להיות ג'וליה ביקורת סרט

Being Julia Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "להיות ג'וליה":
"תסריט שנון, בימוי אלגנטי ואוסקר לבנינג."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Being Julia
משחק אנט בנינג, ג'רמי איירונס, ברוס גרינווד, מייקל גמבון, ג'ולייט סטיוונסון, מרים מרגוליס, רוזמרי האריס, שון האוונס במאי/ת אישטוון סאבו  
קומדיה
ביקורת סרט ללהיות ג'וליה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תסריט שנון, בימוי אלגנטי ואוסקר לבנינג."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע
בבית
אחכה לדי.וי.די
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אנט בנינג כובשת את המסך כמו שאף פעם לא ראינו אותה, איזו דיווה. תעזבו אתכם מכל הדוגמניות הצעירות שמתכערות וזוכות באוסקרים. אף אחת מהן לא יכולה לגלם דיווה אמיתית כמוה.לכאורה נשמע קצת מוזר שבחרו ללהק את בנינג בתפקיד הצבעוני של ג'וליה כוכבת תיאטרון בשנות השלושים בלונדון.המילה דיווה לא בדיוק מתלבשת על הרפרטואר הפושר שלה. נכון שהיא התפרסמה בזכות הופעתה השובבה והנועזת למדי בסרט "הנוכלים" שעליו היא גם היתה מועמדת לאוסקר משנה, אבל מאז הדמויות שהיא בחרה לגלם היו חיוורות ולא מעניינות במיוחד. אם זה בדרמה המתישה "בנוגע להנרי" או בקומדיה "הנשיא מאוהב". אפילו ב"באגסי" וב"אמריקן ביוטי" היא היתה קצת מעייפת. בנינג היא מסוג השחקניות שפשוט מחכות שתפקיד ראשי עסיסי ייפול לחיקן ואז הן כבר ינעצו בו היטב את השיניים. היא לא צריכה אף תותב, להשמין או איפור כבד ומכער כדי להרשים אותנו; היא צריכה דמות, ומסתבר שג'וליה למברט, כנגד כל הסיכויים, היא הדמות המושלמת בשבילה.
העלילה מתרחשת בשנת 1938 וג'וליה למברט היא הגברת הראשונה של הווסט-אנד בלונדון. למרות גילה המתקדם, ארבעים, ההצגות בהן היא משתתפת זוכות להצלחה עצומה והופכות אותה לשחקנית האהובה ביותר בעיר. היא נשואה למייקל גוסלין, שחקן לשעבר ומנהל התיאטרון שבו היא מככבת. לכאורה היא אחת הנשים המאושרות ביותר עלי אדמות, אך מסתבר שלא. היא מודעת לגילה המתקדם, וחוסר נחת אוחז בה, היא אפילו שוקלת לצאת לחופשה ארוכה אבל אז בחור אמריקאי צעיר חודר לחייה ומציג עצמו כמעריץ הגדול ביותר שלה. הוא מצליח להכניס אותה למיטה וגורם לה להתאהב בו. בהמשך ג'וליה תלמד שלכל פרשייה יש מחיר, וכיאה לשחקנית גדולה מהחיים היא לא מתכוונת לשלם אותו.הבמאי ההונגרי הנודע אישטוון סאבו, שביים בעברו בעיקר דרמות תקופתיות מדכאות למדי כמו "מפיסטו" עליו גם זכה בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר וסרטו האחרון "סאנשיין" שהיה להפקת ענק על יהודי הונגריה בזמן השואה עם רייף פיינס. סאבו מביים את הקומדיה התקופתית הנשכנית הזו באלגנטיות המעדנת את המשחק הקיצוני למדי, במובן הטוב של המילה, של כוכבת הסרט. אין כאן עריכה קצבית - מדובר ביצירה קולנועית נינוחה שאיננה ממהרת לשום מקום. היא נותנת לאירועים ולדמויות להתפתח בזמנם. רק בעשרים הדקות האחרונות של הסרט, אתה מוצא את עצמך נסחף לתוך מערבולת של אירועים ומתגלגל על הרצפה מרוב צחוק תוך כדי מחיאת כפיים.
בדיוק כמו ג'וליה גם בנינג נמצאת בשיאה בסרט הזה: הופעתה נוצצת כמו כוכב הצפון. לפי דעתי בגלל מחסור במועמדות רציניות לאוסקר (אף אחת לא התכערה השנה), קרבתה למשפחה הוליוודית רבת השפעה (נשואה לוורן בייטי, וגיסתה שירלי מקליין) והעובדה שהיא כבר הפסידה שלוש פעמים את הפרס הנחשק לשחקניות אחרות, כל אלה בהחלט מעניקים לה סיכוי רציני לא רק להיות מועמדת אלא גם לזכות בו לשם שינוי.את בעלה האוהב והערמומי מגלם ג'רמי איירונס שכבר זכה באוסקר שלו על הסרט "תהפוכות גורל". שון אוואנס שלו זה סרט שני מגלם את המאהב. מייקל גמבון הותיק מגלם את רוחו של המורה לתיאטרון. ברוס גרינווד הוא איש סודה של ג'וליה המעדיף את בני מינו, מרים מרגוליס המצחיקה היא השותפה בתיאטרון וג'ולייט סטיבנסון נהדרת כעוזרת האישית של ג'וליה. שימו לב לטום סטורידג' המגלם את בנה הצעיר והכובש הנחשף לעובדות החיים ומלמד את אימו כמה וכמה דברים על אמהות.אתם הולכים להתאהב בג'וליה, זו הבטחה.
להיות ג'וליה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שלמה גורביץגיל: 5805/12/2004 11:36:52
7/10אייקון ציון
סרט שתחילתו שונה מסופו. מי שיזכה לצלוח את המחצית הראשונה המשמימה למדי, יהנה מאד ממחצית שנייה דינמית ושנונה.
שם: יעל גרטיגיל: 3408/11/2004 17:44:08
8/10אייקון ציון
סרט משובב נפש, עתיר התרחשויות, תככים, זוהר, הומור עדין, מתאים במיוחד למי שעוסק בתאטרון ולנשים שעסוקות בפחד מהזדקנות... כדאי- אבל לא חובה.
שם: מיכלגיל: 2929/10/2004 23:37:54
3/10אייקון ציון
קשקשת מיותרת.
קישורים
חץ להיות ג'וליה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט