ניתן למצוא את סיפורה של אם שתמכה במלחמה ושלחה את בנה לשדה הקרב שם אבדה אותו ואז שנתה את דעתה בנושא או איש קשיש וחביב שדיבר נגד הנשיא במכון הכושר ושעות ספורות אחר כך סוכני ביון דפקו על דלת ביתו.
למי שאומר לעצמו, "עכשיו קיץ בשביל מה אני צריך לראות את הסרט הכבד הזה", הוא טועה לחלוטין, מדובר במוצר מצחיק, מזעזע, מרתק, אבסורדי ובעיקר בידור עשוי היטב. תחשפו למידע מביך משהו אבל גם תהנו מהשנינות העוקצנית של הבמאי עב הכרס. "פרנהייט 9/11" כמו כל סרט פעולה או אסונות הוליוודי עשוי היטב יציף אתכם באדרנלין ויביא אתכם לכדי סיפוק. השאלה היא האם בסופו של דבר קבלתם ממנו יותר מאותו סיפוק רגעי, וכיצד זה יעורר את המודעות הפוליטית שלנו, הישראלים. השאלה העוד יותר גדולה שנשאלת, למה אין לנו מייקל מור תוצרת ישראל? לא יזיק לנו נודניק אחד שכזה.
פרנהייט 9/11 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רום עוזריגיל: 1924/11/2004 22:41:47
1/10אייקון ציון
אחד הסרטים הגרועים ביותר שראיתי. לא מאמין שהוא זכה בפרס. מייקל מור הוא סתם עוד במאי מטומטם שצריך לשמור את הדעות שלו לעצמו, כנראה שהעולם לא ישתנה בגלל הסרט הדבילי הזה. הסרט מלא בשקרים וערוך כמו איזה צהובון אנגלי! אם היה 0 הייתי נותן ציון כזה, הייתי משלם כדי לא לראות את הסרט הזה. בקיצור ממליץ בחום רב לא לראות את הסרט!!!! ראו הוזהרתם!!!!!!!!!!!!
שם: תומר ישראליגיל: 2313/10/2004 01:34:34
1/10אייקון ציון
תיקון טעות: http://blog.tapuz.co.il/michaelmoore כנסו.
שם: תומר ישראליגיל: 2313/10/2004 01:28:50
10/10אייקון ציון
אני לא חושב שמור הוא שקרן בגלל שאני איזה ימני קיצוני שחושב שבוש מושלם. גם הליברלים שמבקרים את מור לא חושבים שבוש מושלם. אני בודק את מה שאני אומר, ומחפש את העובדות. כמו העובדה שמור שונא את ישראל בדם, מתנגד להקרנת פרנהייט בישראל, והחרים את בכורת סרטו הראשון בירושליים. אולי אתה מחליט שמור הוא עיתונאי רציני בלי לבדוק מקורות? יש לי כמה מקורות נהדרים, אם תרצה. אם אתם רוצים סימוכין, צרו איתי קשר דרך http://blog.tapuz.il/michaelmoore
קישורים
חץ פרנהייט 9/11 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי תיעודי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט